Hilangkan bau badan dengan sabun wangi lulur dari Wangi World


Sebagai seorang yang menetap di Malaysia dengan cuaca beriklim khatulistiwa, panas dan lembab ni sebenarnya akan memberikan kesan pada tubuh badan terutamanya penghasilan bau badan, kulit kering dan boleh hilangkan lembapan pada badan. I selalunya akan menggunakan produk yang mempunyai pelembab disamping merawat masalah kulit kering. Tapi sekarang Wangi World telah mengeluarkan 'WANGILULUR' BODY SCRUB SOAP dengan beberapa aroma haruman sebagai bahan utama dalam sabun ni.

Pentingnya memilih produk sabun badan yang bersesuaian dengan kulit supaya dapat mengelakkan masalah yang tidak diingini dan pentingnya juga untuk memilih bahan yang digunakan dalam produk bebas daripada bahan kimia berbahaya, sebolehnya biarlah organik tak pun berasaskan alam semulajadi. Bagi I produk yang terbaik akan menjadikan kulit lembut, lembab dan membantu mengurangkan iritasi bagi kulit yang sensitif.

I pula yang semakin meningkat usia semakin banyak pula masalah kulit I alami terutamanya parut rekahan disebabkan oleh 'pregnancy' yang sangat susah nak hilang. I pula sejenis yang jarang nak gunakan 'deodorant' jadi bau badan tu memang kerap ada, selain tu selulit pun makin menjadi-jadi dari tahun ke tahun macam dah tak ada mood nak layan. Haha. Tapi I still giving chance to Sabun Wangi Lulur Body scrub ni dengan harapan dapatlah kurangkan masalah yang I alami.



Bagi yang masih belum mengetahui Wangi World adalah sebuah cap dagang yang dimiliki oleh Wangi World Sdn.Bhd ditubuhkan pada September 2016. Syarikat ini telah berdaftar dengan Suruhanjaya Syarikat Malaysia (SSM) dan beroperasi di Empire City Damansara, Damansara Perdana, Petaling Jaya, Selangor. Merupakan syarikat Malaysia pertama yang menghasilkan koleksi 'solid perfumes' dan 'fine fragrances' secara komersil dengan menggunakan hanya bahan gred premium setanding dengan wangian antarabangsa. Produk Wangi World tidak mengandungi bahan alkohol dan ianya adalah selamat untuk digunakan oleh kanak-kanak dan orang dewasa. Dengan menggunakan slogan 'sekali calit wangi' telah menjadikan produk dari syarikat ni pasti akan terkenal bukan hanya di Malaysia tetapi juga di luar negara.

Wangi World telah menghasilkan produk seperti Solid Perfume dan Face & Body Scrub Soap. Setiap produk di'infused' dengan aroma haruman secara 'inspired' dan tersendiri.

Terdapat 5 jenis keunikan bau dari Wangi World iaitu :




Chanel No.5 Inspired.

Wangian inspirasi daripada haruman ROSE, JASMINE, LILY OF THE VALLEY, BERGAMOT & SANDALWOOD bagi menyerlahkan kewanitaan si pemakai

Darling

Wangian inspirasi daripada sentuhan bunga MAWAR yang harum, lembut, dan romantis. Pasti membuatkan kejelitaan si pemakai lebih terserlah.

My Love

Wangian inspirasi daripada haruman buah MARKISA, BUNGA PEONY & VANILA ORKID. Pasti memberi keceriaan dan keriangan sepanjang hari.

Antara kelima-lima haruman I dapat mencuba sendiri 'signature scent' dari Wangi World iaitu Richest dan Sweet Heart. So far bau dia sangat harum semerbak, manis dan sangat menenangkan. Boleh hilang 'stress' and bau bilik mandi I pun wangi.


Richest - Signature Scent

Wangian segar -SITRUS daripada adunan BERGAMOT, POMELO, LAVENDER & VIETNAM MINT membuat anda ceria sepanjang hari! Ia juga mampu untuk menaikkan aura, kesejahteraan diri dan karisma si pemakai.

Sweetheart - Signature Scent

Memberi kelembutan WANGIAN ALA-ALA “BABY POWDER” dengan. sedikit sentuhan haruman bunga daripada JASMINE, YLANG YLANG, LAVENDER, ROSEWOOD & BERGAMOT.


