Betulkah Petua Buang TAHI LALAT ini BERKESAN tanpa Pembedahan?

Kalau korang nak tahu, aku masa remaja aku ada tahi lalat dekat hidung, aku paling anti sangat tahilalat tu sebab ramai ejek, biasalah time tu budak-budak lagi memang hati tisu je bila kena ejek. Ada cakap manis tapi aku tak percaya cakap orang, memang aku dah lama AIM nak buang tahi lalat tu, banyak juga petua yang aku cuba, salah satu petua yang aku cuba adalah dengan menggunakan daun bunga kemboja tu.. abah aku cakap daun tu banyak di taah perkuburan dia dia kaitkan daun tu umpama jari-jari hantu, ish, mula-mula aku memang takut bila ayah aku cerita macam tu, lama juga aku fikir nak buang tahi lalat dekat bahagian hidung, korang faham-fahamlah rupa orang ada tahilalat kat hidung.. bagi aku muka aku dah macam sejenis troll ada benda timbul-timbul dekat wajah ni.


Tahi Lalat memenuhi tubuh badan menjadikan Evita Patcey Edgar Delmundi ini kelihatan UNIK dan kini beliau dikenali sebagai Malaysian Beauty Pageant tau. Sumber > Brilio <

Tapi kata orang tahi lalat ni sebenarnya tak adalah sampai mengancam nyawa. Tak silap ada 2 jenis tahi lalat iaitu tahi lalat hidup(akan membesar dijangka lebih bahaya) dan tahi lalat mati (maksudnya takkan membesar dah), eh memandai je kan mitos ni, haha.

Bagi aku tahi LALAT ni adalah sejenis makhluk yang menetap pada kulit yang mampu membuatkan seseorang tu berwajah manis ataupun wajah nampak pelik... dan pada aku ianya lebih kepada masalah kulit seperti pigmentasi tapi aku seram kalau tahi lalat tu makin membesar aku risau ianya barah. Ugh..

Ada orang kata tahi Lalat ni banyak Rahsia, mengikut pawang-pawang ada sejuta rahsia disebalik tahi lalat tu, dan mereka juga siap meramal lagi tau, masa kecil-kecil dulu biasalah lurus bendul percaya dengan mitos tapi bila dah start masuk 3 siri tak lama lagi dah tak rasa nak percaya kadang-kadang biar jer lah kan tahi lalat tu nak ke mana-mana pun...

Dan paling kelakar orang zaman dulu siap cakap tahi lalat ni sebab lalat tu berak atas kulit... time tu la nampak lalat hinggap pada kulit cepat-cepat tepuk.. punyalah risau lalat tu berak meninggalkan kesan..

Memang lama tau aku berkeputusan untuk buang tahi lalat tu, tak silap masa aku tingkatan 3, aku kena ejek start tahun 6.. lama juga tau. daun kemboja dah try, aku picit cungkil pun buat.. macam-macam cara la juga.. tapi aku ada terbaca satu blog ni macam mana nak buang tahi lalat tanpa kesan pembedahan, rupanya ada jugalah petua yang mana tahu korang nak cuba,mengikut sumber kat
>> sini <<
  1. Guna Bawang Putih
    Bawang putih tu tumbuk sampai hancur lepas tu letak dekat tahi lalat tu, kataya buat hari-hari kalau nak nampak hasil tapi aku ni bukan jenis rajin nak pakai bawang putih sangat lagipun memang aku rasa kulit aku pedih rasanya letak bawang putih, dengar cerita bawang putih sangat bagus juga untuk rawat masalah jerawat.
  2. Sapu Jus Nanas
    Mula-mula terkejut juga sebab jus nanas ni memang favorite I tau, selalu sangat pergi Grocery cari Nanas MD2 tak pun Nanas Madu, memang sedap dan kurang rasa gatal pada lidah. Dan aku masih dalam dilemma nak percaya atau tau jus nanas ni mampu membuang tahi lalat tu, tekniknya buat jus nanas lepas tu sapu jus tu pada tahi lalat kena amalkan sampailah tahi lalat tu kering dan tercabut sendiri. (Maaf masih belum ada kajian saintis lagi tentang keberkesanan jus nanas ni pada tahi lalat, huhu )
  3. Guna Cuka Epal
    Yang ni macam mearik sebab kita tahukan Cuka Epal ni khasiat dia pelbagai tau, jadi aku rasa not bad juga teknik ni, ambil cotton bud dan letak je pada tahi lalat tu, dan aku masih belum ada bukti yang cuka epal ni mampu hilangkan tahi lalat tu.
Sumber dari > TuntunanShalat <
Aku tak begitu power kalau bab hukum-hukum ni cuma bagi aku kalau tahi lalat tu adalah salah satu kita di hina sehingga hilang rasa yakin diri why not kita remove kan dan aku setuju kalau mengubah ciptaan tu rasa seperti tidak bersyukur pulak dah. Actually depend pada diri masing-masing.

So far aku masih tiada bukti yang petua di atas ni berkesan lagi tapi sekarang aku dah jumpa satu produk yang ternyata berkesan buang tahi lalat, bukan tu je ianya mampu menghilangkan kutil, skin tag dan juga minyak kolestrol dengan bahan semulajadi. Rupanya dah ada beberapa orang testimoni yang berjaya menghilangkan benda asing ni pada wajah mereka.

