Parti Spa Herbaline di Puchong !

 

Hai semua ! Siapa sini wanita bekerjaya dan mempunyai anak-anak ? Bagaimanakah anda membahagikan masa kerja dan anak-anak ? Adakah anda mampu melakukan pelbagai kerja tanpa melibatkan tekanan dan sebagainya ? Jadi bagi mereka yang stress melakukan pelbagai pekerjaan pada masa yang sama, Jom rehatkan minda dan badan anda ! Tepikan kesemuanya dahulu, pentingkan kesihatan anda dahulu supaya anda menjadi lebih ceras dan bertenaga, seems like double up kan semangat anda untuk menjadi seorang wanita yang mampu menguruskan masa dan pekerjaan dengan baik !

Saya perkenalkan kepada anda semua HerbaLine Facial Spa yang salah satunya cawangan yang baru di buka di Puchong ! Salah satu spa yang anda akan temui di sekitar lokasi industri, more spaces more calm !

So I one of the invited media guest to experience sendiri SPA moment with HerbaLine ! Seriously Puchong is quite jauh from my home and I don't prefer to visit this spa which is I kena pass through the jamm like hell seriously ! But Not to worries ! Herbaline mempunyai banyak cawangan yang berhampiran dengan my home ! 

 

Herbaline Global Wellness Group melebihkan perkhidmatan servis 'stress-free' yang termasuk dalam pelbagai jenis pakej pilihan. Visi Herbaline adalah memberi pengalaman terbaik kepada pelanggan yang memberikan kesan positif pada badan dan minda.

Dengan menggunakan slogan kata ' Eat well, Look Well, Live well ' ianya telah membawa Herbaline sebagai salah satu pusat rawatan kecantikan yang boleh dikategorikan sangat unik dengan holistik wellness sebagai TIGA prinsip utama jenama tersebut.

Dari rawatan spa wajah yang menyegarkan, Urutan Terapi yang menghilangkan tekanan sehingalah makanan yang sihat dan sedap oleh Mama Kim termasuklah tempat merilekskan minda di Sojourn Guest House, Herbaline telah memastikan setiap pelanggan akan mendapat pengalaman yang terbaik dari pakar kecantikan mereka.

Bila masuk je ke dalam SPA, all I can see the place memang betul-betul di renovated reminds me macam kat Jepun pula which actually I don't really know the concept but my firasat rasa macam dekat Jepun je, heheh.

I've been welcomed by the workers there with smiles and pleasant calmness scents.

So, step by step - you all akan bertemu dengan setiap pekerja di setiap sudut setiap tempat masuk.

So I diperkenalkan dengan Sesi Spa kaki, dimana kita akan membersihkan kotoran dari kaki sebelum melakukan rawatan yang seterusnya.


Lepas dah cuci, I di bawa ke bilik yan penuh dengan garam pantai, dimana I ditimbus di dalam garam tu untuk mengeluarkan toksin yang berbahaya dalam tubuh badan ataupun dipanggil sesi mendetoksifikasi tubuh badan. Sea salt ini jua di katakan boleh menstabilkan iron dalam badan, selain itu memberikan ketenangan dan menjadikan kulit lebih cerah dan lembut.


Bilik seterusnya adalah membersihkan diri dari garam pantai tadi.
Dekat sini boleh siram badan dengan air yang disediakan. Air ni suam-suam kuku.


I membersihkan kaki dari garam yang melekat. Cuba tengok kulit terus jadi cerah kan ?


Bilik urutan wajah dan badan.


Yang ni adalah air daun serai which will badan you terasa segar dan wangi.

 

Bilik pemilihan bra I guessed, Herbaline juga menawarkan produk kecantikan seperti Bra, urutan badan minyak aromaterapi, produk kecantikan dan sebagainya. Produk mereka mengunakan bahan semulajadi yang lengkap dan mudah.

  • Micro Peel Treatment (120 minutues) - RM149 - 179
  • Ear Candling & Face Moisturising Treatment (120 minutues) - RM133
  • Eye Treatment - depends on the size and quantities
  • Relaxing Facial Treatment (60 minutes) - RM69
  • Dead Cell Removal & Moisturising Treatment (90 minutues) - RM85
  • Cell Stabilising & Moisturising Treatment (120 minutues) - RM125 - 159
  • Face Lifting & Lightening Treatment (150 minutues) - RM149 - 179
  • Face Moisturising & Hydrating Treatment (120 minutues) - RM99 - 135
  • Cell Rejuvenating & Moisturising Treatment (150 minutues) - RM133 - 165
 
 

Lepas selesai kami buat tour di dalam pusat kecantikan Herbaline Puchong, next kami diperkenalkan dengan Mama Kim Sauna Mee.

Mama Kim ialah isteri kepada pengasas Herbaline di mana beliau adalah seorang isteri yang penyayang dengan memberikan ahli keluarga beliau makan makanan yang sihat dan sedap. Beliau melakukan pelbagai  experiment pada rasa dan warna untuk menjadikan makanan beliau sihat dan sedap.

 

MAMA Kim Sauna Mee dikatakan sangat istimewa dimana ianya mempunyai 5 warna, bahan yang segar, kurang garam, kurang minyak, makanan yang seimbang, tiada tepung,tiada gula dan juga tiada MSG, dimana ianya akan memberikan kesan yang baik pada kesihatan. Dan paling best Mee sauna ni, dia ada sup, letak je sup tu dalam mangkuk tu terus dia menggelegak macam dalam gambar di atas. 80% sayuran 20% protin dan dikatakan sangat bagus untuk mereka yang ingin diet. 

Pengasas siap cerita lagi suruh tengok gigi haiwan karnivor dan herbivor, karnivor gigi taring banyak which is mereka akan makan dain, manakala herbivor gigi tumpul sebab tu mereka makan sayuran,
cuba tengok manusia ada sikit sahaja gigi taring manakala banyak igi tumpul  dan sebab itu manusia kena makan banyak sayuran instead of makan makanan yang banyak dagingnya. Pengasas siap cakap what god created we follow we will have a really healthy life.

 

Okay Maskers ni berada dalam goodie bag, so I pakai satu, I suka lah dia sangat tebal dan maskers tu macam serap ke dalam kulit.


Hopefully I dapat kulit cantik lepa pakai maskers ni hehe.


So jangan lupa hilangkan tekanan anda setelah penat bekerja di Herbaline OKAY !


Email : info@herbaline.com.my
Address :No. 39, Jalan Layang-Layang 4, Bandar Puchong Jaya, Puchong, 47170, Selangor


Catat Ulasan

🌸Pengikut Blog🌸

www.syafierayamin.com