Vitamin dan Zat Tambahan untuk mata lebih sihat



Mata adalah salah satu organ yang penting untuk setiap insan yang bernyawa dimana ianya dianugerahkan oleh Allah untuk kita melihat perkara yang baik-baik. Namun tak ramai menggunakan sepasang mata yang di anugerahkan ini dengan sebaiknya. Jadi kita jadikanlah anugerah ini sebagai tanda kesyukuran dengan menjaganya dengan sebaiknya.

Kalau nak tahu mata ada berbagai warna kantanya dan siapa sangka mata juga perlu mendapatkan khasiat nutrisi yang sewajarnya untuk kekal sihat dan lebih bertenaga menjalani aktiviti seharian. Pemakanan yang seimbang perlu diamalkan untuk pastikan anggota organ dalam badan dapat menyerap nutrisi dengan sebaiknya.

Mata ini memerlukan nutrisi yang seimbang sejak dari kandungan perut lagi dan menurut kajian oleh National Eye Institute ( The Age-Related Eye Disease Study) telah menunjukkan gabungan agen antioksidan yang tinggi seperti mineral, vitamin A, C dan E mampu mencegah risiko masalah penyakit mata seperti katarak dan juga degenerasi makula ( Marcular Degenaration )


Bagi anda yang kurang mengambil makanan yang seimbang, anda berisiko tinggi untuk mengalami masalah penyakit utama mata seperti :

  1. Masalah lebam di sekeliling mata
  2. Matak kering
  3. Katarak dan juga
  4. Degenerasi Makula
  5. Rabun jauh rabun dekat
Tapi kalau kekurangan nutrisi buka mata je problem satu anggota badan lah juga affected tau. Jadi jagalah pemakanan kita dengan sebaiknya.

Diet sihat yang bagus untuk penglihatan adalah makanan seperti :
  • Pengambilan produk susu tanpa lemak atau rendah lemak, sayur-sayuran sangat penting, bijiran penuh tanpa bahan pewarna tiruan dan kandungan gula yang banyak, buah-buahan dan sayur-sayuran adalah sangat penting yang ini paling semulajadi.
  • Makanan yang rendah lemak, kolestrol tinggi, garam banyak dan gula tambahan sama sekali harus dielakkan atau kurangkan pengambilan kuantiti bahan ni.
  • Daging, telur pastikan telur tu kuning dia macam keoren-orenan sebab orang cakap yang tu kaya dengan omega 3 lepas tu banyakkan pengambilan ikan dan kekacang.
Lutein dan Zeaxanthin adalah pigmen semulajadi yang you all boleh dapati dalam buah-buahan, jagung dan kuning telur serta sayuran hijau, memang sangat bagus untuk bekalkan nutrisi yang penting pada mata dan bertindak sebagai antioksida yang menghalang daripada radikal bebas yang berbahaya.

Vitamin dan Zat Tambahan untuk mata lebih sihat adalah seperti :
  1. Antioksidan yang tinggi
  2. Vitamin A dan Beta-Carotene
  3. Vitamin B Kompleks
  4. Vitamin C,D dan E
  5. Aid lemak omega-3
  6. Lutein dan Zeaxathin
  7. Protein
  8. Kalsium
  9. Zink
Sumber makanan yang kaya dengan zat tambahan dan vitamin adalah seperti :
  1. Ikan berlemak - tuna, ikan bilis, salmon , trout
  2. Telur
  3. Buahan-buahan sitrus dan beri
  4. Sayuran hijau berdaun
  5. badam
Semua makanan yang dinyatakan mampu melambatkan proses degenari makula, kaya dengan DHA.

Tapi sangat malang untuk rakyat Malaysia kerana kebanyakan dari kita lebih suka mengamalkan makanan yang tidak seimbang, junkies food and so on. Huhuh memang terlampau mengikut nafsu betul.

Berita baik untuk I, I baru mencuba sendiri minuman tambahan untuk mata yang lebih sihat atas dasar tanggungjawab untuk menjaga mata ni dengan baik, I ambil extra supplement fuyohh.. 

