Duit Syiling 20 sen berharga RM38 ribu ?

10/08/2015 02:11:00 PM

Duit duit dimana kau duit, eii kesian betul rakyat Malaysia zaman sekarang terpaksa korek tabung cari duit syiling lama mana tahu duit tu entah-entah berharga ke idok nya. Yerlah duit yang rare harganya melampa-lampau sampai ribu-raban. Mana tak datang gilanya otak memasing cari duit lama. Haha.

I ni memang la jenis suka kumpul duit syuling ye la, ada duit baiklah simpan dalam tabung ye takkan nak berjoli lagi, coklat pun dah mahal sekarang dulu 10 sen dapat 2 biji, sekarang coklat harga pun sampai puluhan ringgit sekotak. Gila kan makin tinggi kos hidup kat Malaysia, sape yang untung, Jib juga. Haha.

Nak baca lebih lanjut korang pergi sini http://goo.gl/JOryAa
Ini duit 20 sen tahun 1988 yang aku jumpa dari dalam tabung anak, dia pergi sepahkan duit syiling. Duh penat nak mengutip.

Ada juga yang tak setuju harga duit 20 sen 1988 ni boleh cecah sampai RM38K sekeping, bukan apa sebab kalau nak katakan duit syiling ni bukannya rare pun rata-rata ramai rakyat Malaysia mempunyai duit syiling lama 20 sen pada tahun 1988. Jadi janganlah jadi mangsa ditipu haha walaupun hanya sekeping RM0.20 lol.



Sorry duit ni dah lama.. tapi ye ke duit syiling 20 sen tahun 1988 berharga rm38 ribu sekeping ?
Posted by Syafiera Yamin on Wednesday, 7 October 2015

Duit syiling lama rm0.20 tahun 1988 ada lagi ke yang nak ? and rm0.10 tahun 1968 ? saya ada duit syiling tu tapi mak aih berkarat semacam je. hu3.. camne nak hilangkan taik besi nie.
Posted by Syafiera Yamin on Tuesday, 6 October 2015
Terserah pada rakyat Malaysia sama ada nak percaya atau tidak harga sekeping duit syiling 20 sen 1988 bernilai RM38 ribu.

Antara artikel yang korang boleh refer nak tahu sama ada betul atau tidak skeping 20 sen bernilai RM38 ribu dan TOP 10 Duit syiling termahal di Malaysia.



Kesimpulannya, sebelum nak percaya sesuatu sumber better kaji atau bertanya dahulu dengan orang lain mungkin mereka mempunyai lagi banyak pengalaman dari kita untuk mengelak dari ditipu bulat-bulat. Saya faham rakyat Malaysia sekarang ramai terdesak dalam hidup sebab kos kehidupan makin tinggi dan menteri kita masih pergi sana sini katanya urusan kerja, hihi. OKay bye !

You Might Also Like

Twitter

Like me on Facebook

Instagram