Tips buang Bulu roma di badan dengan Surker (Epilator murah)


Dah hampir sebulan I guna Surker sejenis epilator murah yang I beli di Shopee once upon a time ago. Reasons I beli sebab I terlampau malas nak cabut bulu roma menggunakan 'tweezer' dan wax( malas nak panaskan tunggu suhu yang betul pada kulit) serta CUKUR guna Veets atau guna bahan kimia yang cabut bulu tu... (bahan kimia yang jenis krim I memang tak berapa gemar walaupun agak efektif... rasa macam racun masuk bawah kulit) LOL !

Sebenarnya ada iklan epilator keluar dengan iklan facebook. I macam teruja tengok cabut bulu roma pada badan yang kita tak berkenan dengan mudah sekali. To be honest I ada masalah sikit bila nak cabut bulu ketiak guna tweezer. Mata I macam tak dominan nak tengok bulu-bulu yang tersepit di belah ketiak satu demi satu walaupun menggunakan cermin. Jadi I gave up.. kadang-kadang tak terbuang pun.. memang sangat 'annoying' nak pula rasa geli je dia tumbuh dengan tak sekata... memang geram dibuatnya. haha. Itu baru ketiak belum lagi part bahagian 'kemaluaan.' Lagilah STRESS dibuatnya.. rasa macam hmm.. geramnya...



Apa pun berbanding keempat-empat cara : Cukur, Wax, Tweezer, Epilator... I tetap rasa epilator memang THE BEST ! Bulu 1 helai tumbuh cepat cepat I buang, dengan switch ON the epilator tak payah nak tunggu-tunggu panaskan wax ke atau guna bahan kimia on the skin.... Lebih mudah ya... SAKIT? HAHA nak cantik rasa licin of course lah kena biasakan rasa sakit tu..

See my 1st reaction dengan Surker ( Professional Personal Care Series - Rechargeable ) ni.



Masa I 1st time pakai ni mula-mula memang takut gila sebab takut dengan kelajuaan dia.. laju gila takut injured je kulit i.. ye memang sakit awal awal- sebab kita pun takut-takut kan nak letak atas kulit.. jadi perasaan dengan minda rasa macam sakit..maka sakit lah ia..

rasa dia macam kita cabut bulu guna tweezer satu per satu.. kalau kita buat slow-slow (takut-takut dengan epilator ni)

I cuba kuatkan semangat I.. I buat laju-laju... so far rasa sakit tu macam dah imun sikit... lama-lama I jadi macam ADDICTED tengok bulu roma yang mampu tumbuh dengan jayanya walaupun tersepit di celah-celah ketiak dan celah kangkang ! Lol ! Sekarang ni semuanya tak ada peluang untuk tumbuh dengan Jayanya pada tempat yang I tak berkenan..

Sebenarnya I tak berapa kisah bulu roma tumbuh di betis, paha atau lengan sebab I bukanlah sejenis yang mempunyai bulu roma yang lebat tapi I masih tak faham bahagian yang TERSEPIT tu la paling rajin dia NAK TUMBUH lebat dengan jayanya kan... GERAM...

Apa pun ni adalah video bulu roma di kakiku terpaksa dikorbankan demi contoh untuk you all... kesian depa ya.. hahaha... takkanlah I nak tunjuk part yang korang boleh berahi tu.. I tunjuk je la yang kat kaki ya.. haha..



Tips dia kan..
Surker Epilator ni dia ada case ( kecil dan besar)... BOLEH ditukar.. case kecil tu untuk tempat yang sensitif... meanwhile case yang besar sangat sesuai untuk bahagian yang lebar macam betis dan paha.. dan yang I beli ni sejenis (rechargeable).. kena caj sebelum penggunaan.. lepas tu baru boleh guna... I tak prefer sambil charging korang buat ya takut kena renjatan elektrik yerlah produk murah weii.. so aku precaution kat situ.. kalau you all nak buat juga sambil charging dan epilate.. lantak korang.. tiada jaminan.. hahah... and satu lagi aku tak pasti sama ada boleh buat menggunakan air, so far aku pastikan kulit aku kering masa epilate.. sebolehnya aku letak bedak atau tepung supaya peluh tak mengganggu proses aku epilate ni..



Bila dah biasa ambil masa 10 minit je untuk aku buang semua bulu roma yang aku tak suka tumbuh di bahagian badan aku terutamanya part Miss V tu huhuhu... licin dan tak gatal I liked !!

So far epilator ni boleh cabut badan-badan dia untuk tujuan pembersihan... berus disediakan untuk bersihkan bahagian yang kita tak boleh capai.. cuma pastikan simpan di tempat yang kering supaya tak berkarat... aku tak pasti material apa yang dia guna hopefully stainless steel yang tahan karat walaupun kena air kan.. heee...


For those yang berminat nak beli : Korang boleh beli dekat Shopee Link sini : http://bit.ly/37WFIyP

Apa pun thanks for reading this on 2020 ! 2019 end of year I beli ni, dah almost sebulan pakai you all.. puas hati I finally dapat put my personal review on something I bought with my own money.. ! :)





4 ulasan :

  1. Alamakk.. tertarik sangat nak beli ni fiera uiii..

    BalasPadam
  2. Nak tya lepas byk kali pakai bulu tumbuh lebih halus x��

    BalasPadam
  3. awk....part miss v...x skit ke...🤣🤣...beli jugakm..tpi mcm seram nk guna part miss v...

    BalasPadam

🌸Pengikut Blog🌸

www.syafierayamin.com