5 Tips nak Pilih Bedak Asas yang sesuai untuk masalah kulit berlubang

Hi semua, selamat pagi you all, here is morning, Happy Diwali diucapkan pada to my Indian friends, So hari I kongsikan tips macam mana nak pilih bedak asas untuk menutup cela seperti kulit berlubang/liang pori besar akibat daripada masalah jerawat satu ketika lalu disamping membantu merawat masalah kulit yang lain seperti masalah penuaan kulit.



Pemilihan bedak asas yang sesuai untuk jenis kulit adalah amat penting supaya dapat elakkan berlakunya masalah kulit yang lain. So ni 5 Tips nak Pilih Bedak Asas yang sesuai untuk masalah kulit berlubang macam kulit I.

Tips Pertama :
Kena cari bedak asas yang bebas bahan kimia yang berbahaya especially memang wajib elakkan produk yang ada bahan merkuri, hidrokunin dan bila kau pakai kulit start rasa gatal-gatal mohon berhenti pakai ye.

Tips Kedua :
Cari Bedak asas yang sesuai untuk semua warna kulit maksudnya once kau pakai bedak asas tu masuk dengan warna kulit korang atau bedak asas tu bertukar ikut warna  jenis kulit, but but tertanya ada ke bedak asas works  like a magic.

Tips Ketiga :
Kena cari bedak asas mengikut jenis kulit seperti kulit kering, kulit berminyak dan berjerawat atau pun kulit matang. Kalau kulit berjerawat elakkan ambil bedak asas yang berminyak, melekit dan cari bedak asas yang mempunyai kandungan saliycic acid untuk bantu kurangkan iritasi dan mencegah jerawat naik.

Tips Keempat :
Terdapat pelbagai jenis bedak asas sama ada jenis cecair, bedak asas mineral, bedak asas jenis powder dan jenis bedak asas yang macam krim. So far I dah cuba pelbagai jenis bedak asas sama ada seperti yang dinyatakan so far I paling berkenan dengan bedak asas jenis krim dan juga bedak asas mineral. Sebab sangat sesuai untuk masalah kulit yang alami dan coverage dia memang awesome ! :)

Tips kelima :
Cari bedak asas yang ada medium-full coverage lebih-lebih lagi yang ada parut jerawat dan kulit berlubang macam I, haa I memang perlukan coverage yag full tapi pada masa yang sama I tak nak muka nampak bercapuk dengan penggunaan bedak asas I sangat rekomen bedak asas yang boleh melembutkan fine lines, wrinkles dan juga haluskan pori tapi bedak asas tu buat kulit wajah korang macam tak pakai apa-apa bedak asas.. So far I dah temui 1 bedak asas yang boleh bertindak yang macam I cakap ni iaitu : sila baca dengan lebih lanjut dan I akan tempek juga video dekat bawah ye.


Tadaa inilah bedak asas yang I cakapkan tu, okaylah not bad I dah cuba sendiri, dah sapu dan belek-belek kandungannya. Paling best bedak asas ni sesuai untuk korang yang jenis kulit normal sehingga le ke kulit yang berkombinasi. Nama bedak asas ni Youthtube Time Capsule Foundation, bahan yang I tengok dekat bedak asas ni siap ada kolagen.

Kolagen tu memang salah satu bahan khas untuk cegah penuaan tapi dia pakai sea marine kolagen I sangat tak galakkan korang yang ada alergi dengan seafood untuk elakkan muka korang benjol-benjol lak nanti kan.


Back to the packaging, macam produk raja maharaja maharani je, siap ada crown dan warna gold bagai, memang terasa seperti produk khas untuk orang kaya je tau. Haha ! Feeling ekslusif gitu.

