Sesi Dialog dan Bengkel bersama Pakar Pemakanan Nestlé


"Nestlé E-commerce Welness Stores - The Perfect Partner"

Nestlé kini telah melebarkan sayap melalui bentuk perniagaan secara E-commerce di Lazada dan juga 11street untuk kempen 'Wellness Together-gather' dengan menawarkan produk yang baik untuk kesihatan dan diskaun  yang disesuaikan untuk para golongan ibu-ibu di Malaysia.

Kini, Para ibu di Malaysia kebanyakan yang bekerjaya tidak perlu lagi pening kepala bertungkus-lumus dalam penyediaan makanan yang sihat dan berkhasiat untuk anak-anak mereka dimana Nestlé kini telah mengeluarkan produk yang boleh dikatakan agak bernutrisi sekali gus memudahkan lagi para ibu dalam memberi pemakanan yang sihat dan berkualiti untuk anak-anak mereka.


Mr Eugene Chan menerangkan tentang Kempen Nestlé Wellness Together-gther kali ini lebih banyak membantu dan mengurangkan beban para ibu di Malaysia.  Nestlé telah memastikan setiap jenama produk keluarannya memberikan manfaat, kebaikan dan nutrisi berkhasiat untuk mereka yang menetap di Malaysia. Kempen ini menjadikan ianya amat muda untuk para ibu membeli barangan keperluaan dapur secara pembeliaan online disamping itu mendapat tips tentang nutrisi dan kesihatan.


Kempen Nestlé Malaysia Wellness Together-gather E-commerce kali ini bermula dari 1 -30 Oktober 2016.
  • Terdapat 260 SKU yang ada di dalam 10 jenama Nestlé, dah 30 promosi secara pukal sehingga 45 % diskaun.
  • Sebanyak RM1juta, rakyat Malaysia boleh berjimat melalui promosi dan diskaun melaui pembeliaan secara online dengan produk Nestlé melalui kempen tersebut.
  • Lebih daripada 30 maklumat nutrisi  mengenai produk Nestlé.
    1. Nutrisi untuk 'energy-release' di dalam MILO
    2. Nestlé Omega plus kurangkan kolestrol
    3. Nestlé breakfast cereals kini menggunakan bahan berasaskan wholegrain

Sepanjang berada di bengkel, para ibu yang hadir untuk mempelajari bagaimana menghidangkan pemakanan yang sihat dan bernutrisi untuk anak-anak bersama Pakar pemakanan senior Nestlé Malaysia dan juga seorang ibu iaitu Puan Nurul Iliani.

Beliau menekankan pemakanan yang sihat dan bernutrisi adalah pemakanan yang seimbang. Di dalam satu pinggan perlulah lengkap dengan karbohidrat, protin dan fiber. Dalam penyediaan pemakanan yang sihat dan lengkap ianya merupakan satu cabaran untuk para ibu lebih-lebih lagi mereka yang mempunyai anak-anak yang sangat cerewet.


Karbohidrat sangat penting untuk memberikan tenaga kepada mereka yang bekerja dengan kuat. Namun ianya perlu diseimbangkan dengan protin dan fibre untuk memudahkan proses penghadaman melalui usus.

Contoh karbohidrat yang baik ialah bijiran penuh ataupun 'wholegrain.' Bijiran penuh mempunyai bran, endosperm dan germ. The Germ inilah yang mempunyai kandungan mineral yang banyak mempunyai vitamin B, Protin dan lemak yang sihat.

Bran ini adalah lapisan luar untuk melindungi yang di dalam dan ianya mengandungi fiber, vitamin B dan juga fiber.

Manakala Endosperm ini menganduni karbohidrat, protin dan hanya sedikit sumber vitamin dan mineral, ianya bertujuaan untuk memberikan tenaga kepada yang mengambilnya secara harian.


Bijiran penuh dikatakan lebih baik dari berasyang sudah diproses.
Sumber gambar : WholeGrainsCouncil.org

 

Contoh pemakanan yang seimbang dan lengkap di dalam satu pinggan. 


Kini Nestlé berusaha untuk menghasilkan pemakanan yang sihat dan seimbang untuk rakyat Malaysia dengan menggunakan Bijiran penuh di dalam produk mereka. Jadi para ibu tidak perlu rungsing untuk menggalakkan anak-anak menikmati makanan yang berkhasiat dan bernutrisi.

#nestlewellness #lazadaMY

Sekarang anda boleh mendapatkan produk
>>  Nestlé di Lazada <<

Lazada Malaysia

Catat Ulasan

🌸Pengikut Blog🌸

www.syafierayamin.com