Rawat masalah kulit kusam dan bintik hitam dengan NUViT Dermal White Series


Bila dah masuk umur 30-an tak lama lagi memang banyak masalah kulit yang I alami, terutamanya bintik-bintik seperti jeragat semakin banyak, nak pula ada parut jerawat yang masih belum nak hilang dari kulit wajah I, walaupun banyak duduk di dalam rumah, kulit tetap nak kena jaga sebab sinaran cahaya matahari tetap masuk lebih-lebih lagi bila buka langsir kan. Tapi to be honest lately I memang susah nak skipped guna krim pelindung matahari sebab nak kurangkan kesan penuaan. Rasanya banyak-banyak produk penjagaan diri yang I ada ialah sunblock sebab I memang hantu dengan (sunscreen), hehehe.

Baru-baru ni I was introduced by kawan instagram I mengenai NUViT Dermal White Series, apa lagi memang I nak cubalah sendiri sebab NUViT claimed that product ni boleh mencerah dan naikkan kembali seri tona kulit dalam tempoh 3 hari. NUViT Dermal White Series menggunakan formula kombinasi sains dan ekstrak tumbuhan semulajadi yang pekat, bebas alkohol dan serta bebas alergik. Jadi I percaya NUViT Dermal White Series sesuai dipakai oleh mereka yang mengalami masalah kulit kusam, bintik-bintik hitam dan juga tona kulit tidak sekata.


NUViT Dermal White Series terdapat 3 jenis penjagaan untuk kulit kusam, tona kulit tidak sekata dan bintik hitam iaitu :

  1. SPOT
  2. ENTIRE
  3. ENCHANCE
Konsep yang menggunakan 3 prinsip yang mudah untuk mencapai keberkesanan merawat masalah pigmentasi bagi yang semakin berusia. Semoga berjayalah untuk capai kompleksi bebas cela  dan bintik hitam dengan NUViT Dermal White Series ni. Paling best produk ni diuji secara dermatologi maknanya memang bukan calang-calang produk NUViT Dermal White Series ni.

NUViT Dermal White Series mempunyai bahan pencerah yang unik iaitu B-trans5™ sejenis formula kombinasi bertujuaan untuk menghalang pembentukan melanin, memperbaiki kulit dan mengandungi kapasiti anti-oksida yang tinggi. Jadi bagi yang ada masalah kulit bintik hitam, kulit kusam, tona kulit tidak sekata bolehlah cuba seminggu produk penjagaan kulit NUViT Dermal White Series ni.

3 langkah yang mudah iaitu :



SPOT - Brightening Spot Correcting Serum | Long acting depigmentation agent :
Mengandungi bahan seperti sakura, tetrapeptide-30 dan AA-2G khas untuk menghilangkan bintik, menghalang pembentukan dan meningkatkan metabolisma melanin.

Gunakan setelah bersihkan wajah, sapu amaun serum yang cukup pada bahagian yang mempunyai masalah bintik hitam. Gunakan setiap hari pada waktu pagi dan malam. Sesuai untuk yang mempunyai masalah tona kulit tidak sekata dan juga bintik hitam. Tekstur seperti gel, bau ala-ala bunga dan tak berminyak langsung masa I applied on my face, hands UP I love it !


ENTIRE - Brightening  Essence Fluid | Brightening Essential :
Mengandungi bahan seperti DermalRx® SRC, Shea Butter, Brown Seaweed Extract, Beetroot Extract, hyaluronic acid, sage extract.

Langkah kedua ini membantu merawat masalah kulit kusam, sekatakan tona kulit, menjadikan kulit wajah lebih sihat dan nampak lebih cerah. Lepas cuci wajah sehingga bersih, sapukan pada muka dan leher. Gunakan pagi dan malam. Sangat sesuai untuk kulit kusam, tona kulit tak sekata dan juga bintik hitam. Tekstur yang sangat ringan, seperti gel tapi mudah meresap ke dalam kulit tanpa rasa melekit, paling best kulit rasa lebih lembut dan licin. Rasa macam tak pakai apa-apa pada kulit wajah.


