RM20,000 dibawa pulang oleh Lee Jun Yan sebagai Pemenang Emas Anugerah iLDA 2019

 

Tema : Keluarga Moden & Ruang

Minggu lepas I berkesempatan untuk mengikuti Anugerah Pereka IJM Land 2019 (iLDA 2019) yang terbaik. Seronok dapat melihat rekaan setiap pereka dalam menghias dan mendekorasi seunit apartment. 2 orang peserta telah disenarai pendek untuk merebut gelaran Pereka Dalaman Muda Terbaik bagi iLDA 2019 di Galeri Jualan Seremban 2. Persaingan sengit telah berlangsung selama lima bulan di seluruh Malaysia. Dengan hanya tempoh lima minggu yang diberi untuk melaksanakan perincian unit apartmen yang kosong, kedua-dua peserta bertanding harus memastikan konsep mereka sempurna dari setiap sudut. Setelah menerima 116 penyertaan awal, Lee Jun Yan dan Boon Zi Yang telah disenarai pendek oleh panel hakim untuk merealisasikan konsep, idea dan rancangan mereka untuk pertandingan bertemakan, Keluarga Moden & Ruang, di Kalista 2 Executive Apartments, Seremban 2.

Lee Jun Yan - Pemenang Anugerah iLDA 2019

Lee Jun Yan terkejut apabila dia diumumkan bahawa dia telah memenangi anugerah iLDA 2019 kerana kemenangan itu tidak dijangka. Selepas persaingan yang sukar, Lee Jun Yan daripada Reno Bros dinobatkan sebagai Pereka Dalaman Muda Terbaik iLDA 2019. Sementara Lee Jun Yan merangkul Public’s Choice Award dan Lee Jun Yan juga menerima Media’s Choice Award.

Lee Jun Yan membawa pulang RM20,000 sebagai pemenang Emas manakala RM10,000 pula dibawa pulang oleh Boon Zi Yang sebagai pemenang Perak. Tahniah buat kedua-duanya.

Anugerah Pilihan Awam dan Anugerah Pilihan Media akan diberikan kepada pemenang berdasarkan pemilihan umum dan media dijalankan sebelum pengumuman pemenang.

FAKTA –FAKTA ANUGERAH PEREKA IJM LAND 2019
  1. Sebanyak 116 penyertaan telah diterima.
  2. Pertandingan ini dibuka kepada semua pereka dalaman yang berumur 40 tahun ke bawah yang mempunyai firma reka bentuk dalaman mereka sendiri / bekerja untuk firma rekabentuk dalaman.
  3. Setiap penyertaan adalah peserta solo yang mewakili dirinya dalam pertandingan ini.
  4. Terdapat hanya 1 pemenang iLDA 2019 yang dipilih oleh panel hakim dan semuakeputusan adalah muktamad.


Antara Penaja yang telah menjayakan konsep kedua-dua pereka muda

Perincian dari Kubiq &Signature Kitchen, TA Studio & Da Vinci Malaysia, LM Home, Inovar Malaysia dan Lampu & Hiasan Seng Hup, yang telah menyumbang sepenuhnya kepada penyiapan kedua-dua unit di Kalista 2 Pangsapuri Eksekutif berjaya dilaksanakan untuk kedua-dua konsep pereka dalaman muda sepanjang pertandingan ini.

Pertandingan iLDA 2019 adalah untuk memastikan persekitaran yang kompetitif dan sihat di kalangan pereka dalaman tempatan kami, di mana mereka boleh mempamerkan karya kreatif mereka dan mencabar reka bentuk status kata Dato 'Hoo Kim See, Pengurus Besar Kanan, Wilayah Tengah IJM Land Berhad. "Ia adalah penting bagi pereka dalaman muda berkembang bersama-sama dengan tuntutan industri yang sentiasa berubah dan kami ingin menyediakan platform yang membolehkan mereka melaksanakan tugas mereka dan memberikan pengiktirafan yang sewajarnya," tambahnya lagi. 
Beliau turut berkongsi kegembiraan untuk iLDA 2019 memandangkan persaingan itu telah menerima penyerahan yang berkualiti tahun ini dan berharap ia akan menyumbang kepada industri reka bentuk dalaman dengan peningkatan penyertaan pada tahun-tahun akan datang. 

