Tingkatkan tenaga dengan Kurma Hidayah Plus dari Serai Mas


Tenaga semakin berkurangan apabila meningkatnya usia 

Sedar tak sedar, umur semakin meningkat anak-anak semakin membesar I perasan I tak mampu menyelesaikan banyak benda dalam rumah, dahulu sebelum masuk umur 30 tahun, dari Subuh sebelum Zohor I mampu melakukan tugasan dirumah tanpa rasa mengeluh.. hampir tak boleh kesan habuk dalam rumah malahan mampu melakukan tugasan tambahan mengikut masa ditetapkan.. tapi sekarang.. nak lipat baju pun sebulan sekali tak terlipat-lipat...

Faktor-faktor lain kekurangan tenaga :

Adakah sebab faktor umur tenaga semakin berkurangan ? Ianya mungkin boleh jadi tapi I pula memang sejenis menggunakan gadget dari pagi sehingga larut malam untuk mengemaskini laman sosial media tambahan lagi kini I bergiat aktif untuk mencapai 'target rank' dalam permainan Dota2.. disebabkan itu mungkin banyak hilang fokus untuk melakukan benda-benda yang penting.. bila otak terlampau lebih bekerja memikirkan perkara lain..  I perasan I juga susah nak tidur mengikut masa yang ditetapkan.. siapa sangka ya pengcahayaan dari skrin telefon bimbit dan komputer riba yang I menatap hari-hari ni juga sebenarnya mengganggu hormon tidur melatonin dan memang I akan keletihan yang amat pada keesokan harinya.. kadang-kadang kalau tertidur waktu tengahari sampai selepas Asar baru I bangun.. :(

Antara faktor kekurangan tenaga yang lain ialah dehidrasi iaitu kurang mengamalkan pengambilan air yang bersih boleh membuatkan seseorang itu berasa lesu dan letih untuk memberi fokus pada sesuatu aktiviti yang hendak dilakukan.. I pun baru tahu dehidrasi mampu menyebabkan penurunan berat badan sehingga 3 peratus dari berat badan sebenar..

Kerap berasa letih juga adalah faktor kekurangan tenaga kerana badan tidak mempunyai mineral yang cukup seperti zat besi berfungsi untuk menyalurkan oksigen ke seluruh tubuh dan membersihkan toksik berlebihan dari sel-sel tubuh.. kekurangan mineral zat besi juga boleh mengakibatkan anemia dan sakit kepala.

Oleh itu untuk mengurangkan masalah yang dialami, I telah mencuba sendiri Kurma Hidayah Plus dari Serai Mas selama 2-3 hari ni, Alhamdulillah tenaga untuk melakukan tugas harian di rumah sambil menguruskan anak-anak sedikit sebanyak dapat di'setelkan...'

Kurma Hidayah Plus adalah solusi untuk anda yang kurang bertenaga.

Bahan yang terkandung dalam SeraiMas Kurma Hidayah bebas daripada gula sintetik,tekstur dan rasa jus ini adalah dari manisan bahan semulajadi maka sesuai diamalkan oleh semua peringkat usia. SeraiMas Kurma Hidayah sinonim dengan jus mampu milik yang menggabungkan 6 Formulasi lengkap nutrisi bahan semulajadi Iaitu Madu, Kurma, Buah Tiín, Kismis, Goji dan Delima. Formulasi terbaik bagi membekalkan nutrisi yang mencukupi untuk tenaga, meningkatkan tahap kesihatan serta kecergasan tubuh badan.

Kandungan utama untuk meningkatkan tenaga yang ada dalam Kurma Hidayah Plus :

Kurma Hidayah Plus dari Serai Mas ni mempunyai kandungan utama seperti kurma, kurma memang umu ketahui kaya dengan nutrien yang tinggi dan gula semula jadi seperti fruktosa, glukosa dan sukrosa untuk 'boost energy' selain itu kurma juga kaya dengan serat, kalsium, zat besi serta vitamin.

Keletihan dapat dikurangkan dengan adanya vitamin B kompleks yang boleh dijumpai di dalam goji berry. Goji berry merupakan ramuan alternatif untuk meningkatkan tenaga dan ianya bertindak menukar makanan kepada tenaga untuk merawat keletihan yang melampau.

Tahukah anda madu yang selama ni kita ambil sebenarnya membantu dalam pengedaran darah yang lebih baik dan berfungsi sebagai penambah sel darah dan kadar oksigen dalam badan seseorang kerana satu sudu besar madu mengandungi 64% kalori dan bebas dari kolestrol.. maka oksigen dapat melalui sel darah merah dan menghasilkan tenaga yang tinggi..

Nutrisi lengkap Bahan Semulajadi Gabungan 6 dlm 1
  • Bahan semulajadi
  • Selamat dengan sijil Halal dan sijil KKM
  • Bebas gula / Pemanis semulajadi
  • Meningkatkan tenaga
  • Bebas kolestrol
  • Melindungi bakteria baik
  • Penyelenggaraan kesihatan Keseluruhan untuk organ anda
  • Mudah untuk mengambil dan larut dalam bentuk cecair
  • Penghadaman dan penyerapan nutrisi yang cekap
  • Peningkatan keselamatan untuk mengekalkan keaslian produk  
.

