MINI WRAPS BAHARU DARI MISSION FOODS Wrap bersaiz mesra kanak-kanak pertama di Malaysia – Sesuai untuk jari jemari halus

 

Mini Wrap Mission Foods Sesuai untuk jari jemari halus 

Tersedia dalam tiga perisa – Tomato, Original dan Wholemeal, wrap ini didatangkan dalam bungkusan yang boleh ditutup semula. Saiz wrap yang kecil dengan diameter 5.75 inci sememangnya sesuai untuk jari jemari halus kanak-kanak.

Mission Mini Wraps terbaharu yang didatangkan dengan tiga perisa kini boleh didapati di pasaraya terkemuka, tersedia di bahagian roti di samping produk Mission Foods yang lain termasuk wrap, naan, pita dan kerak piza. Sebagai keperluan asas di dapur, Mini Wraps ini merupakan satu kemestian untuk senarai barangan runcit anda sama ada untuk anak-anak bereksperimentasi pada musim cuti sekolah mahupun sebagai hidangan untuk kembali ke sekolah.

Mission Foods adalah anak syarikat GRUMA, S.A.B. de C.V. GRUMA memulakan operasinya di Mexico pada tahun 1949. GRUMA adalah pemain idustri utama dalam pengeluaran tepung jagung dan wrap tortilla, dengan operasi di Amerika Syarikat, Mexico, Amerika Tengah, Venezuela, Eropah, Australia, China dan Malaysia. Dengan sokongan teknologi dan sumber-sumber global Gruma, Mission Foods telah berkembang menjadi salah satu pengeluar produk wrap tortilla terbesar dan menghasilkan hampir suku daripada semua ‘flatbread’ yang dijual di seluruh dunia dan menawarkan wrap tortilla yang berkualiti tinggi dan memenuhi setiap citarasa – dari tortilla tepung dan jagung yang bercitarasa segar sehinggalah ke varian gandum penuh, pelbagai bijirin dan bebas lemak yang popular.


Pentingnya galakkan ibubapa untuk anak-anak mencipta hidangan yang kreatif

Baru-baru ini Mission Foods telah melancarkan satu kempen yang dinamakan #PerfectForLittleFingers, di mana mereka bekerjasama dengan penulis blog dari komuniti keibubapaan dan penggaya set bento untuk berkongsi resipi dan idea menggunakan Mini Wraps di platform media sosial mereka.

Adelia turut terlibat untuk menjayakan kempen ini dengan menyertai sesi menghasilkan bento ulat beluncas menggunakan Mission Mini Wrap perisa Tomato.


Sebagai seorang ibu yang terlalu 'protective' - 'to be honest' I kurang membenarkan Adelia memasak dengan api atau bahan elektrik yang panas. Kali ini I biarkan sahaja dengan pemantauan. 'So far' sangat 'impressive' sebab Adelia boleh 'handle' sendiri apa yang nak disediakan untuk bento nya pada waktu tersebut.

Rupanya bila kita biarkan anak memasak di dapur.. mereka dapat belajar Dan mana tahu boleh masak untuk kita pula in the future.
 
Adelia dah berjaya buat menu enak.. what about you guys ? Heee.. have fun at kitchen dengan mission food !

Resipi dari Abang Brian yang menyelerakan untuk kanak-kanak

Abang Brian, alumni Le Cordon Bleu dan selebriti Masterchef, turut bersama-sama menjayakan kempen dengan berkongsi resipi yang boleh dicuba oleh ibu bapa dan anak-anak di rumah. Juga pemilik Young Chefs Academy yang terkenal, cef selebriti ini menghasilkan tiga resipi yang mengubah Mini Wraps menjadi hidangan kanak-kanak yang menarik iaitu Caterpillar Chicken Wrap menggunakan Tomato Mini Wrap, Bear Bear Pizza Wrap menggunakan Wholemeal Mini Wrap dan Crouching Lion Hidden Veggies Japanese Curry Wrap menggunakan Original Mini Wrap.


“Dengan Mini Wraps, anda tidak akan rasa bersalah untuk mengajak anak anda untuk ‘bermain’ dengan makanan. Tidak ada umur yang terlalu muda untuk anak-anak mula terlibat dalam menyediakan hidangan sihat mereka sendiri. Dengan sedikit bantuan dari ibu bapa, waktu makan akan menjadi seronok seperti waktu bermain!” kata Abang Brian.


Pemenang yang kreatif membawa pulang hadiah yang menarik

Sebagai sebahagian dari kempen, Mission Foods juga mengadakan satu pertandingan untuk pengguna menyertai bengkel eksklusif bersama Abang Brian. Peserta perlu menghantar lukisan raksasa yang paling kreatif berdasarkan bungkusan Mini Wraps baharu, yang dilukis oleh anak-anak mereka. Pemenang – 20 pasangan ibu/bapa dan anak, akan berpeluang menyaksikan penyediaan resipi Caterpillar Chicken Wrap oleh Abang Brian dan menghasilkan resipi tersebut bersama-sama, seterusnya membawa pulang hasil ciptaan mereka beserta barangan dari Mission Foods bernilai RM200 setiap seorang.


