Guna CHARMS.STARGLOW dan anda berpeluang untuk memenangi RM10,000.



Hi you all !
Teruja nak menang RM10,000? I pun teruja juga, tapi sebelum nak pergi ke contest ni. Jom kenali 2 produk yang I baru shaja tried and tested dari charms.starglow ni.


STAR GLOW FAIRY FACE SCRUB




Dijual dengan harga RM45 1 tiub, so far I dah tried sendiri skrub ni, memandangkan I punya jenis kulit ada masalah liang pori besar so I rasa why not I give a try tengok sama ada ianya berkesan ke tidak untuk  muluskan kulit yang tak seberapa baby face ni. Dengan penggunaan bahan yang boleh dikatakan agak semulajadi buat I teruja la pulak nak try, yerlah susah nak cari produk yang bebas PARABEN tau. Antara bahan yang ada dalam Starglow Fairy Face Scrub ni adalah seperti :

  1. Ekstrak Teh Hijau
    I memang suka teh hijau sebab kaya dengan anti-oksidan boleh membersihkan organ  yang tersumbat, I suggested minum teh hijau waktu tengah suam suam hangat tu lagi senang singkirkan toksin dalam badan tu. Teh hijau juga ada anti bakteria dan anti septik yang boleh menyembuhkan jerawat tau. Dan I baru sahaja tahu yang Esktrak teh hijau tu boleh merawat kulit terbakar dan menyegarkan kulit wajah.
  2. Kolagen
    I memang obses dengan kolagen sebab sekarang dah ada kesedaran tentang pentingnya kolagen, tahu tak semakin tua semakin kurang badan ni nak hasilkan kolagen, jadi skrub ni sangat penting untuk kita menggalakkan lagi penghasilan kolagen pada kulit, banyak teknik sekarang untuk galakkan kolagen salah satunya guna jarum tapi I sorang yang tak tahan teknik tu ! Nasib baiklah skrub ni memang dah ada kolagen jadi lepas ni I tetap nampak muda walaupun usia dah makin nak menghampiri siri ke 3. Parut berlubang pu kolagen ni boleh bantu tutup, tak happy ke you all ?
  3. Vitamin c
    I memang amalkan pengambilan Vitamin C 500mg 1 hari sebiji sebab I tahu vitamin C adalah sangat diperlukan oleh kulit, so sad sekarang ada doktor menafikan Vitamin C diperlukan untuk orang yang sihat, bagi I pengambilan amat diperlukan sebab ianya sebagai immune booster dan boleh prevent flu malahan ianya adalah sumber utama untuk kulit nampak lebih cantik dan cerah. Paling best boleh bantu kurangkan naik jerawat bagai nak RAK, I memang ambil vitamin C sejak ada kesedaran betapa pentingnya vitamin C bagi yang lack of proper nutrition. Haha, based on my body ya doktor twitter. hehe.
  4. Alpha Arburtin
    Nak cegah Melanin ? Haa tahu tak yang alpha arbutin boleh didapati daun bearberry sangat berkesan untuk mencegah penghasilan pigmentasi, boleh jadikan kulit nampak kemerah-merahan sebab liang pori dah bersihkan ? Dengan adanya bahan ni boleh buat kulit jadi flawless, yay tak sabar sangat nak kulit nampak flawless, leh le p dating dengan jejaka sehensem Zul Arifin..opps. daydreaming*


Starglow Fairy Face Scrub ni ada KKM/USM di mana dah di test whitening dan juga Test Heavy Metal, harap-harap bebas daripada hidrokunin dengan merkuri tau. Rupanya bukan sorang tapi lebih dari 5 orang testimoni yang berjaya dengan skrub ni >> sini <<


Tekstur Starglow Fairy Face scrub ni sangat halus dan lembut so far Okaylah bila sapu kat muka tak tajam just sesuai lah untuk kulit I. Hanya 1 picit dah boleh cover 1 muka dan singkirkan sel kulit mati. Skrub ni macam ada beads halus macam beras tapi lagi halus.


