Nikmati Diskaun 10% jika anda Berbuka Puasa di Hotel De Palma Ampang.


Baru-baru ni I sempat 'discovered' sendiri menu makanan yang terdapat di ' De Palma Hotel Ampang.' Dengan bertemakan Balik Kampung majlis berbuka di Hotel De Palma Ampang ni boleh dikatakan agak meriah dan pelbagai jenis makanan yang disediakan mengimbau kembali kehidupan zaman kanak-kanak pada masa lalu PLUS kan juadah hidangan pun rasa macam berada di dalam suasana Hari Raya gitu.

Kebab Ayam
Kebab Ayam disajikan sebagai juadah yang mengingatkan I seperti berada di Arab walaupun tak pernah pergi lagi Tanah Arab, heh. Apa pun menu ni memang dimasak LIVE tau plus ni memang kegemaran anak I sebab roti tu pun dah ada karbohidrat, makan ni pun dah boleh seseorang tu cepat kenyang, but next jom kita check menu apa lagi disediakan di sini.

Pasta In da House !
Bagi peminat pasta, dekat Hotel De Palma Ampang ni pun ada lah, tapi korang betulkah nak makan pasta je ? Kalau kat hotel lagi sedap makan-makanan yang kita susah nak dapat tau ketika bukan bulan Ramadhan, banyak menu dekat sini sampai korang rambang mata nak makan.

Side Dishes untuk Pasta
Tapi pasta Hotel De Palma Ampang ni mereka sediakan side dishes untuk pasta korang memang menggiurkan betul especially ada cendawan, daging, extra cheese, cili, tomato dan macam-macam lagi. Korang boleh menikmati pasta 5Stars lah kat sini.

Pelbagai jenis Pasta
Kalau tak silap aku atas tu family Pasta, ada Spaghetti, bow ties, macharoni dan macam-macam lagi.

Hidangan Laksa Disediakan juga
Laksa kat sini tidak kurang enaknya juga, pilihan kuih dan side dishes seperti telur, cili dan yang lain-lain, laksa yang dapat nikmati kat sini sudah tentu akan memberikan memori seperti berada di Johor.

Buah-buahan kena makan juga tau
Benda yang aku rasa wajib perlu ada dimana-mana tempat yang menyediakan hidangan mestilah buah-buahan, salah satu real food untuk melawas perut sebelum makan makanan yang heavy, ada tembikai, Winter melon, oen dan juga limau barli.

Kuih yang disediakan

Beberapa Jenis Bubur seperti bubur kacang ada juga tau.
Pemanis mulut seperti bubur kacang, bubur yang manis-manis pun ada disediakan.

Mulakan berbuka puasa dengan seleksi pilihan Kurma
Memang tak sah lah kalau tak makan kurma pada bulan Ramadhan kali ni, kurma ni dah macam trademark fruits waktu ramadhan tapi sebenarnya elok makan tiap-tiap hari sebagai pemberi tenaga untuk melakukan ibadah harian.

Rojak Buah
Rojak buah memang kegemaran I, sebab bila dah gabung semua buah-buahan ni letak asam, kicap yang pedas-pedas memang layan lah.

Menu Goreng-goreng memang kegemaran kanak-kanak
Kentang goreng, Nugget Ayam, Sosej pun ada, aku rasa ni memang budak-budak akan makan tau.

Air Batu Campur (ABC) menambat selera
ABC kat sini paling best korang diberi lebih dari 10 pilihan untuk letak apa dalam tu, kacang, coklat, nata de coco, jagung, kelapa korang letak lah janji dah ambil banyak-banyak tu silalah habiskan ye, jangan membazir tau.

Kari dan Gulai memang masakan yang enak
Masakan tradisi pun ada memang korang rasa seperti kat kampung lah memang menepati tema balik kampung menu yang berada di Hotel De Palma Ampang.

Rempeyek dan Kerepek
Lepas dah makan Heavy-heavy sementara menunggu solat tarawikh atau sesudah nak berborak dengan rakna-rakan sambil tu bolehlah kunyah-kunyah rempeyek dan kerepek yang disediakan di sini.

Ketupat dan Rendang terasa seperti menyambut suasana hari raya gitu
Memang rasa macam berada di suasana Hari Raya betullah, ada ketupat, rendang, serunding, lemang, kuah kacang, i cannot denied any more Hotel De Palma Ampang ni memang memahami citarasa Rakyat Malaysia.

Kari Daging
Kari Daging pun dimasak depan mata kitaorang, ni kalau bawa satu famili satu kampung ni memang meriah sangat tau !

Juadah Istimewa Ramadhan
Menu dalam periuk pun ada, lepas ni memang aku rasa nak bawa seisi keluarga makan kat sini dah la tempat selesa, kanak-kanak yang ada dekat situ pun rasa selamat sebab dalam indoor kan.