Menurut Wangi World terdapat banyak khasiat dan kebaikan dari sabun wangi lulur ni iaitu :
  1. Memutih & mencerahkan satu badan
  2. Sekatakan tona kulit
  3. Pakar Penanggal Sel Kulit Mati , tanpa SEL KULIT MATI , kulit dapat bernafas dengan sebaiknya dan SEL KULIT BARU dapat dilahirkan !
  4.  Menyingkirkan kotoran, seperti daki pada kulit - DAKI PUNCA PELUH KERING BERBAU HAPAK !
  5. Menghaluskan, menggebukan & melicinkan kulit - KULIT JADI GEBU GEBASSS.
  6. Mengurangkan bau badan – BAU YANG SANGAT MEWAH & TAHAN LAMA
  7. Melegakan otot- otot yang tegang
  8. Meberikan ketenangan & menghilangkan tekanan- ANDA SEPERTI SEDANG BERURUT DI SPA 5 BINTANG
  9. Menghilangkan selulit & mencegahnya daripada berlaku
  10. Menghilangkan parut parut degil yg sekian lama di tubuh badan
  11. Mengatasi masalah jerawat belakang badan & memudarkan parut jerawat
  12. Melembabkan kulit - WALNUT sangat baik utk kulit badan
  13. Mengecilkan pori2 kulit, hasilnya kulit kelihatan Halus dan Mulus
  14. Membersihkan kulit - pembuangan daki degil yg bermastautin selama bertahun2 didalam liang roma anda !!!
  15. Menegangkan & menganjalkan kulit/ mencegah kulit dari berkedut- PUNCA KEDUTAN IALAH APABILA SEL KULIT MATI TIDAK DI SENTAL BUANG
  16. Memudarkan parut di muka (saranan seminggu maksima 2 kali sahaja)
  17. Meremajakan kulit - RAHSIA KEBAIKAN BERLULUR IALAH KULIT AWET MUDA
  18. Masalah kurap dibadan
  19. Menangani masalah gatal2 dibadan
Bagi I pula sabun wangi lulur ni membantu menyingkirkan sel kulit mati dan menjadikan kulit I lebih lembut dan licin. Paling best tona kulit nampak lebih sekata. Satu-satunya sabun yang buat bilik mandi I wangi habis rasa macam tak nak keluar je dari bilik mandi tau.

CARA GUNA

Hanya dengan 1 ketul sabun wangi lulur WANGIWORLD, boleh berlulur dirumah SEBANYAK 10 KE 12 kali
  1. Basahkan tubuh badan dengan air
  2. Sapukan sabun wangi lulur di area yang nak di sental.
  3. Lulur dah melekat kat area yang nak disental tu, mula lulur dengan arah pusingan jam.
  4. Dah puas hati, bilas kawasan yang telah disental dengan air.

Sesiapa pun boleh gunakan sabun wangi lulur ni termasuklah lelaki, perempuan, tua, muda dan kanak-kanak. Anak I pun I sental dengan sabun wangi lulur ni setiap kali dia balik sekolah.


Bagi yang masih ragu-ragu lagi jangan risau sebab produk sabun wangi lulur ni telah didaftarkan dengan KKM. So tak perlu pertikaikan lagi tahap keselamatannya lagi. Hee but still walaupun ianya sesuai dengan banyak jenis masalah kulit. Kalau tak sesuai atau ada reaksi alahan sila jangan guna ya. Sebab I tahu ada yang sesuai dan ada yang tak sesuai. So far untuk kulit I memang sesuai. I feel refresh sangat dengan sabun wangi lulur ni.


Bukan I je yang dah cuba sendiri sabun tapi ada je yang dah cuba.. cuba baca testimoni punya feedbacks dalam gambar atas ni.. kan I dah cakap bau sabun ni memang wangi gile.. sweet je bau dia.. and tak buat rasa kulit kering langsung lepas bilas dengan air.. sebab bahan utama sabun wangi lulur ni ialah Soap Base, Walnut scrub dan oil fragrance.


Ada sesiapa nak bau wangi all the times, jangan lupa dapatkan di :
  • Shopee - https://bit.ly/2TXzWpH
  • Lazada - https://bit.ly/2Rwy0I7
  • Facebook - https://www.facebook.com/wangiworldmalaysia/
  • Instagram - https://www.instagram.com/wangiworldhq/
  • Whatsapp hotline hq : http://www.wasap.my/+60196969916
  • Website - http://wangiworld.com/
Untuk maklumat lanjut, sila layari :

Facebook: https://www.facebook.com/wangiworldmalaysia/
Instagram: https://www.instagram.com/wangiworldhq/
Website: http://wangiworld.com/

Catat Ulasan

🌸Pengikut Blog🌸

www.syafierayamin.com