Jika anda punya masalah kulit macam ni terutamanya Tahi Lalat, Kutil, Biji kolestrol macam dalam photos ni.  
Tapi anda takut buat pembedahan, takut habis ribuan ringgit, takut kesan sampingan yang buruk dan lebih prefer bahan organik ? Ini mungkin jalan penyelesaiannya untuk hilangkan semua masalah yang membingungkan ini namun lebih jimat tanpa pembedahan atau rawatan laser.

Ni ha I perkenalkan pada you all semua Lotus Mole Cream dari Organic Hana. So far I dah tried pada kutil Kakak sepupu husband I, masa pakai tu dia cakap pedih sikit, tapi kutil tu macam cepat kering, dia jadi macam mati tunggu masa sahaja kecut dan tertanggal sendiri.


Lotus Mole Cream dari organic hana ni datang dengan saiz yang kecil dalam 10gram tapi letak sikit je dah boleh nampak kesan tu, Bahan yang digunakan bahan yang aku rasa tak membahayakan untuk orang ramai mungkin hanya ssegelintir tak sesuai. Bahannya adalah seperti Cinnamon Ground, Vitamin E, Franskince, dan juga Geranium Essential Oil  dan ianya adalah buatan Malaysia dan juga telah Lulus KKM.



Cara Nak Guna sangat mudah :

  • Mula-mula bersihkan bahagian yang bermasalah.
  • Gunakan pencungkil kayu yang disediakan dan sapu krim ni dibahagian yang bermasalah.
  • Tunggu sehingga lebih kurang 45 minit.
  • Kemudian basuh.
  • Take note hanya gunakan 2x sahaja selama 2 haru. Jika masalah masih ada sila pakai balik setelah 14 hari.



Amaran Keras :
  • Hanya gunakan sekali 1 hari.
  • Maksima 2x untuk 2 hari lepas tu sila berhenti sapu.
  • Jangan sentuh bahagian bermasalah, dimana benda yang tak diingini akan tercabut secara sendiri dalam tempoh 14 hari.
  • Dan sila jauhkan dari kanak-kanak, risau depa buat main.


Gunakan Amaun mengikut masalah yang dialami

Letak macam ni, huu katanya pedih, haritu tu tanya lagi sekali dah start kering.

Lepas masalah tu dah tercabut dari kulit, boleh sapu Anti Scar acne Vitamin E ni untuk kulit kembali cantik berseri, sangat disyorkan ambil dua-dua, kecil tapi sangat membantu.
Nak tengok lagi testimoni yang dah berjaya hilangkan masalah kutil, tahi lalat, dan benda asing pada kulit. Jom tengok gambar di bawah ni.

Testimoni Tahi Lalat

Testimoni Tahi Lalat

Testimoni Tahi Lalat

Testimoni Tahi Lalat
Testimoni Ketuat
Testimoni Ketuat

Testimoni Biji Kolestrol


Jadi apa tunggu lagi?
P/s : I ada tahi lalat dekat dagu tapi manis je tengok, sayang pula nak buang tapi rasa nak cuba. tapi sayang. Tu I cuba pada kakak sepupu husband, sebab ada kutil tu, so far macam impressive resultnya, lagi 2 minggu nak pakaikan lagi nanti I update photo nya kalau produk ni betul-betul buat kutil tu tercabut plus tengok husband pun macam ada masalah biji kolestrol bawa mata dia tu, rasa macam nak try kat dia tapi takut dia tak tahan rasa pedih tu hihihi. sebab ada kandungan kayu manis kan ? Pedih sikit je tapi efektif, NO PAIN NO GAIN, nak nampak cantik emstilah kena tahan sakit sikit kan.

Anywhere I sangat-sangat REKOMEN dekat you all LOTUS MOLE CREAM ni untuk hilangkan masalah yang diingini. Sebab nya ?

  • Dah ramai Testimoni yang berjaya
  • Harga sangat berpatutan !
  • Rasa macam cukup je sebotol tu sebabnnya pakai sikit je.
  • Bahan yang dipakai semulajadi tak rasa ragu-ragu pun nak pakai.
  • Mudah dan tak pening kepala pergi buat surgery dengan harga melampau silap hari bulan terpaksa berhutang pulak kan !
Tapi tak boleh digunakan untuk PESAKIT KENCING MANIS/diabetes, tak tahulah kenapa, takut nanti insulin ke plalelets ( pardon my teori ) tak terhasil untuk sembuhkan luka.

Mana nak beli ?

Boleh beli dekat MYRA (011 1992 4843)
Harga
Kombo LOTUS MOLE CREAM + VITAMIN E ANTI SCAR CREAM
RM77 TERMASUK POSTAGE KE SEMENANJUNG

Untuk maklumat lanjut, sila layari :
Instagram : @mole_removal_malaysia
Facebook : Krim Tahi Lalat Ajaib

1 ulasan :

  1. sya nk tny..sy pernah gna bwg puteh tpi dia jd luka n sy takot nk try produk ni takut tinggalkn kesan lg..so how??

    BalasPadam

🌸Pengikut Blog🌸

www.syafierayamin.com