Natasha by Dr Fredi Setywan


Baru- baru ni I berkesempatan untuk melihat sendiri rangkaian produk Natasha by Dr Fredi Setywan yang kini berada di Bangsar. Rupanya terdapat banyak seleksi pilihan produk Natasha bukan hanya untuk wanita sahaja malahan produk untuk lelaki juga turut tersedia. Jenama kecantikan kini telah bertapak di Malaysia dimana produk Natasha ni berasaskan bahan natural.

Telah wujud sejak dari tahun 1999 lagi di sekitar Indonesia, Natasha Beauty & Wellness sudah berada di Bandar Aceh sehinggalah Papua lebih kurang 100 buah klinik dan kini telah berada di Bangsar sebelumnya berada di Subang Jaya.

Bagi yang mengalami pelbagai masalah kulit, anda bolehlah mendapatkan solusi rawatan di Natasha Beauty and Wellness dan yang masih belum tahu, formulasi produk kecantikan Natasha ini adalah berasaskan botanik dan bahan semulajadi di pengilangan PT. Dion Farma Abadi.

Dengan menggunakan teknologi nanosome iaitu proses yang mengubah partikel sehingga 1 juta lebih kecil telah menjadikan produk Natasha ni lebih mudah diserap oleh kulit sehingga ke liang pori dengan lebih efektif. Kilang PT Dion Farma Abadi juga telah mendapat pengiktirafan ISO 9001:2015, Good Manufacturing Practices dari Indonesia National Agency of Drug and Food Control dan yang latest juga turut diiktiraf di 2017 International Arch of Europe Award untuk Quality and Technology in Frankfurt, Germany.

Proses Encapsulation juga turut digunakan untuk meningkatkan kestabilan bahan aktif untuk memastikan penyerapan bahan aktifnya yang pantas supaya tidak memberikan reaksi alahan atau iritasi pada kulit.



Produk Natasha merangkumi produk penjagaan kulit untuk wanita serta lelaki malahan produk kosmetik juga turut berada di Bangsar terutamanya gincu, silky loose powder dan juga 2 way cake powder.


Lipstick Natasha mempunyai 7 warna pilihan dan harga setiap satu ialah RM50.


Syampu juga turut ada di Natasha termasuklah penjagaan badan..


Bagi yang meminati silky loose powder boleh cuba sendiri produk ni Natasha di Bangsar tak silap ada satu warna sahaja time preview haritu..


Bagi yang nak putihkan kulit badan boleh cuba sendiri Natasha Night body Whitening Cream..


Set penjagaan kulit dari Natasha seperti cleanser, facial wash dan juga toner, tujuan produk ni adalah membersihkan kulit wajah dari kotoran yang tersumbat di liang pori..


Yang terbaru dan kami preview ialah produk Natasha iaitu facial cleanser oxygen (02) Bubble, Natasha CC Cream dan Natasha Neck Cream.


Essential oils yang terdapat di Natasha Beauty & Wellness untuk memberikan aroma yang menenangkan..


Produk Natasha juga boleh dijadikan sebagai hadiah..


Produk yang sangat laku keras di Natasha..


Tekstur Natasha facial cleanser oxygen (02) Bubble, Natasha CC Cream dan Natasha Neck Cream.


Dr Christy yang turut berkongsi 5 jenis kulit yang common di Malaysia iaitu kulit normal, kulit berminyak, kulit kering, kulit berkombinasi dan kulit juga kulit sensitif.


Semasa majlis preview, terdapat demo cara penjagaan kulit yang tepat dengan menggunakan produk dari Natasha.


Wajah dibersihkan terlebih dahulu dengan facial cleanser oxygen (02) Bubble dimana produk kali ni akan menghasilkan buih secara sendiri tanpa banyak effort dan mampu membersihkan solekan pada wajah.


Kemudian diikuti langkah yang kedua iaitu dengan menggunakan toner untuk membersihkan liang pori yang tersumbat dengan kotoran yang degil.


Penggunaan CC Cream pula ada perlu bagi mereka yang tidak suka solekan tebal pada wajah, cc cream dari Natasha ini mempunyai spf yang boleh melindungi kulit dari sinaran uv ray yang berbahaya.


Tadaa wajah setelah dibersihkan dengan produk penjagaan kulit oleh Natasha..


Neck cream juga sangat bagus diamalkan untuk kurangkan kedutan berlapis di sekitar leher.. kena selalu amalkan supaya nanti bila umur menganjak ke 40-an jadi saggy..


Antara salah satu bilik rawatan yang terdapat di dalam Natasha Beauty & Wellness di Bangsar..


Harga servis yang ditawarkan di Natasha Beauty & Wellness, untuk maklumat lanjut boleh buat temujanji sendiri..


Boleh daftar untuk menjadi sebahagian daripada ahli..


Bagi anda yang berminat untuk mencuba sendiri servis dari Natasha ni,
bolehlah singgah sendiri :

Natasha by Dr Fredi Setywan,
96, Jalan Maarof, Bukit Bandaraya, 
59100 Kuala Lumpur, Wilayah Persekutuan Kuala Lumpur

Untuk maklumat lanjut, sila layari :
FB : https://www.facebook.com/natashaskin.my/
IG : https://www.instagram.com/natashaskin_my/

Catat Ulasan

🌸Pengikut Blog🌸

www.syafierayamin.com