Tapi sebenarnya ambil makanan tambahan untuk mata perlulah berhati-hati tau, kita kena pastikan minuman tambahan tu kena :

  1. Selamat, halal dan toyyib dan memberikan kesan yang baik
  2. Baca label terlebih dahulu
  3. Jangan melebihi dos
  4. Ikut haris panduan yang diberikan
  5. Seeloknya rujuk doktor terlebih dahulu dan ambil pendapat pakar jika hamil atau masih dalam pengaruh ubat-ubatan lain
Maklumat di atas ni I rujuk :  http://www.myhealth.gov.my/makanan-untuk-mata-sihat/

Dan produk yang I sudah uji pada diri sendiri selama 2 minggu adalah Produk Berry Bright Blackcurrant Eye Nourishing drink, satu ada stevia satu tak ada.



Berry Bright Blackcurrant Eye Nourishing Drink Stevia ni dikatakan minuman nutrisi lengkap untuk mata sebab dia ada kandungan New Zealand Blackcurrant Anthocyanins, bilberry Anthocyanins, Marigold Lutein dan juga Zeaxathin, eh memang kalau korang baca artikel atas tadi ada kan bahan-bahan yang baik untuk mata dalam produk ni kan ? Yang Stevia tiada tambahan gula, tapi kalau korang minum ni memang terasa lah dia punya stevia tu rasa manis tak macam gula...

bagi I stevia ni manis dia sangat berbeza dengan manis dari gula putih..

Berry Bright Blackcurrant Eye Nourishing Drink Stevia tak ada kandungan seperti pemanis tiruan, perasa dan pewarna tiruaan tau... Kaya dengan Vitamin C dan 100% produk vegan. Eh I pula excited dengan bahan yang digunakan dalam Berry Bright Blackcurrant Eye Nourishing Drink Stevia ni.

manakala

Berry Bright Blackcurrant Eye Nourishing Drink tanpa stevia ni tak silap ada 10 sachets x 10g berbanding Berry Bright Blackcurrant Eye Nourishing Drink Stevia ada 8 sachets x 10g.




Perbezaan antara kedua-dua Berry Bright Blackcurrant Eye Nourishing Drink dan Berry Bright Blackcurrant Eye Nourishing Drink stevia adalah dari warna. Warna air Berry Bright Blackcurrant Eye Nourishing Drink lebih cair dari Berry Bright Blackcurrant Eye Nourishing Drink Stevia tau.


Maklumat Nutrisi :


Berry Bright Blackcurrant Eye Nourishing Drink sangat sesuai untuk diambil oleh orang macam I yang senantiasa mengadap TV, Laptop non stop dari pagi ke malam, biasalah sebagai editor kena banyak membaca, gali maklumat dan cari fakta supaya ada ilmu kan. Dan I memang seorang pemakai kanta lengkap tapi kalau kat rumah i pakai spek mata sebab I ada masalah rabun jauh. heheh belum tua dah ada macam-macam penyakit.


I dah minum lebih kurang 8 sachets, hehe so far air suka rasa dia manis-manis gitu kadang-kadang I tambah extra air sebab I tak tahan rasa manis tu.. masa bancuh 1 sachet tu masukkan 150ml air biasa atau air suam kalau boleh jangan letak air panas nanti dia nutrisi dia hilang.

Kalau nak kata Berry Bright Blackcurrant Eye Nourishing Drink ni terus hilangkan masalah rabun mata I tidak lah tapi at least membantulah juga mata I lebih energetic dan kuat sangat dia punya sakit mata bila tengok TV.

Apa pun I suka Berry Bright Blackcurrant Eye Nourishing Drink ni sebab ada kandungan bahan nutrisi yang amat diperlukan oleh mata.


Berita baik untuk anda yang teringin nak beli Berry Bright Blackcurrant Eye Nourishing Drink :
guna kod I : syafierayamindc01 korang boleh dapat diskaun sebanyak 15% setiap kali order di https://euryka.my/collections/influencer-campaign - cuma masukkan kod diskaun ketika nak checkout tau.

Kod diskaun ni hanya sah sehingga 15 Mac 2018, ada terma dan syarat.

