Siri Penjagaan Kulit Tienna untuk semua jenis kulit.

Ada sesiapa yang sudah mencuba sendiri Siri penjagaan kulit dari Tienna ? I dah cuba sekali. I rasa muka I jadi macam tegang sangat. Skincare ni macam lift muka I jadi ketat rasa macam baru lepas suntik botox dekat muka and boleh nampak liang pori macam kecil cuma takut pun ada sebab kesan boleh nampak dengan cepat lepas dah cuci wajah dengan facial wash dari Tienna. - based on my exp


Mengikut sumber :
Product TIENNA menggunakan ekstrak betik sebagai bahan utamanya, ekstrak betik sudah sangat dikenal berkhasiat untuk mencerahkan kulit dan mengatasi pigmentasi serta menstabilkan kondisi kulit (yang berminyak jd normal, yang kering menjadi normal) sehingga membuat produk skincare sesuai untuk semua jenis kulit dan semua masalah kulit. Formula Tienna Skincare mengandungi ekstrak betik, vitamin A, C, dan E.


Memandangkan kulit I jenis post-acne. I sememangnya nak cari produk yang boleh bantu kurangkan parut jerawat I dan kawal masalah jerawat.  Bagi siri penjangaan kulit dari Tienna sangat ringkas dan tak perlu pening kepala nak pakai banyak-banyak steps pada wajah. Hanya dengan 4 item rasa macam dah cukup untuk dapatkan kulit wajah yang gebu. Tapi bagi I, I rasa you all kena cuba sendiri produk mengikut kesesuai kulit masing-masing. Takut-takut ada setengah siri penjagaan kulit untuk orang lain sesuai untuk kita tak sesuai.


Mengikut Sumber:
Produk TIENNA sesuai untuk semua jenis kulit. Kesemua masalah kulit yg sudah terbukti dapat diatasi antaranya:
* Mengatasi jerawat.
* Mencerahkan kulit yang kusam.
* Memutihkan kulit.
* Meratakan warna kulit yang tidak rata.
* Meratakan kulit yang tidak rata kerana bekas jerawat.
* Menyamarkan dan menghilangkan cela dan parut pada wajah.
* Menyamarkan dan menghilangkan kedutan.
* Meremajakan dan menyinarkan kulit.Tienna


Tienna Set ni mengandungi 4 items :
  • Facial Wash
  • Toner
  • Day Cream
  • Night Cream
Simple je items dalam siri penjagaan wajah dari Tienna, tapi lepas pakai muka rasa sangat-sangat tegang, bersih, ketat and a bit pedih bahagian jerawat-jerawat kecil tu. Entahlah I rasa macam pegang lilin once I washed my face with Tienna Facial wash.


Tienna Facial Wash
 From my observation, Facial Wash Tienna ni jenis seperti foam, warna buih putih dan sedikit keorenan. I rasa mungkin ekstrak betik tu sebab warna ada sedikit oren. Bau dia pun sangat wangi memang bau macam buah betik.

Mengikut Sumber :
*Facial wash untuk membersihkan muka dan leher dari kotoran yang melekat dan dapat menegangkan kulit muka.

*Facial wash ini berfungsi untuk membersihkan kulit anda dari kotoran-kotoran yang melekat dan menghapuskan supaya bersih dan bersinar . Mengandungi ekstrak papaya, sehingga anda akan merasa kulit anda lebih cerah dari waktu ke waktu. Apabila disimpan di tempat yang bersuhu sejuk, facial wash ini akan terdapat banyak sisa-sisa yang ternampak seperti potongan-potongan dan gumpalan-gumpalan pepaya. Hal ini disebabkan oleh sabun yang dibuat dengan teliti. Apabila terjadi penggumpalan seperti ini, anda dapat merendam sabun ini di gelas yang berisi air panas at beberapa minit, lalu sabun akan cair semula.

🌷Cara Penggunaan : 3 kali sehari. Pagi, tengahari dan malam.

Tienna Toner
 Tienna Toner warna coklat oren-oren, sapu pada wajah setelah cuci muka. Bila I sapu toner ni I rasa pedih dekat bahagian jerawat-jerawat I yang kecil, I rasa mungkin sebab dia nak matikan bakteria pada wajah, tu sebab pedih sikit, tapi jerawat cepat pula kering, magik tak ?

Mengikut Sumber :
Tienna Toner :

*Pembersih dan penyegar kulit muka dan leher dapat mengurangi jerawat dan kulit kusam kembali bersih putih dan bersinar.

