Anak kuasai sifir dalam masa 3 jam ? Pasti boleh dengan Pentagon Sifir.


Kuasai SIFIR dalam masa 3 Jam? Boleh ke ?

Dah Jadi Mommy yang selalu menghadap pdpr sebenarnya bagus juga sebab teknik nak mengajar anak anak tu makin lama makin improved.

Teknik menghafaz, menghafal dan mengingat dah jadi mudah.

This time I ajar anak hafal sifir dalam tempoh 3 jam mengikut kemampuaan dengan Pentagon Sifir.

Mula-mula ingatkan boleh ke ? Tak cuba tak tahu.. Alhamdulillah anak bukan sahaja menghafal tapi dia nampak berminat dengan teknik dan gaya yang diajar oleh tenaga pengajar iaitu Che Man.

Lepas anak dah hafal pastikan diulang-ulang tiap hari agar terus melekat dalam kepala anak-anak.

So far I suka cara tenaga pengajar ajar teknik matematik sebab anak mudah faham.


Dalam Pentagon Sifir ni ada :

✅ 9 flash card yang mudah
✅ 13 Gem Reward yang cantik
✅ 5 Video tutorial yang menarik
✅ Revision Chart (bonus)
✅ Manual Book Lengkap dengan cara mengajar, set soalan dan jawapan untuk memudahkan ibubapa.


Tuan Sulaiman Syah Bin Ab Rahman (Che Man) iaitu Pengarah Pemasaran syarikat menyatakan ramai ibu bapa mengeluh dengan pendekatan dan minat anak-anak untuk mengusai sifir. Untuk menghilangkan gusar ibubapa, beliau dan rakan kongsi Addie Humaizie Bin Abu Hassan, Selaku Pengarah Syarikat, yang juga antara pakar dalam motivasi matematik telah membuat kaji selidik bagaimana untuk mengeluarkan satu produk bantuan kondusif yang mana pelajar dapat belajar dengan lebih kreatif, mudah difahami dan cepat tertarik angka.

Kini ibubapa tidak perlu gusar dengan penguasaan sifir anak-anak dan boleh menerapkan minat anak untuk menghafal sifir tanpa rasa terbeban kerana syarikat Asas ILM Sdn Bhd telah menghasilkan satu inovasi Sifir iaitu alat bantuan mengajar yang dapat menarik minat kanak-kanak untuk meminati dan menguasai sifir dalam masa sesingkat 3 jam. Mungkin kedengaran mustahil dengan logik akal, namun jika di amati cara pengunaannya pasti ibu bapa akan tersenyum bangga apabila anak-anak sudah dapat menjawab soalan sifir yang diajukan tanpa menghitung menggunakan jari sepuluh. Seperti semuanya sudah tersedia di benak mereka.
 

Di dalam Set bantuan Pentagon Sifir ini, terdapat Buku Manual iaitu panduan menggunakan Pentagon Sifir, terdapat juga flash card bewarna yang menarik dan Gem Reward dalam bentuk pelekat sebagai hadiah jika dapat hafal dan faham setiap flash card serta video. Setelah berjaya menguasai Pentagon Sifir, pasti anak-anak akan tertunggu-tunggu dan akan lebih cepat mengusai sifir kerana ada sesuatu yang menarik sebagai hadiah menunggu mereka (BIG REWARD). Menarik bukan?


Setelah dirumuskan, sebenarnya terdapat elemen penting supaya anak-anak cepat tertarik untuk mempelajari dan menguasai sifir.

Elemen 5 untuk anak berminat menguasai sifir :

✅ Formula yang mudah
✅ kurang penghafalan
✅ sistem reward
✅ disertakan video penerangan supaya anak-anak tidak cepat bosan
✅ dapat dikuasai dalam masa 3 jam. 

Menurut Che Man, kanak kanak seawal umur 9 tahun sepatutnya sudah boleh menguasai sifir dan apabila meningkat umur 12 tahun, sifir sudah menjadi satu kebiasaan dan sudah dapat menguasainya dengan baik.
 