Beliau menyatakan bahawa mereka telah menyaksikan perkembangan yang mengejutkan
sepanjang enam bulan ini, di mana para peserta didorong untuk melakukan yang terbaik
untuk memastikan kemenangan mereka. "Ia adalah satu kejayaan bagi para peserta kerana mereka berjaya melaksanakan konsep mengikut tema pertandingan serta idea dengan baik walaupun dalam masa yang singkat," ulas Fandarie Su, Ketua Hakim iLDA 2019, untuk unit-unit lengkap di Kalista 2 Pangsapuri Eksekutif. "Kami akan menggalakkan lebih ramai pereka muda untuk melangkah keluar dari zon selesa mereka untuk menjadi lebih kreatif dan meneroka lebih jauh dalam bidang reka bentuk dalaman,," katanya.

Konsep, Idea & Rancangan Lee Jun Yan


Konsep, Idea & Rancangan Boon Zi Yang


Romantik Atau Ceria ?

Haih pening gila nak buat pilihan dekorasi interior design tadi di @ijmland untuk designer's award. Kedua-duanya menggunakan konsep yang I suka.. kalau siang I nak konsep ceria.. kalau malam I nak konsep romantik dan relaxing... boleh tak kalau I ambil dedua je konsepnya.. haha.. apa pun tahniah pada pemenang yang menang RM20,000.. semoga dapat berikan ilham yang lebih banyak kepada mereka yang sedang mencari rumah baru... weee...

Melihat kepada kedua-dua Konsep, Idea dan perancangan jelas I nampak rekaan Lee Jun Yan nampak lebih praktikal dari segi pengcahayaan terutamanya mereka yang sudah berkeluarga dan mempunyai anak-anak manakala konsep, Idea dan perancangan oleh Boon Zi Yang nampak macam lebih sesuai untuk mereka yang masih baru dalam berumah tangga atau mereka yang sudah berpencen sebab suasana yang romantik, gelap ni sesuai untuk mereka yang ingin beristirehat.

Sebagai salah seorang pengundi untuk Media saya telah memilih konsep, idea dan perancangan rekaan Lee Jun Yun sebab nampak macam lebih sesuai untuk pekerjaan I. 



Apa pun TAHNIAH kepada kedua-duanya kerana telah menyumbang idea yang bernas untuk mereka yang tiada idea menghias rumah. Boleh jadikan sumber inspirasi tau.

Seremban 2 merupakan pembangunan utama IJM Land di Negeri Sembilan yang melibatkan
tanah berpegangan bebas seluas lebih 3,800 ekar. Menawarkan pelbagai jenis rumah yang
terdiri daripada apartmen mampu milik, rumah teres hinggalah rumah berkembar dan banglo. Ekosistem yang serba lengkap itu menawarkan pelbagai kemudahan mesra komuniti. Seremban 2 juga menggalakkan aktiviti kemasyarakatan, termasuklah acara berorientasikan keluarga serta komuniti seperti marathon, program pemulihan dan banyak lagi.

Untuk maklumat lanjut mengenai Anugerah Pereka Dalaman IJM Land (iLDA), sila layari
laman web: www.seremban2.ijmland.com/ILDA2019/.

Mengenai IJM Land

IJM LAND Berhad (IJM LAND), pemaju hartanah di bawah IJM Corporation Berhad telah berjaya menciptareputasi selaku salah satu pemaju hartanah premium di Malaysia. Sejak dahulu lagi, IJM LAND berbangga kerana telah membentuk landskap perbandaran di Malaysia dan membina komuniti maju yang menuju ke arah masa depan.


Catat Ulasan

🌸Pengikut Blog🌸

www.syafierayamin.com