Susu Nouqman - NH Kids Ventures hasilkan Susu Kambing Formula

Bila dah jadi seorang ibu pemilihan susu adalah perkara yang perlu diutamakan.. I mempunyai dua orang anak dan dua-dua sudah selesai tempoh penyusuaan. Di pasaran terdapat banyak jenis susu yang telah I berikan pada anak-anak I. Ada juga susu yang anak-anak I suka dan ada juga mereka tak suka. Jenis anak-anak cerewet dalam pemilihan susu ni memang I sebagai ibu banyak 'try error.' Nak mencari susu yang boleh cegah sembelit pun adalah faktor utama.

Baru-baru ni I diperkenalkan dengan susu tepung rumusan kanak-kanak, memandangkan Adelia berumur 6 tahun jadi susu yang sesuai untuk umurnya adalah langkah 3. Susu tersebut ialah Susu Nouqman iaitu berasaskan susu yang berasaskan kambing dengan formula yang diperbaharui dan dihasilkan oleh NH Kids Ventures. Susu ini juga sesuai untuk kanak-kanak berusia satu tahun ke atas.

Bagaimana terhasilnya Susu Nouqman ?

Menurut Puan Anis iaitu pengasas Susu Nouqman telah berjaya menghasilkannya kerana kekecewaan dalam usaha memperbaiki masalah sembelit anaknya. Setelah mencuba pelbagai jenis jenama dan formula untuk meringankan penderitaan anak mereka, dia mendapati bahawa susu kambing adalah satu-satunya susu yang tidak menyebabkan sembelit pada anaknya.

Seperti kita semua sedia maklum, harga susu kambing adalah jauh lebih mahal berbanding susu lembu di pasaran. Dengan terlalu sedikit jenama tempatan yang boleh dipercayai, Puan Anis terpaksa menggunakan formula susu kambing yang diimport mahal. Mengetahui terlebih dahulu, kegusaran dan ketidakberdayaan kerana terpaksa mengatasi masalah anaknya akibat sembelit, Puan Anis berjanji akan membuat formula susu kambing yang dipercayai buatan tempatan dengan harga yang berpatutan.


Setelah berunding dengan pakar pemakanan tambahan yang berkelayakan untuk mendapatkan formula susu kambing yang dirumus khas untuk mengurangkan masalah sembelit pada bayi dan anak kecil. Maka terhasillah Susu Nouqman ini. Formulasi terakhir mengandungi bahan-bahan yang mempromosikan minda yang sihat pada anak-anak termasuk kismis, madu, kurma, delima, inulin, probiotik dan tambahan vitamin dan mineral. Rumusan ini juga dapat meningkatkan selera makan anak-anak.

Susu Nouqman lengkap bersama Taurina, DHA, Probiotik, dan 8 jenis makanan ‘superfood’ juga sesuai untuk mengubah tahap kesihatan ahli keluarga seperti lemah antibodi, terlalu kerap Demam, Selsema, Batuk, Kahak, dan Asma. Susu ini juga sesuai untuk anak-anak yang mempunyai masalah kurang selera makan.

Cara Adelia bancuh Susu nouqman, rujuk pada video dibawah.





Susu Nouqman ada 2 perisa iaitu Vanilla dan coklat yang telah menjadi pilihan ramai ibu bapa yang inginkan anak yang lebih sihat. Boleh mula di minum dari umur 1 tahun, Susu Nouqman yang tinggi kandungan Susu Kambing dan Inulin sangat sesuai untuk anak-anak atau orang dewasa yang mengalami masalah sembelit, penghadaman dan masalah usus.

Harga sekotak Susu Nouqman ialah RM42 yang megandungi 500 gram.
Berminat menjadi agen atau mendapatkan maklumat lanjut, sila hubungi :-
Hotline : 0193605242
Website : www.nouqman.com
Facebook : Nouqman
Instagram : Nouqman_keyakinan_ibu

15 ulasan :

  1. Susu kambing ni solusi juga untuk mereka yang tak boleh nak minum susu lembu. Banyak khasiat pulak susu kambing ni.

    BalasPadam
  2. sangat bagus minum susu kambing ni, banyak khasiat dia. nice sharing :)

    BalasPadam
  3. Yess susu kambing mmg banyak khasiat. NI ada perisa cokelat and vanila mesti anak2 suka kan.

    BalasPadam
  4. susu kambing ni memang banyak khasiat. kite baca tips aritu kalau nak bagi budak2 minum jangan cakap ni susu kambing cakap je ni susu hahaha

    BalasPadam
  5. Nampak menarik susu kambing ni. Boleh syorkan dekat anak2 buah. Ada perisa coklat pula lagi budak2 suka.

    BalasPadam
  6. Bagusnya susu Nouqman nie sebab yang dewasa pun boleh consume. Sudah pasti sebab manfaatnya pun banyak kan

    BalasPadam
  7. Sedapnya susu kambing. Akak baru tahu ada susu kambing ada langkah 1,2,3 ni. Nanti nak beli lah. Mak tumpang sekali minum. Hahah.

    BalasPadam
  8. Ok baru tau. Sblum ni cuma tahu susu bebudak memang mahal. Hehehe. Okla leh rekemen kt anak buah.

    BalasPadam
  9. Memang bagus bagi anak2 minum susu kambing. Banyak khasiat dan sesuai utk anak2 yg ada alahan pada susu lembu.

    BalasPadam
  10. Susu kambing ni memang bagus. Banyak khasiat susu kambing ni kalau nak compare dengan susu lembu. Iena pernah dengar jenama ni. Ramai jugak ibu ibu bagi anak minum susu Nouqman ni

    BalasPadam
  11. Suka dengan rasa susu ni. Yara pun nampak serasi dengan susu Nouqman esp yg coklat

    BalasPadam
  12. Namanya sedap..mesti susunya juga sedap rasanya.. baru tau ianya susu kambing.. bagus untuk anak-anak amalkan, tapi lagi bagus sebab dewasa pun boleh minum sekali yaa..

    BalasPadam
  13. so interesting this Susu Nouqman looks red. It is so nutritious for the little ones and enjoy to drink it so yum!

    BalasPadam
  14. Nell kalau gi kedai if ada susu Kambing memang akan order jer! Lebih berkhasiat kan.. Bagus la even for the kids now also ada susu kambing macam ni.. (Y)

    BalasPadam
  15. Susu kambing mmg bagus Kan utk anak2.. Lebih khasiat Dan kurang alahan utk anak2

    BalasPadam

🌸Pengikut Blog🌸

www.syafierayamin.com