Cara untuk menggunakan Kurma Hidayah Plus :
  • Diambil 1jam sebelum makan atau ketika perut kosong
  • Dewasa: 2 kali sehari iaitu 2 sudu besar (30ml)
    -Sebelum makan pagi atau sebelum makan tengahari
    -Sebelum makan malam
  • Kanak-kanak: 2 kali sehari iaitu 1 sudu teh (5ml)
    -Sebelum makan pagi atau sebelum makan tengahari
    =Sebelum makan malam
  • Goncang dahulu sebelum minum
  • Simpan ditempat yang kering dibawah 30 celcius
  • Jika ada mengambil sebarang ubat atau makanan tambahan lain, jarakkan pengambilan selama satu jam
  • Untuk mendapatkan keberkesanan yang efektif, amalkan 8 gelas air putih sehari
SESUAI UNTUK SEMUA PERINGKAT USIA


Siapa yang patut amalkan?
  • Ibu Mengandung
  • Kanak-kanak seawal usia 2 tahun
  • Lelaki dan Wanita


SeraiMas Kurma Hidayah telah diiktiraf mencapai standard kebersihan, kualiti, keberkesanan & keselamatan oleh Jabatan Kemajuan Islam Malaysia (JAKIM) & Kementerian Kesihatan Malaysia (KKM)

SeraiMas Kurma Hidayah Jus Nutrisi lengkap :
  • Tiada gula sintetik
  • Penghadaman dan penyerapan nutrisi yg lebih cekap
  • Pengguna selamat menggunakannya tanpa sebarang keraguan dan terhindar dari bahanbahan yang terlarang
  • Mempunyai sistem keselamatan verifikasi ketulenan product yg mesra pengguna
Pengiktirafan & Pengesahan

Diiktiraf selamat oleh :
  • Kementerian Kesihatan Malaysia (KKM)
  • Halal JAKIM
  • Amalan Perkilangan Baik
  • Asia Pacific Super Health Brand 2018-2020


Alhamdulillah anak-anak sangat sukakan rasa Kurma Hidayah Plus dari Serai Mas. Bukan sahaja emak yang boleh amalkan malahan seisi keluarga. Tenaga adalah sangat penting untuk suami I agar dapat bekerja dengan lebih fokus dan anak-anak dapat belajar dengan lebih bersemangat manakala I pula boleh menguruskan rumahtangga dengan lebih terurus, teratur dan bersistematik.

Boleh dapatkan produk Kurma Hidayah Plus di Caring dan took-toko jamu berdekatan anda. Sebarang pertanyaan sila hubungi ws +60 13 782 5282 ( Seraimas)

Website : https://kurmahidayahplus.seraimas.my

#kurmahidayahPLUS #kebaikankurmautkseisikeluarga #rajasegalaherba

20 comments :

  1. Kurma hidayah ni mmg permintaan tinggi.. Sbb dulu zaza keje kedai jamu.. Mmg byk sgt org beli

    ReplyDelete
  2. Kurma memang banyak khasiat. Kami hari2 consume kurma ajwa. Ada produk mcm ni senang nk dptkan di pasaran

    ReplyDelete
  3. Biasa hanya makan buah kurma sahaja.
    Belum pernah rasa jus buah kurma.

    ReplyDelete
  4. makan kurma tu sunnah nabi memang bagus kalau amalkan hari-hari

    ReplyDelete
  5. makan lebih baik daripada minum. jika takde gigi boleh la blend dan dibuat jus. itupun, perlu tanpa gula. kurma sudah sedia manis

    ReplyDelete
  6. Dah boleh juga ni cari, buat persediaan Ramadhan nanti kan..supaya cergas bertenaga..

    ReplyDelete
  7. Boleh belikan untuk mak mentua kat kampung. Dia selalu cakap badan Dia lemah-lemah

    ReplyDelete
  8. Bagus jus kurma hidayah ni..iena pn amalkan

    ReplyDelete
  9. Patut lah I nampak you sentiasa bertenaga dan juga aktif ini yang you amalkan dengan keluarga hari-hari ber TikTok dan menari hehehehehe nak juga lah cuba jenama jus Hidayah ni memang dah popular...

    ReplyDelete
  10. banyak khasiat ye jus kurma nih... boleh la cuba berikan kat ibu nanti..bagi dia bertenaga sikit...

    ReplyDelete
  11. Penting kan ambil suplemen macam no. Apatah lagi ianya makanan sunnah

    ReplyDelete
  12. kurma memang berkhasiat, cuma kalau dah dijadikan jus macam ni kena always cek the nutrition facts

    ReplyDelete
  13. InsyaAllah lepas keadaan mereda, nak mencari gak la sebab pertambahan usia nie, memacam diperlukan untuk kekal sihat dan bertenaga

    ReplyDelete
  14. Thanks for sharing! Should let my parents try this too!

    ReplyDelete
  15. Hari tu pergi event dapat sebotol, jadi sis pun cuba la, taste dia sedap juga.

    ReplyDelete
  16. boleh cari ni untuk bulan puasa nanti. sangat bagus ni untuk kesihatan

    ReplyDelete
  17. Kurma memang bagus untuk kesihatan. Tambahan pula untuk tambah tenaga.

    ReplyDelete

🌸Pengikut Blog🌸

www.syafierayamin.com