White Formula : Cantik macam K-POP SuperStar dengan HA(Asid Hyaluronik)

Kecantikan dan wajah yang putih gebu memang kesukaan wanita pada masa kini. Wajah yang cerah menambahkan lagi keyakinan setiap wanita yang memilikinya. Namun untuk mendapatkan kulit wajah yang cerah dan lembab, rutin harian dalam penjaaan kulit wajah perlulah dititikberatkan. Bagi wanita yang sudah mempunyai 2 orang anak seperti I ni, Kulit wajah memang mudah cepat kering dan pigmentasi kulit semakin kerap lebih-lebih lagi jika terdedah pada cahaya matahari yang terik dan yang gemar menggunakan makeup pada wajah. Oleh itu rutin harian untuk kulit perlulah mempunyai langkah-langkah dari 'basic cleaning' sehinggalah pelembab kulit.

HA atau pun dikenali sebagai Asid Hyaluronik adalah bahan utama yang digunakan masa kini dalam produk kecantikan untuk menjadikan kulit lebih berseri. Penggunaan HA dalam bentuk kecantikan telah banyak membantu wanita kelihatan awet muda dan sekali gus menjadikan kulit lebih sihat, bertenaga dan lembab sepanjang masa. Ianya juga bertindak mengurangkan iritasi pada kulit wajah malahan merawat kulit yang terbakar akibat dari terdedah pada sinaran UV matahari.

Wanita di Korea amat gemarkan penggunaan HA dalam rutin penjagaan wajah, jika anda peminat K-POP sudah tentu anda tertarik dengan kulit wajah mereka yang bebas jerawat dan kulit sangat putih gebu. Jika anda inginkan produk lengkap yang mengandungi HA dari pencuci wajah sehinggalah pelembab, rangkaian White Formula adalah penjagaan kulit yang tepat untuk anda.






'Super Moist Facial Foam'
 

Sebelum mencuba saya ragu-ragu jika produk ini memberikan kesan tidak baik pada kulit sehinggalah saya mencuba sendiri selama beberapa minggu ternyata kesan boleh dilihat seawal pemakaian. Lebih-lebih lagi pencuci muka 'Super Moist Facial Foam.'  Ianya bertindak membersihkan kulit wajah secara mendalam dan menghilangkan kotoran minyak, mekap pada wajah dengan sekali pembasuhan. Buih yang terhasil sangat lembut dan juga saiz yan bermolekul kecil sekali gus menjadikan kulit wajah terasa lebih segar dan nampak lebih berseri. Wajah nampak bercahaya dan kulit terasa bebas dari sebarang kotoran pada wajah.

Hasil buih yang terhasil semasa proses pembersihan kulit wajah
'Super Moist Light Toner with Hyaluronic Acid'
 Setelah membersihkan wajah menggunakan 'Super Moist Facial Foam' saya teruskan langkah untuk menyegarkan kulit wajah dengan 'Super Moist Light Toner with Hyaluronic Acid.' Saya hanya tuangkan beberapa titik pada tangan kemudian sapu pada kulit wajah. Saya dapat rasakan ianya sangat mudah meresap ke dalam kulit dan menjadikan kulit lebih anjal dan tegang. 


'Super Moist Light Toner with Hyaluronic Acid' tidak mengandungi fragran, tiada alkohol, tiada pewarna dan kurang iritasi. Terdapat 3 jenis Asid Hyaluronic  yang sangat unik yang bertindak meresap jauh ke dalam lapisan kulit secara sinergi untuk mencapai kelembapan secara optimum dan menganjalkan kulit. Ianya mempunyai formula yang sangat ringan dan mudah meyerap masuk kedalam kulit tanpa rasa melekit malahan sesuai untuk mereka yan mempunyai masalah kulit berjerawat.



3 Formula Yang terdapat di dalam 'Super Moist Light Toner with Hyaluronic Acid' :
  1. Sodium HyaluronateSaiz makro asid hyaluronik secara mudah menghidrasikan permukaan kulit dan menjadi lapisan perlindung yang mengunci dan mencegah kehilangan kelembapan.
  2. Hyalo-Olio®
    Saiz mikro asid hyaluronik meresap ke permukaan kulit yang membentuk takungan air pada epidermis kulit dan meninggalkan kulit terasa hidrasi secara mendalam dari dalam dan luar.
  3. DYN® -HYCHANSaiz Nano asid hyaluronik menembus secara dalam kedalam kulit dan target sel kulit yan kering untuk melenkapkan Hidrasi. Ianya bertindak aktif untuk menghasilkan kolagen di dalam epidermis kulit sekali gus merangsang peretumbuhan serta ketegangan kulit.
'Super Moist Lotion with Hyaluronic Acid'

Ianya sama seperti 'Super Moist Lotion with Hyaluronic Acid' tetapi ianya lebih sesuai untuk kulit yang kering hinga ke kulit yang kering. Semasa pemakaian saya dapat rasakan kulit jauh lebih lembut dan boleh rasa kulit sedang menangkap kesemua asid hyaluronik setelah disapu pada kulit wajah. Ianya juga mempunyai 3 jenis Asid Hyaluronik seperti SODIUM HYALURONATE, HYALO-OLIGO® & SYN®-HYCAN yang menjadikan kulit hidrasi sepanjang masa.

