Best Ke guna Redmi 4A dari Xiaomi Ni?

Best Ke guna Redmi 4A dari Xiaomi Ni?


Redmi 4A dari Xiaomi
Best ke gajet dari Xiaomi? I ni memang seorang yang skeptikal dalam memilih jenama 'smartphone' Macam I, I lebih suka smart phone yang bagi benefits dekat I. I nak smart phone yang sesuai untuk kaki selfie macam I. I suka smart phone yang ada kamera cantik lepas tu nak install apps banyak banyak tanpa phone tu rasa berat. So I memang dah perefer smart phone macam vivo 5 tu tapi harga dia faham-faham la ribuaan juga ! :( Tapi bila selfie confirm nampak clear tau, zaman sekarang biasalah penyakit selfie dah menjadi-jadi untuk manusia akhir zaman kot... nampaknya macam aku je salah seorang tak dapat kontrol nafsu berselfie weii. Haha.

Apa yang menarik Redmi 4A dari Xiaomi ?
Aku ni bukan TECH blogger so pengetahuaan mengenai apa dalam smart phone tu macam motherboard CPU memang kuranglah. Tapi entahlah macam gempak pula kalau aku bagitahu korang dia pakai version apa ye ? Muahahaha..


REDMI 4A - Light Goes a long way < ni dia punya quote la untuk smart phone dia.
Redmi 4A ni guna snapdragon 425 prosesor yang menggudakan quod core 64 bit, Lepas tu skrin dia boleh dikatakan agak besar la, rasanya korang kena ada saiz poket yang besar, tapi skrin besar ni sesuai untuk korang yang ada masalah mata yang rabun dia guna 5"HD Display. Boleh expand sehingga 128 GB tapi dia provided 2GB + 16GB. Kamera depan dia hanya 5MP je agak pecah juga pixel dan rasa macam tak seronok je untuk selfie tapi kamera belakang dalam 13 MP mungkin korang kalau pandai boleh tangkap gambar macam pro. Berat smartphone ni sekitar 131.5g memang sangat ringan dan nipis make sure jangan drop sudah kalau tak ada protector. Dia ada 4g dual sim maknanya dia boleh support 2 aplikasi contoh aplikasi Whatsapp boleh guna 1 akaun untuk kerja satu lagi untuk family tapi bukan untuk orang ketiga ye. Lepas tu dia ada MIUI 8 korang boleh layari informasinya disini : MIUI 8


Tak silap aku REDMI 4A ni dijual sekitar harga RM459 sebuah kot.

Dari segi harga aku rasa ianya sangat murah dengan specs dan features Xiaomi tawarkan.
Apa kata korang ?

Selain itu Xiaomi juga mengeluarkan macam-macam produk seperti power bank dan smart watch.

Power BANK dari Xiaomi

Smart Watch dari Xiaomi

REDMI 4A dari pandagan belakang

Pelbagai Gajet menarik dari Xiaomi

Dapat selfie dengan Xiaomi 4A ni pun jadila
Korang boleh dapatkan produk Xiaomi dari
www.lazada.com.my
InvolveAsia, Mi (Redmi 4A) and Lazada telah bekerjasama dalam mempromosikan Smartphone Redmi 4A ni. Redmi 4A kini boleh didapatkan di Lazada. (http://www.lazada.com.my/xiaomi-redmi4a/) bermula dari Januari 2017.

Untuk maklumat lanjut menegenai Redmi 4A, sila layari :
http://www.mi.com/my/



This Lazada x Mi event was organized by Involve Asia. Lazada voucher sponsored by ShopCoupons.

Catat Ulasan

🌸Pengikut Blog🌸

www.syafierayamin.com