PIKA PIKA nama pembersih muka yang berasal dari Japan.


Pika-pika produk terbaru dari Jepun yang baru sahaja memasuki pasaran Malaysia dan boleh didapatkan di seluruh Watsons nationwide. Dengan hanya 3 jenis packaging mampu menjadikan kulit anda selembut kulit bayi ? Betulkah ? I dah cuba sendiri so far so good. 

Pika pika telah menambat hati komuniti blogger kecantikan dari The Butterfly Project yang diasaskan oleh +Tammy Lim. Seramai lebih dari 50 orang telah mencuba sendiri produk Pika-Pika ni termasuklah I ! Haritu I dengar produk Pika-pika ni datangnya dari ekstrak buah-buahan dan selamat sebab dia gunakan bahan yang natural sahaja. Tapi sebenarnya Pika Pika ni pun hanya sesuai untuk jenis kulit yang tertentu sahaja. 

Butterflies telah mencuba sendiri produk pika-pika di Foret Blanc iaitu sebuah cafe pastry yang sangat sesuai untuk butterflies mencuba produk yang natural dari ekstrak buah-buahan ni.

Antara Aktiviti yang menarik :
  1. Pengenalan Produk PikaPika dari Watsons
  2. #NoMirrorWaterproofMakeupChallenge
  3. #TimeToRemoveTheWaterproofMakeupWithPikaPika
  4. AdaKuiz - I dapat 1
  5. Nikmati Desserts, Ais Krim Unikorn
  6. FoodReview onForet Blanc Haha !



Terdapat 3 jenis produk Pika Pika :
  1. Pika Pika Sparkling Bright Deep Cleansing Liquid
  2. Pika Pika Sparkling Bright Hot & Cold Cleaning Gel
  3. Pika Pika Sparkling Bright Peel Off Mask


Pika Pika Sparkling Bright Deep Cleansing Liquid ni sejenis pencuci muka yang jenis liquid based, masa aku pakai haritu aku lembabkan wajah aku dengan air, lepas tu ambil dalam 1-2 pam sapu kat muka gosok-gosok sampai rasa macam muka dah clear dari makeup dan kotoran aliens lain pada wajah. So far dia boleh remove almost  kotoran dekat wajah cuma lip tint dia payah sikit nak remove kena  tonyoh lagi sekali untuk aksi clear all the makeups on my face, sat lagi korang tengk video aku attach okay.


Pika Pika Sparkling Bright Peel Off Mask ni dia dari White Clay which is bahan yang sangat famous dalam produk penjagaan wajah especially produk made in Japan ni, Masa apply dekat wajah, dia agak sticky sikit tau tapi makesure waktu wajah dalam keadaan kering sebab kalau tak kering lambat mask ni untuk di 'peel-off' nanti korang tengok video aku pakai masker ni, nak tarik pun agak sakit juga tau hehe tapi lagi easier dari yang hell pores maskers tu woah.


Pika Pika Sparkling Bright Hot & Cold Cleaning Gel yang ni memang best dia bantu kecilkan liang pori.Masa apply benda ni rasa panas dan sejuk je wajah. Lepas dah apply tu biar kan beberapa minit untuk dia clean and clearkan pori yang tersumbat tu, paling best lepas pegang muka, dapat rasa kulit wajah smooth gila.. best je tau. hari-hari pakai mesti kulit cantik.


Finally muka I lepas habis makeup - barulah nampak muka amcam mak-mak kan hehe.


Selain dari cuci makeup, cafe yang kitaorang lepak-lepak ni iaitu Foret Blanc, dia kasi kitaorang makanan lazat-lazat macam ais krim unikorn ni.


Lepas tu bagi kitaorang bawa balik sekotak makaron yang comel ni..


Dekat sini makanan semua kiut kiut dan comel je tengok. ;) So nak tahu details boleh tengok video-video di bawah okay.





Bagi you all nak dapatkan produk Pika-Pika Korang boleh layari layari je WATSON, memang tempat untuk you all nampak Gorgeous all the times.


Facebook : Watsons Malaysia
Instagram : watsonsmy

Foret Blanc :
49-G, Petaling Utama Avenue, Jalan PJS 1/50, Taman Petaling Utama, 46150 Petaling Jaya, Selangor, Malaysia

Catat Ulasan

🌸Pengikut Blog🌸

www.syafierayamin.com