Sendiri hafaz, hafal dan ingat, sendiri bagi reward pada diri sendiri, heeeeee

Sesiapa pun boleh belajar dengan Pentagon Sifir

Pentagon Sifir bukan sahaja sudah mendapat tempat di Brunei dan Indonesia malah ianya juga sudah menjadi buah mulut di seluruh Negara. Telah bertapak di Negara Brunei sejak tahun 2011 dengan menerbitkan beberapa buku formula matematik bagi kegunaan pelajar dan buku-buku tersebut juga telah di edarkan di seluruh perpustakaan sekolah rendah di sana. Modul sifir ini juga telah diguna pakai dalam sistem pembelajaran di Brunei.

Banyak aktiviti seperti kelas seminar dan program telah dijalankan di dalam dan di luar Negara bagi memperkenalkan Pentagon Sifir ini. Setiap kali program ini dijalankan pasti kanak-kanak ini akan pulang dengan satu matlamat bahawa sifir adalah sesuatu yang menyeronokkan dan mudah untuk dikuasai.

Antara pelajar yang dapat menguasai dan mengikuti aktiviti Pentagon Sifir adalah Yang Amat Mulia Pengiran Anak Abdul Hafeez bin Pengiran Anak Khairul Khalil, cucu Baginda Sultan Brunei sendiri.


Anak Kuasai Sifir bukan lagi impian setiap ibubapa tapi menjadi realiti

Dengan menguasai sifir melalui kaedah Pentagon Sifir, anak-anak akan dapat menyiapkan kerja rumah dengan lebih pantas dan cepat. Dan pasti akan mendapat keputusan yang membanggakan dalam perperiksaan. 

Di harap dengan adanya formulasi Pentagon Sifir ini akan menarik minat anak-anak untuk belajar sifir dan seterusnya menguasai mata pelajaran matematik dengan baik. Ini bukan sahaja dapat memudahkan ibu bapa di dalam pemantauan pembelajaran tetapi ianya juga dapat meringankan beban guru-guru di sekolah. 

Harga Mampu Milik untuk Ilmu yang tak ternilai harganya

Pentagon Sifir hanya berharga RM60. Syarikat menyediakan harga promosi sempena pembelajaran dalam talian akibat pendemik covid-19 iaitu berharga RM50 dengan menggunakan kod kupon PS50 di https://pentagonmath.onpay.my/order/form/pentagonsifir/93 untuk 100 pembeli terawal sahaja

atau Scan QR code yang tertera untuk dapatkan Pentagon Sifir



Pihak syarikat juga akan mengadakan program Pentagon Sifir Champion bagi anak-anak yang sudah menguasai sifir. Ibu bapa perlu merekod video bertanyakan soalan dan berkongsi pengalaman menggunakan Pentagon Sifir secara bertulis atau video. 50 video terawal akan mendapat Pentagon Sifir Champion Medal, T Shirt & FaceMask.

Sambil menimba Ilmu Jom Jana Pendapatan

Syarikat berbesar hati untuk mempelawa kepada individu yang berminat untuk menjana pendapatan melalui Pentagon Sifir dengan mendaftar sebagai affiliate di pentagonmath.onpay.my/affiliate/register tanpa mengeluarkan modal. Semua bahan promosi dan info akan disediakan. Semoga yang berminat dapat menyumbangkan bakti sebagai pendidik melalui Pentagon Sifir.
Dengan ini kita akan dapat melahirkan lebih ramai anak-anak yang cerdik dan celik sifir dan seterusnya akan berjaya dalam bidang yang diceburi dan dapat membanggakan keluarga serta mengharumkan nama Negara di persada dunia.

Untuk info lanjut boleh hubungi:
Tel : 019 666 2860
E-mail : pentagonmath@gmail.com
Facebook: Pentagon Math
Youtube: Pentagon Math
Website : www.pentagonmath.com



Catat Ulasan

🌸Pengikut Blog🌸

www.syafierayamin.com