Anda pernah tak lihat Patung Putih Yang Hidup ?


Selama ni kita selalu tengok patungkan, patung tu sama ada bernyawa atau tidak je ? Walaupun bernyawa belum tentu patung tu boleh bergerak. Sebenarnya acara patung yang hidup telah lama dilakukan oleh segenlintir mereka yang mempunyai daya tahan kaku tau terutamanya di sekitar perjalanan di tengah bandar. 


Korang boleh spot Patung yang bernyawa dalam pelbagai warna kadang-kadang ada yang berwarna emas dan macma-macam lagi. Aku sebagai netizen sangat menggagumi patung bernyawa ni yer lah boleh berdiri kaku dalam keadaan yang agak lama tanpa sebarang pergerakan pun.. kalau kita ni dah sah-sah lah tak boleh mesti nak garu sana garu sini terbersinlah dan sebagainya.

Menurut Wiki :
Patung hidup adalah artis jalanan yang menimbulkan patung atau patung, biasanya dengan riasan seperti patung realistik, kadang-kadang selama berjam-jam pada suatu masa. Penghibur patung yang hidup boleh menipu orang yang lewat, dan sejumlah kamera tersembunyi di televisyen telah menggunakan patung-patung yang hidup untuk mengejutkan orang. Seperti semua seni persembahan, para pelukis patung hidup boleh bertindak sebagai pemborong.


Tapi yang menariknya patung putih kali ni kanak-kanak dan orang dewasa yang hadir di sini iaitu Citta Mall, korang spot patung putih bernyawa ni korang dibenarkan untuk meninggalkan kesan seni pada patung putih ni tau. Anak-anak anda mesti akan suka aktiviti ni sebab ianya memberikan pengalaman yang menarik dan awesome ! :)


Selain tu patung putih yang bernyawa ni pun mampu berdiri dengan satu kaki je Ya ampung kalau kita mesti dah mengigil-gigil tahan cramp kalau berdiri macam ni kan. Dan patung putih ni memang menjadi tarikan utama bagi mereka yang hadir di Citta Mall.



Haa apa lagi jomlah bawa anak-anak korang datang sini dan saksikan sendiri patung putih yang bernyawa ni, lets see berapa lama mereka boleh menjadi kaku macam ni.. hehe

Sila baca sini :
Bagaimana kalau.....kita ada kuasa magik?
Ini antara aktiviti-aktiviti yang boleh korang sertai pada 17 dan 18 Mac 2018 di CITTA Magic Masters, CITTA Mall:

17 March 2018

2:00pm Icelone the Magician
3:00pm Romantic Mushroom Comedic Magician Act
4:00pm Ae Jay aka Zerbeto
4:30pm Blanko the White Statue (Paint the "human clay")

18 March 2018


2:00pm Alex de Magician
3:00pm The Mr. John Show (Puppet Show)
4:00pm Kimmy the Magician
4:30pm Floating statues

Apa lagi Jom meh la kita ke
#JomCITTA beramai-ramai di CITTA Mall!
Untuk maklumat lanjut: Facebook Events CITTA Magic Masters.


CITTA Mall
Jalan PJU 1A/48,
Ara Damansara
47301 Petaling Jaya,
Malaysia


gambar taken from kekasih adinda ku : Neyra

Catat Ulasan

🌸Pengikut Blog🌸

www.syafierayamin.com