1 botol bedak asas Youthtube time capsule foundation ni ada kandungan yang memang I berkenan sebab memang I ada ambil loosely dari makanan tambahan dan juga penjagaan kulit. Antaranya :

Bahan utama :
  • SWISS MARINE COLLAGEN EXTRACT 
  • FRANCE ANTI-AGING 
  • STEM CELL 
  • VITAMIN C 
  • VITAMIN E 
  • SPF 35
Bahan sampingan yang lain 
( kena bagitahu just to make sure korang tak de masalah dengan bahan ni ) :
  • AQUA
  • CYCLOPENTASILOXANE
  • ETHYLHEXYL
  • METHOXYCINNAMATE
  • TITANIUM DIOXIDE
  • MALUS DOMESTICA FRUIT CELL CULTURE EXTRACT
  • CITRUS AURANTIUM DULCIS (ORANGE) CALLUS CULTURE EXTRACT
  • RHODODENDRON FERRUGINEUM LEAF CELL CULTURE EXTRACT
  • ASCORBIC ACID (VITAMIN C)
  • COLLAGEN
  • MICA
  • IRON OXIDES
  • PEG/PPG-18/18 DIMETHICONE
  • SODIUM CHLORIDE
  • TOCOPHERYL ACETATE
  • DISODIUM EDTA
  • FRAGRANCE


1 botol YouthTube ni ada 4 manfaat dalam 1 botol, first boleh jadikan sebagai bedak asas, ada serum, ada Perlindungan UV dan juga pelembab ! Dan diformulasikan khas dari Perancis dan Switzerland diadun oleh ahli kimia yang ada pengalaman formulasikan kosmetik Dior untuk pasaran Asia. Tak tahu lah pula dorang ni expert pasal kulit orang Asia kan ?

Youthtube ni tarikh luput dia selalunya 2 tahun setelah dikilangkan ye sesuai sangat untuk wanita yang berumur lingkungan dari 25- 45 tahun, lebih-lebih lagi kalau korang kerja sbagai pekerja kerajaan, kalau dah gaji besar sekitar 2k-6k tu why not spend something yang worth untuk kulit korang supaya korang tak nampak tua walaupun umur semakin meningkat. Sangat digalakkan cuba bagi korang yang duduk di sekitar Klang Valley yang penuh dengan radikal bebas ni.


 20 sebab korang kena cuba sendiri YouthTube Time Capsule Foundation ni :
  1. Paling penting selamat digunakan siap berdaftar lagi dengan  National Pharmaceutical regulatory agency (NPRA), Ministry Of Health Malaysia
    NOT KKM : NOT170902977K
  2. Water-based
  3. Tidak melekit/tidak berminyak 
  4. Diuji secara klinikal
  5. Mudah dibersihkan
  6. Tekstur ringan
  7. Mudah diratakan pada seluruh wajah ( tonton video I nanti )
  8. Pantas meresap ke dalam kulit
  9. Melembabkan Kulit
  10. Menganjalkan kulit
  11. Meremajakan Kulit
  12. Mencerahkan Kulit
  13. Melindungi Sel-sek kulit dari Sinar UV
  14. Melindungi Kulit daripada Unsur radikal bebas
  15. Merangsang Pertumbuhan sel-sel kulit baru dengan pantas
  16. Menyama ratakan tona kulit
  17. Memudarkan garis-garishalus dan tanda-tanda penuaan
  18. Menampilkan wajah yang berseri dan glowing
  19. Mengecilkan liang pori
  20. Memudarkan parut/cela/jeragat pada wajah
Dan ada beberapa pelanggan yang cuba sendiri Youthtube Time Capsule Foundation ni  dorang cakap sangat menjimatkan masa makeup dalam 3-5 minit sahaja, lepas tu jimat wang sebab dah ada 4 dalam 1, 1 botol pun boleh tahan lama kalau picit 1 pea size leh lah sampai setahun lebih, tak perlu nak berbedak sangat bila pakai bedak asas ni, bau yang sangat lembut dan wangi. Paling penting 1 botol ni korang boleh bawa pergi travel jauh-jauh tanpa sakit kepala nak bawa barangan lain !

TONTON VIDEO kat bawah ni, Jangan lup Subscribe ! :)


1 botol berat bersih dalam 15 ml dan dijual RM 87 ! 

Untuk maklumat lanjut, sila layari :
Instagram : @youthtubemy

Nak beli :
PREMIUM COSMETIC FROM MALAYSIA 🔴 FRANCE & SWISS FORMULATION ✈ 🔴 LAUNCHING ➡ NOVEMBER 2017 🚀 🔴 OPEN FOR PRE-ORDER 🔴 KKM APPROVED 📋 #ageisinspiration💋www.wasap.my/601126005535


Catat Ulasan

🌸Pengikut Blog🌸

www.syafierayamin.com