Selain itu dengan kandungan tambahan seperti Kolagen Marin yang diekstrak secara natural dari laut dalam mengandungi kandungan 'water-binding' yang tinggi yang menjadikan ianya sangat senang meresap masuk ke dalam kulit disamping menggantikan kelembapan yang hilang dan meningkatkan keanjalan kulit wajah.

Perbezaan 'Super Moist Light Toner with Hyaluronic Acid' dan 'Super Moist Lotion with Hyaluronic Acid' adalah dalam bentuk cecair dimana 'Super Moist Light Toner with Hyaluronic Acid' lebih kepada jenis cecair jernih berbanding 'Super Moist Lotion with Hyaluronic Acid' yang lebih kepada bentuk cecair putih yang pekat. Namun ianya tetap mempunyai kandungan yang sama cuma 'Super Moist Light Toner with Hyaluronic Acid' sesuai untuk mereka yang memiliki kulit berkombinasi manakala 'Super Moist Lotion with Hyaluronic Acid' sesuai untuk mereka yang memiliki kulit kering.

'Super Moist Essence with Hyaluronic Acid'

'Super Moist Essence with Hyaluronic Acid' ini bertindak seperti booster untuk menggalakkan lagi kelembapan kulit yang lebih lama.  Ianya mengandungi 4 jenis HA iaitu satu lagi tambahan Hyaloveil®-P iaitu HA yang membunyai bentuk yang sangat istimewa dimana ianya mempunyai hampir 10x bahan hidrasi dan bertindak secara sinergi untuk mengalakkan ketiga-tiga HA iaitu
SODIUM HYALURONATE, HYALO-OLIGO® & SYN®-HYCAN yang mampu bertahan lama sehingga keesokan harinya.


Boosters ini menjadikan kulit tersangat lembut dan terasa lebih lembab dari sebelumnya dan bagi mereka yang mempunyai masalah kulit kering meman digalakkan untuk memakai boosters ini. Lepas ni kulit anda nampak sangat sihat dan cerah lutsinar gitu.

'Super Moist Gel with Hyaluronic Acid'

Super Moist Gel with Hyaluronik Asid  ni memang awesome ! Ianya berbentuk dalam jenis gel namun kadar penyerapan ke dalam tersangat pantas ! Ianya umpama lankah terakhir selepas mengunakan 'Super Moist Essence with Hyaluronic Acid' but semuanya terpulang kepada masing-masing. 

Ianya mempunyai 3 jenis HA. Tidak melekit dan sangat seusia untuk mereka yang mempunai masalah kulit kering.




Dengan 5 Langkah Mudah, wajah K-POP yang anda idamkan kini boleh anda miliki tanpa ragu-ragu.
White Fomula dijual dengan harga yang berpatutan dan mengandungi beberapa jenis HA yang merangsang kulit jadi lebih cantik, lembut dan berseri.

Kesimpulan sepenuhnya : 
I memang suka sangat rangkaian produk dari White Formula sebab dia buat kulit saya bersih dan merawat masalah parut-parut jerawat lama dan mengecilkan liang pori ! 
I baru guna 2 minggu pun dah FALL in LOVE, kalau nak percaya lagi you tengok ambassador White Formula Fan Wei Qi, cantik kulit  dia kan ?
 

 


Okay, I rasa you all mesti dah dapat IDEA kan macam mana rangkaian Produk White Formula berfungsi pada wajah ! GOOD NEWS ! White Formula ada Buat Contest  di Facebook sepanjang September ini ! Like, Share, Tag and Win contest !



Langkah 1 : Like White Formula Malaysia
Langkah 2 :Kongsikan gambar di atas di wall post anda.
Langkah 3 : Tag 5orang rakan baik anda ! 

#LikeSharetagWin_MyCareMY  
#WhiteFormulaMalaysia  #MyCareMalaysia



My Cyber Sale AKAN DATANG Pada bulan September !
JOM SHOPPING di Mycare.com.my untuk 40% DISKAUN !

Catat Ulasan

🌸Pengikut Blog🌸

www.syafierayamin.com