ENHANCE - Brightening Spot Corrector | Whitening Potent Corrector
Mengandungi bahan seperti encapsulated Oxidised zinc, honey wax.

Langkah yang ketiga adalah lindungi kulit dari sinaran UV yang berbahaya dan pencemaran, mengurangkan bintik hitam untuk menjadikan kulit nampak lebih cantik tanpa cela, cerah dan lut sniaran cahaya gitu. Selepas bersihkan wajah, lepas guna langkah 1 dan 2, sapu pula krim ni setiap kali nak keluar rumah. Guna setiap pagi dan malam. Sesuai untuk yang aktif keluar bersiar-siar tiap hari. Yang ini hanya perlu gunakan amaun sikit sahaja sebab once I spreaded on my face, my kulit turns whitely mungkin disebabkan oleh krim ni, lepas dah beberapa minit it turns to my own skin color, kulit nampak lebih cerah and ready-to-go-out, selain tu muka nampak macam pakai highlight, but this spot corrector punya tekstur sangat creamy.


First Impression : I sebenarnya seorang yang sekarang banyak habiskan masa membelek kulit wajah sahaja sebab masa umur muda remaja I tak ada flawless skin, jerawat naik all the times, I believed I ada masalah hormonal acnes, tapi bila dah ada anak-anak, I rasa I punya hormon mungkin dah reduced jadi jerawat tak naik macam cendawan, naik satu dua ketol je, cuma dulu I salah sebab I duduk cungkil jerawat that's why tinggalkan kesan lekuk lekuk parut pada wajah I. Cuma sekarang I lebih fokus untuk sekatakan kulit wajah, naikkan seri kulit kusam, kadang-kadang bintik-bintik hitam pun sangat rajin naik pada bahagian hidung.

Tapi untuk kali pertama I sapu ketiga-tiga produk NUViT Dermal White Series, I boleh nampak perubahan yang sedikit ketara pada bahagian hidung, tak sampai sejam, I perasan bintik hitam dah semakin pudar, kulit pun jadi macam less oily a bit, bahagian pori mula mengecil, I am so happy can see the differences dalam tempoh masa yang tak lama.

ENHANCE - Brightening Spot Corrector | Whitening Potent Corrector pula boleh guna as a makeup base dan boleh jadi sebagai sunscreen. Okaylah at least kulit nampak lebih cerahlah. Macma warna kulit I kuning langsat jadi I tak ada masalah kalau kulit I tak putih macam snow white. Tapi biar naik seri sikit pun I dah okay. I rasa produk ni ikut jenis kulit juga. Kalau kulit gelap tak perlu expect akan putih secara tiba-tiba.

Bagi I we should be proud with our own skin color cuma jangan kasi kusam je, kasi kusam tu maksudnya tak de seri kulit nampak kering. Hey ingat orang yang berkulit gelap tak cantik ke ? Cuma kena tambah GLOW glow je dah nampak seri tu tau.


I dah cuba and I am totally LOVE it especially yang NUViT Dermal White Brightening Spot Corrector , nanti trip ke Terengganu I nak bawa sebab produk yang sangat ringkas dan boleh lambatkan proses pigmentasi lebih-lebih lagi negeri sana panas kan ?

Sebenarnya anda boleh pilih antara ketiga-tiga produk ni mengikut kesesuaian kulit anda.

Harga :
  • NUViT Dermal White Brightening Spot Correcting Serum, 15ml @ RM69.90
  • NUViT Dermal White Brightening Essence Fluid, 30ml @ RM76.90
  • NUViT Dermal White Brightening Spot Corrector, 15ml @ RM59.90

Untuk maklumat lanjut, sila layari :
www.NUViT.com.my
Facebook NUViT.Malaysia
Instagram @NUViT.my

Catat Ulasan

🌸Pengikut Blog🌸

www.syafierayamin.com