Cheekaaboo workshop 2017: Confident Swimming Baby and water safety

Baru-baru ada kemalangan kecil berlaku dalam rumah I dimana Adelia kepala termasuk dahulu ke dalam baldi yang berisi air, apa lagi bukan main panik aku sebagai ibu, walaupun sesaat aku dah cepat-cepat tarik Adelia. Memang time tu dunia jadi kelabu tengok anak masuk dalam air macam tu. Bagi aku ramai parent cakap normal kepala bayi termasuk dalam air macam tu sebab kepala diaorang besat tangan dan kaki pendek.. tapi bagi aku lain.. bagi aku terfikir kalau BENDA tu berlaku waktu aku tiada... aku tak boleh imagine apa nasib Adelia.. =( Aku harap benda ni takkan berulang cukuplah sekali aku dah panik sampai sekarang masih tak hilang. Tapi jangan disebabkan PANIK aku menghalang Adelia untuk mendekati air kesian Adelia nanti tak dapat nak explore tenaga air.

Disebabkan kejadian itu, tiba-tiba mungkin Allah nak aku belajar dari pengalaman, aku terus dapat invitation dari Cheekaboo melalui +Jane Chua. Thank you Jane ! Aku apa lagi time ni la aku nak ambil ilmu ambil tahu keselamatan tentang air dan berenang dengan yakin punya workshop yang berlaku pada hari SABTU 18 Mac 2017 di The ParentHood, Sunway Pyramid Shopping Mall.

Bersama Bryan Yap :
Penceramah tentang keselamatan dalam Air
(Swim Educator)
TONTON VIDEO UNTUK KESELAMATAN DI DALAM AIR



Apa yang diterangkan oleh 'swimmer educator' Bryan Yap sebenarnya banyak tips keselamatan dalam air terutamanya waktu mandikan bayi, tentang CPR, Teknik berenang, mengenai suhu dan juga bahan klorin di dalam air.



Benda yang paling I ingat ialah :

  1. Jaga suhu ketika mandikan bayi, kalau di Malaysia menggunakan celcius, bayi punya suhu badan lebih kurang 32celcius, ibubapa kena jaga kehangatan air supaya tidak panas dan tidak sejuk.
  2. Teknik CPR, gunakan 2 jari iaitu jari hantu dan jari manis 'instead of' jari telunjuk dan jadri hantu kerana tekanan yang sangat berbeza. Kecederaan boleh berlaku jika tersalah teknik. CPR adalah satu cara untuk membenarkan darah melalui ke otak untuk menghantar oksigen.. satu tip kalau tecedera di badan akibat tekanan better belajar teknik yang betul apa pun badan boleh di'repair' tapi otak kalau dah jem tak boleh direpair.
  3. Bila anak hilang dari pandangan mata ketika berada di 'swimming pool' cek anak di dalam bawah air atau ke tengah khuatiri anak dalam proses lemas. Ibu bapa kena senantiasa alert ketika berada di bahagian yang berair.
  4. Jangan panik jika anak tersedak, ibubapa kena dalam keadaan tenang supaya anak-anak tidak berada di dalam keadaan trauma seperti yang berlaku kepada ibubapa.
  5. Sertai kelas renang supaya kanak-kanak dapat mengeksplorasi dunia air tanpa perasaan takut.
  6. Banyak sangat tips yang dikongsi, boleh tengok video LIVE yang dikongsi oleh Cheekaboo di dalam facebook site.
Apa pun jenama pakaian renang dari Cheekaboo memang awesome sebab boleh warm kan badan anak anak lebih kurang 30 minit, paling best ada sun protective, ada 'sistem buoyant' dan boleh dikatakan mempunyai safety berbanding pakaian renang yang lain. Bila tengok harga laaa... harga mampu milik setanding kualiti kot.. baju renang yang biasa biasa pun lagi mahal dari Cheekaboo ni.

Cheekaaboo - Kids - Kiddies Swimsuit
Sold by Cheekaaboo
RM169.90
Boleh beli dekat >> sini <<
Anywhere, memang best sangat workshop ni dapat gained ilmu berharga ! Harap sangat Cheekaboo dan ParentHood invite I lagi untuk aktiviti ilmu macam ni.

Bagi you all nak tahu mengenai :
Swim Educator : Bryan Yap
Swimming Suit : Cheeakabo
Tempat : The Parent Hood

Catat Ulasan

🌸Pengikut Blog🌸

www.syafierayamin.com