Cegah Proses Penuaan dengan Zeniv DD Foundation Moisturizer



Dah nak masuk usia 3 siri tak lama lagi memang I dah mula praktikkan menggunakan produk dan bahan-bahan yang kaya dengan anti oksidan dan pelembab yang mampu melambatkan proses penuaan. Penuaan tu akan terjadi pada sesiapa sahaja mengikut peredaran masa dan umur tapi kita sebenarnya mampu melambatkan proses penuaan tu.



Cara yang mudah ialah dengan mengambil pemakanan yang seimbang dan memakai produk penjagaan kulit yang sesuai. Banyak produk yang bagus pada masa kini dan sesiapa pun boleh memilih mengikut kemampuan dan kesesuaian kulit.

Yang terbaru ialah produk Zeniv DD foudation moisturizer yang masih baru buat I tapi nampak macam 'a promising product' sebab I baca bahan dulu. Bahan yang digunakan adalah 100% bahan semulajadi dan juga halal serta bebas dari bahan kimia berbahaya dan juga merkuri.



Lepas ni sesiapa pun boleh cantik tanpa rasa was-was mahupun risau lagi dengan produk Zeniv DD foundation moisturizer ni. Paling menarik Zeniv DD foundation moisturizer umpam 2 in 1, disamping bertindak sebagai bedak asas ianya juga boleh melembab serta melembutkan kulit wajah.

Bagi yang nak tahu Zeniv DD foundation moisturizer ini juga terdapat kandungan seperti Ekstrak daun gelam ( melaleuca cagyput ) iaitu sejenis antimicrob yang berkesan pada kulit untuk mencegah jangkitan dan pembiakan jerawat serta tak perlu risau lagi dengan penuaan.



Zeniv DD ( daily defense ) cream moisturizer direka khusus dengan gabungan kebaikan BB ( Beauty balm ) dan juga CC ( Color Control ) CREAM. Zeniv DD foundation moisturizer sangat berkesan untuk wanita yang berusia. Diformulasi dengan SPF 50, Zeniv DD foundation moisturizer membantu untuk melindungi kulit daripada sinaran UV yang berbahaya. Antara khasiat yang dapat dirasai setelah menggunakan Zeniv DD foundation moisturizer adalah dapat menyelesaikan masalah kulit tona yang tidak sekata, kulit menjadi lebih cerah, tegang serta lebih lembab.


My impression : First bau dia macam herba tapi tak kuat just nicely scented ! Lepas tu warna foundation ni memang ngam dengan warna kulit I, warna dia pun macam ala-ala nusantara. 1 pam je dah boleh cover parut jerawat I, I rasa dia punya formula ni more to light to heavy coverage. So far so good sebab  once I applied dia ada kesan glowing a bit, sticky a bit but so far acceptable but feeling non greasy dan oily so far just ngam dengan kulit I and ianya tak kering or matte finish tapi nampak lebih lembab dan glowing. I applied tanpa guna loose powder or other powder yet so far I love the touch haha. Perhaps maybe sesuai untuk dipakai for those yang tak suka heavy makeup but nak cover light blemishes okay lah. I would like to try again this foundation dengan loose powder tak sabar nak tengok how long dia mampu bertahan Apa pun I sangat adored yang ianya ada kandungan spf 50 ! Cant say much yet sebab this is my first time guna and my first impression would like to rate this product 4.5/5 ! :) Totally <3 It ! Tak sabar nak jadikan as a daily routine foundation :)

Harga : 119 (SM) RM129 (SS)

Bagi you all nak tahu lebih lanjut mengenai produk Zeniv DD foundation moisturizer, sila layari :
Laman sesawag : www.znbeauty.com
Facebook : znbeauty_hq
Instagram : @zn_beauty_hq
Email : znbeauty2017@gmail.com

Catat Ulasan

🌸Pengikut Blog🌸

www.syafierayamin.com