Revolusi Vegetarian di segmen fine-dining @ Berjaya Times Square

Restoran Samplings on the fourteenth telah memperkenalkan menu makanan hijau kehijauan untuk segmen fine dining bermula pada awal April 2018 yang menggunakan konsep Gastronomic Green Delight. Peningkatan kesedaran untuk mengekalkan gaya hidup yang cantik dan sihat sebenarnya amat popular kerana kebanyakan dari kita sangat berminat dengan menu makanan vegetarian. Berjaya Times Square telah mengambil kesempatan ini sebagai inisiatif untuk menghidangkan para tetamu dengan menu makanan yang sihat, seimbang dan enak.

Vitamin seperti zink, iron, protin serta kalsium adalah bahan yang perlu ada di dalam setiap penyediaan makanan yang banyak memberikan kebaikan pada orang awam.Tanpa pengambilan makanan seperti daging dan berasaskan haiwan membuatkan para vegetarian mempunyai kesihatan yang sangat baik dimana dapat mengurangkan risiko katarak, penyakit jantung dan mempunyai tahap kolestrol yang rendah. Vegetarian juga mempunyai risiko yang rendah dari mengalami masalah strok dan obesiti.

Fine Dining khas untuk vegetarian di samplings on the Fourteenth telah menghasilkan hidangan yang unuk dan kulinari yang penuh berseni untuk menghasilkan perasa yang enak, tekstur yang dieksperimenkan serta persembahan makanan yang sempurna seperti seni yang moden. Anda boleh mencuba sendiri hidangan mengikut pilihan :

  • 5 course RM118 nett per set
  • 7 course RM148 nett per set
  • 9 course RM168 nett per set
  • ala cart dishes bermula dari RM18 nett
Fine Dining di Samplings on the fourteenth ini dibuka Isnin hingga Sabtu dari pukul 6.30pm sehingga 10.30pm. Ruangan boleh dimuatkan sekitar 60 orang dan 2 bilik privasi yang boleh memuatkan 8-12 orang tetamu.


macam fruit punch je ni ada lime-slice..


Mushroom atas roti yang satu lagi tu macam roti ada inti sayur huhuh.. ciabatta mushroom  dan bruschetta balsamic drizzle..



 
olive vegetable sushi truffle oil mango spicy salsa takuan nori vol au vin guacamole cherry sundried tomato..



Susunan meja yang sangat ekslusif dan unik..


9 course meal dari pre dinner canape sehinggalah dessert..


1. Appetizer
· Terrine of Roasted Pepper
· Beans and Peas Jelly


2. Warm Appetizer
· Seared-Haloumi and Breaded Camembert
· Pickles and Sesame Dressing


3. Soup
· Wild Forest Mushroom
· Truffle Froth


4. Palate Cleanser
· Mango Sorbet


5. Entrée
· Chilled Soft Tofu
· Shaved Fennel and Yellow Pepper Coulis


6. Entrée
· Maple Glaze Pumpkin
· King Mushroom and Spinach


7. Entrée
· Steamed Dumpling
· Stuffed Sweet Turnip and Beans


8. Main Course
· Yam Rice
· Soy Sauce and Lotus Root


9. Dessert
· Chocolate Mud Cake
· Butterscotch and Raspberry


Makan makanan vegetarian adalah sesuatu pengalaman yang terbaru untuk I dan keluarga. Usually kitaorang makan ulam-laman mentah tapi hidangan kali ni nampak makanan vegeterian sangat menarik sebab diberi seni kulinari yang menarik dan unik di bawah pengawalan Chef Val's selama beberapa tahun di mana Samplings on The Fourteenth Restaurant telah menerima beberapa anugerah best-fining restaurant, World Gourment Award (2017) danprestigious Malaysia International Gourmet Festival, MIGF(2015). Restoran ini juga telah menerima 12 anugerah dah tahunlepas 8 anugerah di esteemed annual affair.

Disamping tu view yang menarik juga membuatkan makanan fine dining di Samplings on the Fourteenth ni nampak romantik juga tau.


Untuk tempahan dan sebarang pertanyaan :
Tel : +60 (3) 21178000 (ext.8131)
Email : bth.diningreservations@berjayahotel.com
Website : www.berjayahotel.com/kualalumpur

Catat Ulasan

🌸Pengikut Blog🌸

www.syafierayamin.com