Minuman Kordial
Korang jangan risau tentang air, ada pelbagai jenis minuman berkodial seperti oren, sirap, jagung dan lain-lain. Boleh minum sampai kembung, hehe.

Yong Tau Fu
Maaf tergoyang pula bila tangkap gambar ni, korang pun boleh menikmati Yong Tau Fu bagi yang jenis nak menikmati makanan jenis steam-steam ni, banyak betul seleksi kat sini, aku tengok semuanya nampak fresh lagi tau.

Makanan Kegemaran Rakyat Malaysia : Kambing Golek
Menu ni aku rasa dah macam kewajiban untuk setiap hotel hidangkan iaitu menu Kambing golek.. pekena dengan side dishes wedges, sayur-sayuran dan kuah sos black pepper, memang ngam la.

Udang dan Sotong Goreng
Deep fried udang, sotong, ketam pun ada, makan dengan nasi panas atau lada pedas boleh makan sampai sahur macam ni.

Organ dan paru Goreng
Korang jangan terkeliru antara daging dan paru goreng, yang tengah tu sebenarnya paru dia 'deep fired' ku sangka kan daging, nasib ambil sehiris je, kalau tak jenuh nak habiskan.

Mee Goreng
Mee goreang ala masakan gerai pun ada kat sini, tapi tukang masak ni memang ada skill lah masak mee goreng ni, memang sedap, terkenang aku masa kecil selalu beli kuew teow masa kat pasar RM1 sebungkus sekarang dah tak dapat harga lagu tu.

Kuew Teow Goreng
Kuew teow pun ada, macam aku cakap memang tukang masak ni masak sedap, 2x tambah kuew teow ni, rasa dia lembut memang cukup rasa. Laki aku pun puji sedap. hehe

Pisang Goreng, Keledek Goreng, Cucur Udang, Cekodok Pisang
Memang Laku Keras

Menu makan petang yang famous di gerai gerai tepi jalan seperti Cucur udang, keledek dan pisang goreng serta cekodok pisang pun ada. Tapi aku syak pisang goreng memang laku keras sebab yang itu lah aku duduk tunggu Kak Yah..  tak silap aku untuk dia goreng balik semula yang baru, Menu ni memang disediakan secara LIVE di goreng depan mata plus panas-panas gitu.

Team Makan di Hotel De Palma, Ampang
Ni team makan I, dengan kak Eyza Miel, best makan dengan dorang ni sebab makanan yang dorang ambil mesti licin. hehe.

Suasana Maghrib di hadapan Hotel De Palma Ampang
Suasana Magrib dari dalam kereta. Fuh aku ni lambat pula sampai, hujan dan jalan jem a bit tapi yang penting aku sampai untuk menikmati semua makanan yang berada di dalam Hotel ni.

Fasiliti seperti solat tarawikh secara berjemaah pun disediakan di sini dan lepas korang dah solat pun korang masih menikmati menu makanan dalam Hotel ni sehinggalah pukul 10 macam tu.

Surau luas, tempat makan luas, aku syak korang akan selesa dengan servis yang disediakan di sini.

Dan berita baik untuk korang yang membaca BLOG aku, korang mentioned je dekat di Hotel De Palma Ampang korang dapat idea nak berbuka puasa dekat sini sebab baca blog aku, korang dapat menikmati Diskaun sebanyak 10% macam tu, mentioned je la nama blog aku, senang kan ? Dah alang-alang planning nak makan kat situ, boleh lah guna promosi kod nama aku je hehe.


Harga
De Palma Hotel Ampang
Dewasa : RM85 Kanak-kanak : Rm45

Solat terawikh secara berjemaah disediakan.

Untuk tempahan 
sila e-mail : fnb@depalmahotel.com
telefon : 03-42707070 

Korang boleh beli Voucher di Rumbia Coffee House

Untuk maklumat lanjut, sila layari :
facebook : De Palma Hotels

Untuk Tambahan Maklumat Harga Buffet Di Hotel De Palma :
  • De Palma Shah Alam Dewasa : RM 69.00 Kanak-Kanak (6 -12 tahun) : RM34.00 
  • De Palma Ampang Dewasa : RM 80.00 Kanak-Kanak (6 -12 tahun) : RM40.00 
  • De Palma Kuala Selangor Dewasa : RM 49.90 Kanak-Kanak (6 -12 tahun) : RM25.00 
  • Diskaun 10% kepada customer yangg refer blog syafierayamin.com
  • 5 tahun dan kebawah percuma

Catat Ulasan

🌸Pengikut Blog🌸

www.syafierayamin.com