Nak putih sangat tapi cara yang berbahaya? Nak tahu apa yang selamat? Jom baca.

6/03/2015 04:38:00 PM

Sekarang ni semua orang nak jadi putih melepak, putih pucat, putih dinding cat, eh aku pula yang stress tengok macam macam produk dalam facebook aku ni.. macam aku tak de la putih sangat cuma laki aku boleh lah nampak aku walaupun dari gelap, cahaya tu.. haha.. korang tak takut ke makan benda cepat putih ni ? Especially yang tranxe tranximia tu? Ape ke benda tah namanya tu, Tak silap dalam perubatan guna benda tu untuk bekukan darah. oh aku tak tahu tapi aku ada baca lah dalam kajian perubatan berlambak dalam google.

Aku kadang-kadang dah bersyukur dengan warna kulit yang aku dapat sekarang ni, ada orang putih sanggup nak ke pusat tanning kan badan sebab tak suka kulit putih pulak, sanggup dorang baring bawah matahari sebab nak gelap, yang kita ni sebok nak putih melepak, kenapa ye ? Itulah manusia.. haha..

Dulu memang la teruja tengok orang kulit putih , cantik, orang suka orang kulit putih, pokok pangkalnya nak putih sebab nak puaskan hati orang lain ? Sebab nak perhatiaan lebih ? Ha ha ha.. berapa ramai yang kita nak diberi perhatiaan, cukuplah dengan seorang sahaja.. penat tau bila orang dok sebok pasal hal kita sebab kulit kita putih haha..

Kak Farah pernah cerita ada yang tanya Kenapa Vitamin C Shaklee tak ada yang 1000mg macam brands yang kita nampak dalam iklan kat facebook ?

Kak Farah tu pun jawap memang bagus Vitamin C yang sampai 1000mg tu, sebab dia tahu ramai nak cantik, ramai nak putih and kulit berseri-seri dan disebabkan itu ramai yang berani telan vitamin 1000mg tanpa rasa bersalah langsung.

Sebenarnya Vitamin C ni ada ciri ciri iaitu Vitamin mudah larut, Masa makan vitami, badan kita hanya akan serap apa yang diperlukan je waktu tu.

Tapi keseimbangan tak ada. Baki yang tak diserap dari badan kita akan dibuang melalui air kencing.
Contohnya : Kita beli Vitamin C yang 1000 gram dengan RM1, 10 sen akan diserap oleh badan, manakala yang 90 sen lagi akan dibuang melalui air kencing, ini bermakna harga air kencing tu sangat mahal lebih kuran 90 sen. Boleh kita guna air kencing tu balik ? Tak bolehkan, so kiranya kita dah membazir banyak lah dekat situ.

Jadi kenapa Shaklee sediakan kita Vitamin C 500mg?
Sustained release atau dikenali sebagai pelepasan berterusan. Memang kebaikan Vitamin C yang lain tak boleh lawanlah Vitamin C yang ada sistem ni.

Dengan adanya sistem ini( sustained release) hanya 100mg akan dilepaskan dari sebiji tablet setiap 1 jam. Lapisan demi lapisan akan dilepaskan. Bermakna 1 tablet akan beri badan sebanyak 100mg  untuk 5 jam.

Bayangkan kita nak cantik dengan vitamin C dengan kesihatan yang tidak baik. Kita boleh ambil 2 biji setiap 5jam. so 200mg vitamin C akan dilepaskan dalam badan selama5 jam.




Fikir secara bijak, pastikan air kencing anda tidak mengandungi lebihan Vitamin C. Pastikan berbaloi duit anda sebelum nak makan Vitamin C yang pelik pelik. Elakkan pembaziran duit anda.

Berapa RM  setiap sebiji Vitamin C Shaklee ?
Tak sampai RM1 pun sebiji untuk sebotol yang ada 180 tablets. Berbaloi-baloi.

Lagi satu ianya bukan diperbuat dari Oren tapi dari ekstrak jagung. Yang ada gastik tak perlu risau sangat sangat sesuai untuk semua orang.

Dan ditambah pula dengan BIOFLAVONOID untuk jadikan penyerapan Vitamin C lebih efisen gitu.

Anda berminat nak cantik tanpa cara berbahaya ? Cepat whastapp saya
Syafiera - 0132347502 tak rugi pun kalau nak sihat.


Want to read this entry on Kak Farah's Wahida blog?
Click here: http://myfawa.com/vitamin-c-1000mg-vs-vita-c-shaklee-mana-lagi-bagus/

Read More Benefits of Bioflavonoids: http://myfawa.com/ciri-ciri-vitamin-c-hebat/ 



You Might Also Like

Google+ Followers

Blog Followers

Penjual Shaklee

Penjual Shaklee