Randall Tan, Pengurus Jenama bagi Mission Foods Asia Selatan, berkata, saiz bagi rangkaian terbaharu ini amat sesuai untuk hidangan si kecil. “Anak-anak memerlukan khasiat yang tepat untuk tumbesaran, namun untuk memastikan mereka memakan makanan yang betul boleh menjadi satu cabaran.

Ilustrasi raksasa comel yang menarik dan berwarna-warni pada bungkusan juga menambahkan lagi keriangan waktu makan. “Makanan yang menarik akan mudah diterima oleh kanak-kanak kerana mereka biasanya lebih mementingkan visual. Ini merupakan cara terbaik untuk menambah elemen bermain dan eksperimentasi dengan makanan supaya mereka dapat menghasilkan hidangan mereka sendiri,” kata Randall.

Di Mission Foods, kami juga ibu bapa dan kami sentiasa mencari jalan untuk menjadikan makanan sihat lebih menarik untuk anak-anak,” kata beliau sambil menambah bahawa wrap tersebut mengandungi kurang gula dan merupakan sumber serat. “Kami hasilkan wrap ini menjadi lebih kecil untuk disesuaikan dengan anak-anak yang mempunyai tangan serta selera yang lebih kecil. Wrap ini lebih mudah untuk dipegang dan diguna oleh kanak-kanak, dan menjadi satu kanvas untuk seni masakan yang boleh mereka fikirkan,” tambah beliau.

Resipi Menarik menggunakan Mini Wraps Mission Foods




Yang mana satu, idaman kalbu! Mission Foods, pengeluar wrap tortilla kegemaran ramai memperkenalkan rangkaian wrap bersaiz kecil yang sesuai untuk kanak-kanak. Walaupun kecil saiznya, rasanya tetap enak dan semestinya akan membuatkan anak-anak dan juga ibu bapa teruja dengan tiga rasa yang hebat dan ilustrasi yang menarik pada bungkusannya.


Untuk mengetahui lebih lanjut, sila layari laman web Mission Foods di www.missionfoods.com.my dan juga laman media sosial, Facebook: https://www.facebook.com/missionfoodsmalaysia/ atau Instagram: https://www.instagram.com/missionfoods.my/

18 ulasan :

  1. Wow ada mini wrap pulak. Sesuai untuk anak2 kecil. Ala sekolah menengah pun sesuai sebab dia boleh jadi finger food.

    BalasPadam
    Balasan
    1. yang wholemeal letak daging rasa cam makan kat kedai arab

      Padam
  2. eeehh..comel betul wrap untuk kanak2 ni..

    Jenama Mission ni memang dah ada pun kan wrap yg biasa tu.. sebab rasanya macam selalu juga beli Mission wrap..*seorang yang beli tengok gambar, x ingat caption.hahaha

    BalasPadam
  3. I like this product. And the packaging looks cute too. Thank you for sharing your review with me.

    BalasPadam
  4. Bagusnya bagi ruang dan peluang untuk adik-adik berkarya juga kan. Dah la boleh buat macam2 menu sihat. Yum!

    BalasPadam
    Balasan
    1. tu la hopefully dorang jadi suka makan makanan sihat dan berkhasiat

      Padam
  5. Memang nak cari ni, hartu tunjuk kat adik, cuma kat JB ni belum jumpa lagi, nanti try nak tengok online..

    BalasPadam
  6. comelnya ada mini wraps. ruby nak bekas makanan tu. sesuai bawa pergi sekolah. hahahahaha.

    BalasPadam
  7. comelnye mini wraps tu. Bolehla cari nanti. Anak2 mesti excited dapat mini wraps ni

    BalasPadam
  8. So cute la <3 <3 I love brand ni juga dan memang grab brand ni pun bila nak makan wrap.. good la they eventually come out kid-friendly version (Y)

    BalasPadam
  9. Best bila dapat join event mcm ni. Banyak yg kita boleh belajar terutama dalam menghasilkan hidangan sihat untuk si manja

    BalasPadam
  10. eh. mini wraps. haa senang untuk buat budak budak punya kan. comey jer nanti

    BalasPadam
  11. Oh myyy comelnya ...boleh beli pastu buat totilla macam dalam youtube. Suka Mission punya wraps sebab ada pilihan dan sedap juga . Sekarang jugak nak pi Giant cari.....

    BalasPadam
  12. alahai comelnyaaa!! nak beli jugalah nanti sebab kite pun suka makan wrap nak diet la katakan hhaahahah

    BalasPadam
  13. Saya memang selalu beli Mission wrap ni masa keje dulu, senang nak buat bekal. Pastu byk flavor boleh try. Yg mini ni nampak so cute!

    BalasPadam
  14. Mission Mini Wraps tentu anak2 happy dpt join msk2

    BalasPadam
  15. Cutenya anak you. Mesti Dia seronok dpt join masak2dgn mummy Dia Kan.

    BalasPadam
  16. Ada mini wrap ker khas untuk buat masakan kanak-kanak senang nak bawa bekal ke sekolah sebab sekarang ni nak makan kat kantin tak boleh semua bungkus harap makanan sekolah entah khasiat atau tidak tu belum tengok sedap atau tidak lagi kan...

    BalasPadam

🌸Pengikut Blog🌸

www.syafierayamin.com