DOCLAB™ - Rahsia wajah kekal awet muda. Event+Review

 

Hi semua !
Syafiera again !

Remember last time I attended DOCLAB™ event which was happening in The Grey House ? So I sendiri pergi dan merasai sendiri produk DOCLAB™ ni,  Produk ni dalam packaging botol kecil atau lebih dikenali sebagai DOCLAB™ ampules which is untuk kulit yang membantu melawan masalah kesan penuaan. I pernah menggunakan produk di dalam botol kecil macam ni, bila DOCLAB™ memperkenalkan produk ni I rasa macam teruja nak cuba sendiri adakah ianya benar-benar berkesan pada kulit wajah I. 

Sebelum I meneruskan penggunaan produk DOCLAB™, I nak cerita apa itu ampoule - Ampoule adalah sejenis kapsul kaca bermetri yang mengandungi cecair, cecair yang mempunyai kuantiti yang cukup yang sedia untuk digunakan sama ada disapu pada wajah atau disuntik. Maknanya bahan yang ada dalam ampoule adalah cecair yang kaya dengan concetration of highly active ingredients. Ampoule ni boleh dikatakan less contamination ataupun kurang pencemaran, lagi pula ampoule ni jenis botol yang agak ketat untuk menjadikan sesuatu bahan yang less preservatives untuk kekal/tahan lama.

Ada banyak jenis bahan di dalam ampules yang anda boleh temui seperti yang jenis oil, liquid atau pun gel. DOCLAB™ ampoules ni isi dalaman nya adalah lebih kepada cecair. 1 botol ampule hanya pengunaan 1x sahaja. Maknanya tak boleh simpan, kena habiskan dalam masa 24 jam.

 

Antara rakan media yang hadir semasa di DOCLAB™ Eent launched di The Grey House.

 

Semasa di event DOCLAB™ rakan-rakan media diberi satu borang analisis untuk kulit. Kami juga diberi satu alat untuk mengesan jumlah kelembapan kulit wajah.

 

 
 I tak begitu faham penggunaan alat ni, dia kata kulit I 3-4-4 which is normal kot. hehe. Sebelum menggunakan DOCLAB™ ni better remove makeup dan pastikan kulit dalam keadaan bersih.


Ampul wajah DOCLAB™ meninkatkan kelembapan kulit dan menghidrat kulit secara lebih mendalam dengan teknologi Asid Hyaluronik.

Dengan gabungan kolagen dan juga ekstrak ginseng sebagai bahan utama, ampul DOCLAB™ mampu :
  1. mengembalikan kelembutan dan keanjalan kulit
  2. Tekstur kulit lebih licin
  3. Melindungi kulit anda dari bahan kimia yang berlebihan seperti pengambilan alatan mekap.
 Cara urutan ampul DOCLAB™ pada kulit wajah.

 Bahan-bahan aktif yang terdapat di dalam DOCLAB™ serta kebaikan Asid Hyaluronik.

 
 Setiap kotakDOCLAB™ mempunyai 5 ampuls sebagai penggunaan selama 5 hari berturut-turut, kesan boleh dilihat seawal penggunaa sehingga ke 2 minggu.


Asid Hyaluronik  atau pun Hyaluronic Acid(HA) adalah nutrisi yang sangat bagus untuk mencegah serta merawah masalah penuaa kulit. Asid Hyaluronik boleh dijumpai dalam tubuh badan manusia. HA adalah gel-like water yang memegang molekul halus.

Antara kebaikan HA yang telah dilakukan kajian saintifik, HA boleh :
  • Meningkatkan hidrasi kulit
  • Meransan penghasilan kolagen di dalam kulit
  • Berfungsi sebagai anti-oksidan
  • HA membantu mengekalkan lebih dari 1000 kali ganda berbanding air di dalam sel kulit.
Tiada bahan lagi selain HA yang meningkatkan kelembutan dan menurangkan masalah kedutan. HA juga memberikan nutrisi kepada tisu kulit sekali gus memperlahankan masalah kesan penuaan.

 

Saya dalam percubaan pertama, I pastikan kulit I bersih sebelum mengguna DOCLAB™ ampoules supaya cecair HA dapat meresap lebih jauh ke dalam kulit tanpa kotoran yang tersumbat di liang pori. But the saddest part, I punya skin more-likely oily and acne skin, DOCLAB™ sendiri tak galakkan I menggunakan ampoules ni sebab setiap botol kecil kaya dengan HA which we leads my acne skin more active. But still I want to give a try whether it really works to fight my sign of aging. The liquid is so watery feeling like nothing on hand and finger thus it's completely doesn't feel oily at all ! Seriously, All I can say the liquid just perfect for my skin, but only 5 bottles in a box not really sure if 1 box you can see the changes dramatically.


Penutup Ampoule DOCLAB™ ni agak ketat nak buka, perlukan tenaga untuk remove opener bahagian atas tu, once dah buka fuh feeling so relief kot ! Makesure stand betul-betul untuk elak cecair dalam tu tumpah, ala macam korang buka Korean lens container. So far I think Okaylah DOCLAB™ ni memang khas untuk anda yang ingin prevent the signs of aging.




DocLab Hyaluronic Acid Face Ampoule
RM 138.00/box/5 ampoules

Diskaun RM50 Dengan pembeliaan secara Online untuk
product review & Beauty talk

PROMO CODE : doclabbeauty

Sah dari 24 April 2016 sehingga 30 June 2016 !
Khas untuk beauty bloggers, followers dan media readers ! 

Untuk Maklumat Lanjut DOCLAB™ :

Untuk pembeliaan secara terus : Boleh Hubungi :
Lim Chih Ling 019-2062386

Catat Ulasan

🌸Pengikut Blog🌸

www.syafierayamin.com