Femilac - Tablet Untuk Ibu yang Menyusu | Ekslusif Majlis Pelancaran Femilac di FararPlace


Femilac hanya 2 tablet pagi dan 2 tablet malam sudah mencukupi sebagai nutrisi tambahan untuk keperluaan ibu yang menyusu tanpa perlu membancuh hanya perlu kunyah sahaja untuk memudahkan para ibu menyusu memperolehi kuantiti susu ibu yang lebih berkhasiat serta lebih banyak dari sebelumnya.

Ianya adalah salah satu usaha sebagai peransang susu ibu ataupun sebagai 'Milk Booster' agar ibu yang menyusu mampu menyusukan anak-anak mereka tanpa rasa tekanan jika susu berkurangan. Pengambilan pemakanan yang sihat dan seimbang juga akan menggalakkan lagi hasil susu yang boleh mencukupi untuk bayi seharian.

 

Femilac diformulasikan dengan Alfalfa, Spriluna, Fenugreek, Habbatussauda dan juga kurma. Antara bahan yang sangat diperlukan oleh ibu yang menyusu.

Alfalfa kaya dengan Vitamin A, E, Vitamin B6, Vitamin K, Vitamin D, Kalsium, Zat besi, Silikon Magnesium dan sebagainya. Antara kebaikannya adalah untuk melawan alahan, menggalakkan penghasilan susu ibu, melegakan keleihan dan memperbaiki Arthritis.

Spriluna juga adalah salah satu makanan tambahan yang mempunyai kandungan Vitamin K yang sangat tinggi dan bagus untuk pembangunan minda.

Fenugreek atau lebih dikenali sebagai halba. Ianya digunakan oleh masyarakat melayu dan india sebagai salah satu rempah dalam masakan harian. Nama saintifiknya adalah Trigonella Foenum-Graecum yang mempunyai nutrien yang sangat banyak seperti selenium, zink, vitamin B1, Fosforus, asid amino, kalsium, asid lemak dan pelbagai lagi. Disebabkan terlampau banyak mineral dan vitamin di dalam halba ianya dikatakan diguna pakai untuk merawat dan mencegah penyakit yang kritikal.

Habattus Sauda ataupun dikenali sebagai Nigella Sativa memang amat popular  di India dan Timur Tengah. Dikenali dengan banyak nama seperti jintan hitam, ketumbar Rom atau pun biji bawang. Digunakan sebagai penambah rasa seperti  di dalam kari. Sebagai penggemar pengambil habastus sauda dalam harian, khasiatnya terlampau banyak lebih-lebih lagi sangat bagus untuk ibu yang menyusukan anak antara khasiatnya adalah dapat merawat penyakit asma, mengurangkan risiko kanser dan meningkatkan daya ingatan.

Kurma adalah pilihan tepat untuk ibu yang menyusu kerana ianya dapat memberikan tenaga kepada ibu untuk memperbanyakkan susu.

Di dalam Femilac kesemua bahan di atas ada untuk menggalakkan 'milk booster' untuk para ibu yang menyusu.

Jadi para ibu yang jenis moden dan gemarkan sesuatu yang mudah dan tanpa 'mess all around' anda boleh cuba sendiri Femilac sebagai nutrisi tambahan.


Penyusuan ibu seakarang telah membuka minda para wanita lebih-lebih di negara Barat - Eropah, mereka banyak mengkaji tentang penyusuaan ibu dari pemakanan yang sihat dan seimbang malahan mereka juga melakukan power pumping untuk memperbanyakkan susu mereka. Mereka lebih suka menggalakkan ibu-ibu menyusukan anak mereka sendiri instead of giving formulated milk to their kids. Di sana jika berkaitan pemberiaan susu ibu mereka jauh lebih ekstrem dari kita. Mereka yang memberikan susu ibu pada anak-anak mereka menggalakkan para ibu memakan makana yang sihat seimbang dan sebolehnya pemakanan yang organik.

Selain daripada wanita menyusu di Eropah, di dalam Islam jua menggalakkan seorang ibu menyusukan anak mereka sehingga 2 tahun tanpa apa apa makanan. Ianya membantu ibu dan anak untuk mempunyai 'bonding' yang lebih kuat ketika menusukan anak.

Dengan susu ibu menjadikan bayi mempunyai antibodi yang lebih kuat berbanding bayi yang mengambil susu formula malahan susu ibu tidak mengandungi ula yang berbahaya pada kesihatan bayi.

 

Sekitar Majlis Pelancaran Femilac

Majlis FEMILAC  - FeedMilk MilkBooster telah berlangsung di FararPlace pada Sabtu 15 Oktober 2015 yang lalu. Majlis telah dirasmikan oleh CEO a.k.a Founder Feedmilk  Anys Syuhada bt Shamsul Bahar dan suaminya Encik Syafiq yang berpengalaman selama 3 tahun dalam bidang perniagaan secara Online. Sebelum wujudnya Femilac, pengasas telah mengasaskan pakaian untuk wanita yang menyusukan anak.

Beliau adalah seorang pengasas yang ingin membantu ibu-ibu dalam menjayakan penyusuan ibu secara penuh  tanpa STRESS dan MESS malahan memudahkan lagi kerjaya sebagai ibu mithali.
 
Antara bahan yang ada di dalam tablet menyusu Femilac

Staff yang terlibat dalam menjayakan majlis pelancaran.

Sesi pemotongan kek ketika Majlis Pelancaran.

Sesi Penggambaran Model untuk Femilac-Milk Booster.

Model cilik yang terlibat ketika sesi fotografi.

Bersama CEO a.k.a Founder Feedmilk ❤ Anys Syuhada bt Shamsul Bahar


FeedMilk MilkBooster Fermilac - skimmed milk Chewable Tablet with Spriluna, Alfalfa & Goats Milk salah satu tablet milk booster dan juga whitening enchancer setiap satu botol mempunyai 1000mg x 60 chewable tablets dan didatangi khas dengan perasa Vanilla.

Cara pengambilan 2 biji pagi dan 2 biji malam, opps mommies please don't overdose I know it tastes really yummy macam makan coklat.

So bagi mommies yang moden and tak suka stress and mess, boleh dapatkan Femilac di

Feedmilk Boutique Sdn Bhd
(1160172-U)
No 9 Jalan Keluli, AK7/AK,
Seksyen 7, 40000, Shah Alam Selangor
Sila layari :

ataupun 
Facebook

Catat Ulasan

🌸Pengikut Blog🌸

www.syafierayamin.com