Skrub ni dipanggil sebagai skrub laser sebab boleh remove lapisan kulit luar yang dah mati dan meggalakkan lapisan kulit baru, cara nak pakai dengan betul adalah dengan cuci wajah dengan pencuci muka pilihan, lepas tu baru skrub wajah guna Starglow Fairy Face Scrub ni. Jika boleh gunakan 2 -3 kali seminggu sahaja untuk elakkan kulit kering.  Lepas dah skrub, cuci lagi sekali kulit wajah dan sangat digalakkan cuci pakai pencuci wajah jenama Charms supaya khasiat dapat meresap ke dalam kulit. Lepas tu please pakai toner dan pelembab sebab nak kasi kulit lebih lembab dan lembut tanpa kulit rasa kekeringan dan dapat dirawat dengan sempurna.

I dah cuba dan ikut langkah-langkah yang di rekomen, so far so good, lagi pun Starglow Fairy Face Scrub ni bau macam buah oren. Pakai sebelum tidur nanti dah bangun kulit rasa segar dan bersih je.

Noted : Pakai dengan teknik yang betul make sure 2-3x seminggu ye. Jangan hari-hari.

Harga Starglow Fairy Face Scrub : RM45 (SM) / RM55 (SS)  1 tiub 50g

CHARMS FOUNDATION WHITE DOLLY


Masa I terima produk ni, I perati je bahan dalam bedak asas ni. Rasa teruja sangat nak cuba bila terbaca ada epal stem cell, kolagen dengan minyak kelapa dara. I memang peminat setia minyak kelapa dara sebab benda ni la I dok amal time pregnant anak-anak I. Sekarang dah ada dalam bedak asas. Tapi percayalah memang pakai bedak asas Charms dengan shade White Dolly nak tak terasa berminyak langsung. Rasa macam liang pori tertutup je.

Epal stemcell ni benda yang mahal tau rasa happy juga bila ada dala bedak asas Charms ni.  I ingat ada 1 warna je rupanya ada 4 shades yang you all boleh pakai mengikut warna kulit : Natural Beauty, White Dolly, Pinkish Pinkish dan White Fairy. So far shade White Dolly ni memang kena dengan kulit I. Awal-awal rasa macam cerah sikit dah lama-lama krim bedak asas ni dia macam dah well-blended dengan warna kulit.


Antara bahan utama yang ada dalam produk ni boleh tutup masalah kulit wajah adalah seperti apple stemcell, kolagen, minyak kelapa dara dan minyak zaitun. Bahan ni macam oil based je kan tapi bila sampai kat kulit tak ada lah berminyak, dia macam lembab lembab matte. Dengan adanya bahan-bahan ni boleh membantu lah untuk I yang bakal masuk 3 siri nanti agar nampak lebih awet muda sebab salah satu bahannya boleh melambatkan penuaan. Time umur meningkat kulit macam senang je kan naik pigmentasi macam jeragat tu. Hopefully Produk ni mampulah mencegah masalah kesan penuaan.


Warna Favorite I, lepas pakai pun matte-matte je warnanya tak berminyak tau

Calit sikit sahaja dah boleh tutup blemishes pada wajah.

Jom tengok Video Tutorial dengan menggunakan 2 produk ni pada wajah I.


I dah cuba sendiri Skrub wajah Star Glow Fairy and Charms White Dolly SPF15. Dont care cantik ke tak after this as long as produk ni bebas PARABEN ! Ada kandungan bahan semulajadi seperti Vitamin C, kolagen dan teh hijau. Dalam krim pula ada epal stem cekk, kolagen dan minyak kelapa dara. Bahan-bahan yang selalu ada dekat dapur I kini berada dalam produk kosmetik ! 😱
Paling best dengan setiap pembeliaan 2 items ni percuma ekslusif Oval Brush by Charms !

CEPAT FOLLOW !
@charms.starglow_malaysiahq
Hotline: +60123407882
+60108244278
+60102842992
www.charms.my

Cara nak sertai peraduan teka silang kata ni, you all muat turun dan cetak borang yang bawah ni. Lepas tu isi jawapan pada kotak kosong. Pembayang boleh layari www.charms.my.. tapi lagi besar peluang untuk you all menang dengan menghantar bukti pembeliaan produk CHARMS ni sama ada kotak dan bekas kosong produk CHARMS. Maklumat lanjut, boleh baca terma dan syarat dalam bahagian borang. Good Luck you all, I pun nak join juga peraduan ni, sape nak bagi RM10,000 kan ?



Catat Ulasan

🌸Pengikut Blog🌸

www.syafierayamin.com