My Beauty - Review Red Ginseng & Ginger Gold Hydrogel Mask, Rice Sheet Mask


My Beauty - Review Red Ginseng & Ginger Gold Hydrogel Mask, Rice Sheet Mask asalnya dari Korea. Tammy minta butterflies untuk mencuba sendiri Maskers yang ekslusif dari sana. Untuk pengetahuaan you all semua penggunaan maskers untuk era kini dah menjadi salah satu penjagaan kulit paling utama untuk memastikan kulit kekal lembab dan dapat melambatkan proses penuaan.

Terdapat 3 jenis maskers yang popular dari My Beauty ni iaitu Gold Hydrogel Mask Red Ginseng dan Gold Hydrogel Mask Ginger serta satu lagi ialah Rice sheet mask.


Bahan yang terkandung dalam Gold hydrogel Mask red ginseng ni ialah Emas adalah salah satu bahan yang mampu mengekalkan keremajaan kulit dan ianya telah diamalkan oleh Cleopatra untuk kekal cantik. Madu juga antara bahan yang terdapat dalam maskers ni dimana madu kaya dengan pelbagai khasiat dan agen antibakteria yang bagus. Red Ginseng yang berumur 6 tahun mampu mengembalikan tenaga pada kulit untuk lebih berseri dan membantu menjadikan kulit lebih lembab dan berseri serta rejuvenasi kan kembali sel kulit.


Bahan lain yang ada dalam Gold Hydrogel Mask Red Ginseng ni ialah water, glycerin, butylene glycol, alcohol, honey extract, panax ginseng root extract, hydrogenated lecithin, phenoxyethanol, propylene glycol, glyceryl acrylate/acrylic acid copolymer, PEG=60 Hydrogenated castor oil, sodium hyaluronate, biosaccharide gum-1, citrus paradisi (grapefruit) fruit extract, centella asiatica extract, hydroxyethylcellulose, ethylexyglycerin, allantoin, potassium chloride, hydroxyetyl acrylate, sodium acryloyldimethyl taurate copolymer, mica, titanium dioxide, ironoxide77491, fragrance, disodium EDTA, Gold.


Gold Hydrogel Mask ni bebas dari 8 bahan yang mengarut seperti formaldehyde, benzyl alcohol, paraben, silicone, sulfate amine, coal tar dyes, mineral oil dan juga Animal derived ingredients.


Ada 3 lapisan, lapisan putih, lapisan lutsinar dan lapisan gel. pakai yang gel tau.. lepas tu tempek dekat muka selama 20 minit. Lepas tu pat dengan baki dalam plastik dia.


Macam I terus bawa tidur. haha. Bangun pagi kulit rasa elastik semacam haha.


Gold Hydrogel Mask Ginger ni pula dalam dia sama macam yang red ginseng tu cuma dia gunakan natural ginger oil. Bau dia pun macam ginger. First time I guna produk untuk wajah pakai ginger. Selalunya ginger atau halia ni digunakan untuk buang angin dan bakar lemak. Adakah masker kali ni berfungsi buat wajah jadi Vshape ?





Rice Sheet Mask ni pula dia guna ekstrak beras dan madu. Sangat membantu untuk mencerahkan kulit dan melambatkan proses penuaan.




So far penggunaan maskers ni sangat bagus untuk pamper our skin. Buat dekat rumah je buat macam spa. Best kan.


I simpan dalam chiller, bila nak guna I keluarkan satu, lagi sejuk lagi best.. 


Apa yang pasti, Kulit I rasa sangat supple and sangat lembab. Liang pori start mengecil. Tak sabar nak pakai hari-hari harap sangat boleh hilangkan penuaan pada kulit. Sebab dah nak masuk 30 tahun ni kan. Kalau you all berminat, korang boleh dapatkan di :

Laman web : http://www.myproductco.com/
Instagram : https://www.instagram.com/myproductco/

Catat Ulasan

🌸Pengikut Blog🌸

www.syafierayamin.com