Althea Petal Velvet Sunaway & Petal Velvet Powder


Althea Petal Velvet Sunaway

Untuk yang selalu melakukan aktiviti outdoor dan berpanas terik I suggest untuk cuba sendiri Althea Petal Velvet Sunaway dari Althea ni, produk terbaru dan ekslusif ni dapat memberi perlindungan dari sinaran UV yang berbahaya. Ianya sangat ringan dan merupakan sunscreen yang lutsinar diformulasikan dengan Asid Hyaluronik yang bertindak untuk menjadikan kulit lebih lembab dan hidrat. Berkualiti dengan harga yang berpatutan, Althea Petal Velvet Sunaway mempunyai perlindungan sebanyak SPF 50+ dan PA++++ untuk kulit sentiasa dilungi sepanjang hari. Sebahagian daripada rangkaian Petal Velvet, Althea Petal Velvet Sunaway juga mengandungi zahrah bedak-mikro yang memberikan kompleksi yang halus, licin, dan lembut seperti kelopak bunga.


Tekstur yang ala-ala 'white-milky' ni sangat sesuai untuk semua jenis kulit. Ianya juga tidak berminyak malahan cepat meresap ke dalam kulit dan tekstur yang sangat ringan. Dari cecair- bedak memang tak rasa melekit malah terasa lebih segar dari pagi sehingga ke petang dengan warna mengikut kulit ( lutsinar ) . Kandungan utama di dalam Althea Petal Velvet Sunaway ni ialah ekstrak ros damask yang membantu untuk menghidrat dan melegakan iritasi serta menyihatkan kulit. Asid hyaluronik pula bertinak untuk menarik lembapan ke dalam kulit mencegah dehidrasi manakala munyak geranium menjadikan kulit lebih berseri serta merawat jerawat.

Kompleksi seperti petal dengan kemasan velvet serta zahrah mikro ni membantu mengawal sebum berlebihan sekaligus dapat menghidarkan pertumbuhan jerawat. Ianya menggunakan bahan semulajadi, formula yang ringan dan cruelty-free  menjadikan kulit tampak lebih gebu, sihat dan menghalang sinaran UV berbahaya tembus masuk ke lapisan bawah kulit.

Radiasi UV terdapat 2 jenis iaitu UVA dan UVB, UVA ni lebih sedikit berbanding UVB namun radiasi UVA ni boleh menembus masuk ke dalam lapisan tisu kulit yang lebih mendalam sehingga ke bawah dermis. UVA ni sangat berbahaya selain daripada menjadikan kulit lebih mudah berkedut ianya juga boleh mengakibatkan kanser dan merosakkan DNA kulit.

UVB pula adalah radiasi yang lebih banyak berbanding UVA tahap ianya menembus kulit ialah di epidermis di atas dermis. Sinaran UVB pula boleh membakar dan merosakkan kulit dalam tahun pertama. UVB tidak mampu menembusi kaca berbanding dari UVA.

Apa pun Althea Petal Velvet Sunaway ni sejenis susncreen tanpa bahan kimia berbahaya mampu melindungi kulit dari sinaran UVA dan juga UVB dengan syarat jangan menjemur terlalu lama.

Dengan botol pembungkusan yang sangat kemas, minimalis, dah ringkas ni ianya mampu mencegah kulit dari pertumbuhan melanin sebelum usia, melambatkan proses penuaan, kulit nampak lebih bersih dan gebu serta cerah tanpa rasa melekit dan berminyak dengan aroma bunga ros yang harum.

Althea Petal Velvet Sunaway 55 ml : RM43


Althea Petal Velvet Powder ni boleh dijadikan sebagai bedak untuk mengunci Althea Petal Velvet Sunaway untuk kemasan lebih matte dan lebih segar. Dengan kandungan ekstrak benih Althea kaya dengan ati-oksida untuk melindungi luaran kulit disamping menghidrat. Ianya juga melindungi kulit dari sinaran UV yang berbahaya dengan adanya kandungan polyphenols. Manakala saponarin bertujuaan untuk merawat kerosakan sel dan memulihkan kembali kulit menjadi elastik akibat dari penuaan.



Althea Velvet Powder terdapat 3 jenis pilihan warna yang boleh dipadankan mengikut jenis tona kulit setiap individu, untuk I ketiga-tiganya memang sesuai untuk I sebab Althea Powder Velvet turns into my skin color setiap kali pemakaian. Tekstur yang sangat halus dan lembut ni boleh jadikan solekan pada wajah sangat tahan lama sehingga lebih dari 8 jam tanpa menjadikan kulit nampak berkilat, berminyak malahan nampak lebih segar dengan haruman aroma yang harum.


#0 Transculent, #23 Warm Beige RM16 manakala #Pink Lavender RM17. Althea Velvet Powder ni menggunakan bahan daripada alam semulajadi untuk menjadikan kompleksi kulit lebih lembut dan meminimakan kemunculan liang pori dan garisan halus untuk kemasan satin dan matte tanpa mengeringkan kulit.

Formula yang sempurna untuk kulit ni boleh dijadikan sebagai 'makeup setting' & penggunaan jangka masa panjang, zahrah mikro yang halus menjadikan kulit lebih lembut dan testur yang licin, diperbuat daripada bahan semulajadi dan cruelty free. Mengawal sebum berlebihan dan menyamarkan pori yang besar. Ianya juga ialah  non-comedogenic yang sangat bagus untuk perlindungan sinaran UV yang berbahaya, anti penuaan dan penghidrat dengan kemasan matte.

PS : Super EXCITED bila @altheakorea introduced another NEW beauty item sebab i am a HUGE fan of SUNBLOCK hee. Memang tak mengecewakan langsung formula Petal Sunway velvet SPF50+ PA++++ yang bukan hanya melindungi kulit dari sinaran UV berbahaya malahan melembabkan kulit serta mengawal sebum berlebihan. Partikel yang halus dengan aroma haruman damask rose pun ada dalam Petal Sunway Velvet SPF50+ PA++++ ni.

PV Sunaway dengan kemasan yang ringan dan matte ni kini sudah berada di website dengan diskaun sebanyak 10% ! Cepat dapatkan satu sebelum habis : https://us.althea.kr/petal-velvet-sunaway

20% untuk set Petal Velvet ( Pv powder + PV Sunaway ) : https://us.althea.kr/petal-velvet-set 😍

#AltheaKorea  #AltheaPetalVelvetSet #AltheaPetalVelvetSunaway #AltheaAngels 
#syafierayamincom  #beautyblogger #thebutterflymsia



Catat Ulasan

🌸Pengikut Blog🌸

www.syafierayamin.com