*Toner berfungsi sebagai pembersih untuk kulit anda. Setelah kotoran-kotoran yang terdapat pada permukaan kulit anda diangkat oleh facial wash,

*Toner membersihkan kotoran-kotoran yang sudah mengendap sekian lama di permukaan kulit anda, karena telah berada sekian lama, kotoran ini menjadi sukar untuk diangkat.

* Dengan menggunakan toner, kotoran-kotoran tersebut dapat dibuang sehingga kulit wajah anda akan kelihatan lebih cerah.

* Selain itu, apabila kulit anda berjerawat, toner juga membantu mengeringkan jerawat pada kulit anda.


🌷Cara penggunaan : Ratakan selepas menggunakan facial wash.



Tienna Day Cream
 Masa mula-mula I tengok cream ni I ingat krim kunyit. bila sapu dekat muka tak kuning pun dia terus jadi macam warna kulit. Rupanya sapu sedikit pun dia dah okay tak payah letak banyak nanti putih melepak kulit. hehe. Yang ni pakai pada siang ye, ada kandungan spf untuk prevent kulit dari panas terik.

Mengikut Sumber:
Tienna Day cream :

Tienna day cream dipakai pada pagi sampai petang hari untuk melindungi kulit wajah kita dari sinar matahari dan dapat menghilangkan flek hitam dan meremajakan kulit muka. Day cream berfungsi sebagai sunblock SPF 30 yang dapat menjaga kulit anda dari cahaya matahari yang dapat merosakkan kulit muka anda dan meninggalkan radikal bebas dan dapat menyebabkan pigmentasi pada kulit (flek-flek dan warna kulit tidak sekata) serta warna kulit menjadi kusam.

🌷Cara penggunaan : Ratakan pada waktu pagi

Tienna Night Cream
Lepas dah cuci muka dan sapu toner, sebelum tidur, boleh sapu krim malam Tienna ni, pakai sikit juga dot dot pada point wajah tertentu, and then urut wajah, walaupun sedikit sapu, tapi bila urut tu terus krim tu spread. Bau yang sangat wangi dan kulit nampak cerah lepas sapu.

Mengikut Sumber dari pihak Tienna
Tienna At Night Cream :

*Tienna At Night Cream dipakai pada waktu malam untuk memutihkan kulit muka dan leher.

*Dapat juga digunakan untuk menghilangkan kedutan yg ada disekitar muka kita dan mengecilkan lubang pori pori.

*At night cream mengandungi ekstrak pepaya, vitamin A, vitamin C dan vitamin E serta benzoyl. Vitamin A sangat bagus untuk membantu mengeringkan jerawat pada kulit dan menstabilkan rona kulit. Vitamin C dapat mencerahkan kulit dan membuat kulit putih menyinar. Vitamin E dapat menghaluskan kulit dan meremajakan kulit.

*Benzoyl adalah kandungan yang sangat bagus dan dapat mengeringkan jerawat sampai ke lapisan kulit yang paling dalam, memperbaiki struktur bahagian dalam kulit, menstabilkan jaringan lemak yang menyebabkan timbulnya jerawat, sehingga jerawat tidak akan tumbuh lagi.

🌷Cara penggunaan : Ratakan pada waktu malam

Sumber asal dari pihak Tienna sendiri, di sini ada beberapa informasi mengenai Produk Tienna. Bagi I kalau you all nak cuba I suggest ambil trial set dahulu untuk pastikan kulit sesuai atau tidak jika menggunakan produk dari Tienna. Bila dah rasa sesuai anda boleh beli yang saiz besar. Kalau tak sesuai kulit naik sensitif please Stop ye. Tienna telah memberikan kata sepakat bahawa produknya ini ini selamat dan digunakan dan produk ini masih dalam proses untuk KKM.

Apa yang I perasan jerawat I yang kecil-kecil tu cepat kecut especially jerawat yang macam ada nanah tu memang kering cepat. Itu yang I perasan once I guna Tienna.

Harga skincare Tienna mengikut saiz :

Medium set : RM 99 Postage : RM 8 / RM 11 (SS)z
Premium set : RM189 Postage : RM 8 / RM 11 (SS)


Bagi anda nak cuba sendiri produk dari Tienna, Sila layari :
Instagram : Tiennaempire
 Facebook : Tiennaempireofficial
 Whatsapp : 017 6663592

Catat Ulasan

🌸Pengikut Blog🌸

www.syafierayamin.com