Sedikit info tambahan daru Berry Bright Blackcurrant Eye Nourishing Drink :

1. Apakah itu BerryBright®?
BerryBright® merupakan supplemen mata yang berasaskan makanan utuh, dilengkapi dengan nutrisi penting untuk melindungi danmengekalkan kesihatan serta penglihatan mata.

2. Siapakah yang boleh minum BerryBright ini?

Semua orang! Kanak-kanak berumur 3 tahun dan ke atas

3. Disyorkan atau sesuai untuk siapa?
Pengguna contact lens. Mata kering dan letih. BerryBright mengandungi nutrien larut air yang membolehkan ia diserap dengan pantas dan memberi kelegaan dan sokongan kepada mata kita.
Berhadapan dengan skrin untuk jangka masa panjang. Lutein mampu melindungi retina daripada sinaran biru yang merbahaya (datang daripada telefon pintar, tv, computer dll) yang boleh menyebabkan kerosakan dan mempercepat proses penuaan mata.

Lingkaran hitam bawah mata. BerryBright diformulasi untuk meningkatkan peredaran darah (peredaran mikro) dengan menyingkirkan toksin, mengurangkan pembentukan lingkaran hitam bawah mata dan memberi anda penglihatan yang lebih segar dan jelas.

Sokongan nutrisi dan pemakanan untuk kesihatan mata yang lebih baik. Keperluan dan permintaan terhadap nutrisi dan pemakanan untuk kesihatan mata telah menaik secara dramatik disebabkan oleh gaya hidup moden kini. Nutrisi dan pemakanan yang lebih baik dapat membantu mengelak pelbagai penyakit timbul dan mengekalkan penglihatan mata.


4.Apa yang anda perlu tahu mengenai Berry Bright
  • Setiap sachet memberikan faedah yang sama dengan memakan 100 buah blackcurrant!
  • Tinggi kandungan Vitamin C – 500mg per sachet – bersamaan 10 buah oren!
  • Tanpa pewarna dan pengawet!
  • Sesuai untuk Vegetarian
  • Halal

5. 2 jenis BerryBright
  • BerryBright Original – mengandungi fruktosa semulajadi, kandungan gula adalah bersamaan dengan setengah biji epal. 38 kalori setiap hidangan. Sesuai untuk semua peringkat umur.
  • BerryBright Stevia – Tidak mengandungi gula tambahan, menggunakan Stevia yang berasaskan tumbuhan sebagai pemanis. 31 kalori setiap hidangan. Diperkaya dengan antosianinn Bilberi Eropah dan beri campuran. Sesuai untuk semua peringkat umur. Tetapi disyorkan untuk individu yang ingin mengurangkan pengambilan gula dan pesakit kencing manis.

6. Pemenang anugerah

  • Malaysia Health & Wellness Brand Awards 2017, dianjurkan bersama Sinchew Daily and Life Magazines, disokong/ disahkan oleh Kementerian Kesihatan Malaysia (KKM). Pemenang – Kategori “Makanan Kesihatan” (Health Food)
  • Natural Health Readers’ Choice Awards 2017, 2015, 2014 Pemenang - & Suplemen Penjagaan Mata Semulajadi Terbaik“ (Best Natural Eye Care Supplement)
  •  Long Life Health & Beauty Awards 2015 & 2014 Pemenang – Kategori “Penjagaan mata” (Eye Care)
7. Cara Penyediaan?
  • Sediakan 150ml air bersuhu bilik/ air sejuk.
  • Tambah satu sachet Bright Berry
  • Kacau, gaul rata dan minum dengan segera untuk mengelakkan pengoksidaan.
Untuk maklumat lanjut, sila layari :
Website: https://euryka.my/collections/influencer-campaign
Facebook: @berrybrightmy
Instagram: @berrybrightmy

Call: +0378874077
Fax: +0378807077
Email: contact@euryka.my

B709, Kelana Square
No. 17, Jalan SS 7/26
47301 Petaling Jaya
Selangor, Malaysia

Catat Ulasan

🌸Pengikut Blog🌸

www.syafierayamin.com