Insha Allah Anak Bijak, Pintar dan Sihat dengan Arayyan Kids


Assalamualaikum semua, hari ni I sebagai seorang mama anak 2 orang sangat excited nak share dengan mommies dekat luar sana yang mempunyai anak berumur antara 2-6 tahun. Bagi I kanak-kanak perlu diajar dengan memupuk minat mereka membaca, menulis dan melukis sebagai asas sebelum masuk ke alam pra sekolah. Tapi jangan terlalu memaksa sehingga mereka kurang atau hilang minat untuk mendapatkan ilmu.

Mendidik secara perlahan-lahan dan biarkan minat mereka datang dengan sendiri untuk menuntut ilmu is 'much better' dari tergesa-gesa nak kanak-kanak ni pandai dalam waktu yang terdekat dan pantas. Jadikan akademik sebagai pelajaran asas yang lebih seronok dan 'thrilling.'

Baru-baru I sebagai seorang mama berpeluang untuk meng'explore' sendiri buku latihan dan bacaan dari Arayyan Kids termasuklah makanan tambahan. Rasanya dengan adanya Kiddy Kit Edu Play Set dan juga chewable tablet 'goat's milk' ni dah boleh dah sedikit sebanyak membantu anak-anak I untuk membesar dengan ilmu pengetahuaan asas.


Arayyan Kids Goats Milk Chewable Tablets with Raisins & Dates ialah sejenis makanan tambahan yang sedap lagi enak kena sorokkan sebelum licin sebotol  mengandungi tepung susu kambing, ekstrak pennyworf, delima, aprikot, zaitun, gingko biloba, kranberi, kurma, kismis, DHA, Vitamin A, Vitamin B, Maltodextrin, glukos dan juga magnesium stearate yang boleh membantu memberi khasiat, tenaga dan nutrisi yang lengkap untuk 'cover' balik zat yang kekurangan yang sepatutnya diambil oleh kanak-kanak untuk menjadikan tumbuseran lebih sihat dan carta graf yang cantik.

Perasa yang digunakan adalah daripada delima dimana tablet ni hanya perlu diambil 1-2 biji sahaja. Kandungan tenaga adalah 4.8 kcal ( 20 kl ) untuk satu saiz hidangan. Ianya Halal, bebas risiko, ada GMO, Mesti dan diperbuat oleh bumiputera jadi rasa ragu tu %. 1 botol mempunyai sebanyak 30 tablet.

I tak boleh claimed banyak benefits mengenai tablet ni tapi seperti yang kita sedia maklum bahan yang digunakan seperti delima, susu kambing dan kebanyakan adalah makanan yang bercirikan makanan sunnah yang telah diproses dalam bentuk tablet which is easy for kids to makan lah. Kalau bagi sebijik-sebijik buah delima, kurma tu konpem bebudak ni macam nak tak nak makan je, kalau bentuk tablet lebih menarik walaupun sebenarnya proses food not really encouraged la. But these tablets sedap sangat  sampai my kids asyik dok nak makan je. Huu.

Sebotol RM79.90 untuk semenanjung manakala RM89.90 untuk Sabah dan Sarawak.


Kiddy Kit Edu Play set mengandungi set asas latihan membaca, mengeja, mengenal huruf, nombor, binatang,kenderaan, maze dan juga puzzle. Buku latihan seperti ini dapat membantu kanak-kanak lebih cepat memahami dan boleh belajar dengan lebih cepat walaupun masih belum masuk tadika atau sangat mudah untuk membantu mama seperti I ni yang masih membuat kelas 'home-schooling' untuk anak sulung I.

Basic Numbers 123 Learning, Writing, Coloring

Kiddy Kit Edu Play set 123 adalah buku untuk kanak-kanak mengenali nombor 1-20.  Selain daripada belajar mengeja dan membaca. Ibubapa turut diberi penekanan untuk melafazkan bunyi megikut konsonan dan vokal ayat. Kanak-kanak juga boleh mewarna dan mengikut garisan nombor.

Basic Transportation Learning & Coloring


Kiddy Kit Edu Play set Kenderaan Asas ni khas untuk kanak-kanak mengenali jenis kenderaan yang terdapat di atas permukaan bumi tetapi buku ini lebih kepada pembelajaran dan juga mengasah teknik mewarna kenderaan. Asas mewarna adalah perlu untuk kanak-kanak mengasah bakat, berimaginasi serta menggalakkan lagi kemahiran seni dan kreatif.

ABC Huruf Asas Membaca, menulis & Mewarna ( Bahasa Melayu )

Garisan yang disediakan adalah untuk membantu kanak-kanak memegang pensil dengan baik untuk meniru kembali huruf-huruf tersebut. ABC adalah huruf yang penting perlu diketahui oleh setiap kanak-kanak sebab benda asas macam ni boleh membantu kanak-kanak untuk mengeja dan menulis serta bertutur dengan baik.

Basic Alphabets ABC Learning, Writing & Coloring ( English )


Selain ABC di dalam bahasa melayu, kini di Malaysia kanak-kanak lebih digalakkan untuk menjadikan bahasa inggeris sebagai bahasa kedua. Teknik yang sama dengan rumi bahasa malaysia. Cuma perbezaan sebutan dan susunan ayat perlu diasah dan dipelajari agar memudahkan kanak-kanak untuk berkomunikasi dengan baik.

Basic Shapes Learn, Color, Trace, Connect


Buku mengenali bentuk adalah asas yang utama untuk kanak-kanak mengenali objek. Terdapat beberapa bentuk untuk dipelajari serta memudahkan lagi fahaman dengan mengikut garisan putus pada bentuk asas dan warnakan bentuk asas tersebut.

Basic Dot to Dot, Mazes Activity & Coloring
Buku ini pula adalah untuk mencantumkan garisan dot ke dot sehingga menampakkan sesuatu karakter dan juga mazes untuk melatih kanak-kanak mencari jalan penyelesaian ketika berada di jalan-jalan yang berliku.
Basic Animals learning & coloring
Mengenali haiwan adalah asas utama untuk kanak-kanak pelajari mengenai kehidupan fauna. Buku ini menggalakkan kanak-kanak untuk belajar serta mewarna haiwan.



Kanak-kanak dari usia 2-6 tahun perlu diajar memegang pensil dengan betul supaya mereka senang untuk menulis dan mewarna. Sebutan vokal dan konsonan juga perlu untuk mereka mudah berkomunikasi dengan orang sekeliling. Ibubapa digalakkan untuk membantu kanak-kanak belajar asas sebelum masuk ke sekolah.

Kiddy Kit Edu Play Set

Di dalam set ini, terdapat juga aktiviti menggunakan visual menggunakan komputer untuk mengakses latihan yang menarik memandangkan kini adalah zaman moden yang perlu untuk setiap kanak-kanak belajar melalui teknologi.

Oil Pastels 6 color

Key Chain

PIN

Stickers
Pensel Warna
Dengan adanya set asas dan makanan tambahan dari Arayyan Kids, Insha Allah kanak-kanak dapat mempelajari perkara asas seperti menulis, mewarna dan menyelesaikan masalah.

So far my anak-anak sangat suka belajar dengan Arayyan Kids Kiddy Kit Edu Play set. I doakan yang anak-anak I mampu belajar dan memahami dengan baik supaya memudahkan teacher at school untuk mengajar dorang in the future.

Untuk maklumat lanjut mengenai Arayyan kids, sila layari :
Website: www.arayyankids.biz
Facebook: @KidsArayyan

Catat Ulasan

🌸Pengikut Blog🌸

www.syafierayamin.com