US Fries Fiesta 2017 @ SamS Intan

10 Jun yang lalu di Sam's Intan, I berpeluang untuk mencuba dan mengekplorasi sendiri kempen terbaru dari US Potato untuk memperkenalkan Makanan SEJUK Beku kentang dari US yang mempunyai beberapa jenis potongan dan bentuk yang unik untuk para peminat kentang di Malaysia malahan berpeluang menikmati kentang yang berkualiti untuk dijadikan sebagai hidangan snek mahupun waktu makan pagi, tengahari ataupun malam.

Bagi I kentang ni dah macam makanan rutin di Malaysia, KENTANG banyak digunakan dalam masakan tradisi melayu juga seperti karipap, di dalam masakan berkari dan banyak lagi. Namun tak ramai yang mementingkan kualiti namun lebih mementingkan kuantiti. Oleh itu hadirnya US Potato untuk menekankan tentang kualiti kentang dari negara mereka.

Kenapa anda perlu mencuba sendiri kentang dari US ni ?
  1. US Potato ni berkualiti sebab ditanam dengan tanah yang kaya dengan minerals dan vitamins.
  2. Membesar dengan suhu yang ideal
  3. Diproses dengan menggunakan fasiliti dan kepakaran generasi "state-of-the-art"
  4. US potato lebih pejal dan rendah kandungan gula
  5. Nampak lebih menarik berdasarkan pemerhatian, rasa dan tekstur
  6. US Potato "growers" menawarkan kualiti terbaik dalam proses dan bekalan yang cukup.
  7. Boleh dihidangkan pada bila-bila masa dan di cicah dengan pelbagai jenis sos.
Cheesy Paprika US Curly Fries
I rasa, cheesy paprika US Curly Fries sememangnya sesuai di hidangkan sebagai snek makan malam sewaktu menonton TV, bagi yang kreatif selain menggoreng sehingga ranggup, ianya juga boleh dihidangkan dengan keju serta serbuk paprika, hidangkan di atas sayuran salad juga untuk menampakkan snek ini nampak lebih sihat dan dapat di nikmati seisi keluarga.

Curry Mayo US Wedges

Wedges ni dah seperti rutin sebab ianya selalu boleh didapati di restoran "fast food," usually I jarang missed order wedges ni sebab memang favorite, kalau goreng sendiri memang boleh gunakan kreativiti sendiri untuk tambah daun kari dan juga mayonis kari untuk menjadikan hidangan lebih menarik dan sedap.

Bersama TheFatinBella
  
 Terdapat beberapa jenis US Potato yang ditawarkan :
  1. US Frozen Wedges
  2. US Hashbrown
  3. US Straight Cut Fries
  4. US Crinckle Cut Fries
  5. US Curly Fries
Salah satu outlet yang anda boleh nikmati US Potato
Antara outlets yang terlibat :
  1. Sam's Intan
  2. Novotel Intan
  3. Yellow brick
  4. Movida
  5. Smores
  6. La bodega
  7. Press room
  8. Chaiwala cafe
  9. Bonne gilla
  10. Nevermine pub and bistro
US Fries Fiesta bermula dari 15 Jun 2017 sehingga 30 Julai 2017, so jangan tunggu lagi ! Nikmati US potato di oulets yang Terlibat !
Selain tu, i nak added sikit, sambil makan kentang US potato, di Sam's Intan terdapat banyak main course makanan tradisi rakyat Malaysia, antara yang I dapat rasa sendiri ialah :
Mutton Varual : RM24
 
Duck LEG Rendang with herb rice & side salad RM29
Menu makanan yang ditawarkan sangat tasty, delish, marvellous dan sedap sangat-sangat. Lepas dah nikmati main course, bolehlah makan US Potato sebagai side dishes. Nak tahu lebih lanjuT, sila refer ke : http://bit.ly/USFriesFiesta2017

Catat Ulasan

🌸Pengikut Blog🌸

www.syafierayamin.com