| Breakfast Lunch Tea Dinner Supper | 10 sebab kenapa anda perlu JOIN "Fresh To Go Contest 2016" | 7-Eleven |

 

 

Yuhuu everybody !
Syafiera again here.
So, I recently terbaca satu contest dari 7-Eleven to introduce their new awesome super duple Makanan ! From Breakfast until Supper ! Wow ! Since 7-Eleven offered for 24 hours service I think this is really convenient lah for those people who don't have time to masak-masak at home or to wait makanan masak siap di kedai Makan !

FRESH-TO-GO : I believe ini satu tagline yang sangat sesuai di guna pakai untuk mereka yang nak cepat especially yang nak hurry pergi ke pejabat, sekolah or berjalan melawat Malaysia lel sesuai sangat untuk pelancong asing. Makanan yang Fresh disediakan dan terus pergi kaunter bayar dan makan sahaja. Dekat 7-Eleven siap offered tempat duduk untuk korang makan kat premis diaorang lah.


 

So I sendiri dah melawat 7-Eleven untuk tengok sendiri makanan yang 7-Eleven offered untuk pelanggan yang macam I. Hmm paling best dekat KL Sentral ada 2 buah premis 7-Eleven kot, yang satu bawah tangga satu lagi sebelah Touch-N-go, tapi you all jangan lah risau dalam Malaysia ni hampir seluruh Negeri ada 7-Eleven tau siap 24 hours lagi, so you all boleh dapatkan Fresh-to-go easily dekat 7-Eleven


Antara yang ada di 7-Eleven for fresh-to-go sempat I pergi checked out Nasi goreng dengan telur dadar. I rasa sesuai sangat la yang lapar tak ada masa nak masak, and lebih-lebih lagi yang tengah rushing tu.

You all tak perlu risau, Fresh-to-go food semua ada halal so boleh makan tanpa ada rasa was-was.


7-Eleven memastikan produk keluaran Fresh-to-go mereka sentiasa di hantar setiap hari supaya kesegaran makanan dapat dikekalkan. Selain itu 7-Eleven turut menyediakan oven untuk mereka yanng ingin memanaskan makanan fresh-to-go dan juga minuman panas untuk korang minum kopi. hehe.


Terdapat 1,050 cawangan 7-Eleven di seluruh negara dan 7-Eleven juga merancang untuk membuka banyak lagi cawangan tahun ini. 7-Eleven telah mempunyai lebih 30k cawangan di seluruh negara dan sekali gus dinobatkan sebagai kedai serbaneka 24 jam yang terbesar dunia ! Omg now I harap sangat7-Eleven akan buka satu cawangan dekat Labu, Batu 10, Negeri Sembilan. Senang sikit balik rumah my mom dapat singgah beli air ke ape ke. Huhu.


Bila di imbas lagi - masa kecil dulu 7-Eleven ada buat slurpee dalam botol.. sampai termuntah-muntah kitaorang minum, haha !


I ni kalau beli makanan selalunya mesti bawa balik untuk anak-anak, biasalah dah jadi Mama bukan 1 perut je nak makan, ada 3 perut kat rumah, selalunya kalau pergi cover event. Of course I tak masak, so bila balik confirm I akan singgah mana-mana premis 7-Eleven to buy Air kotak for my kids !


I ni memang suka makan benda simple, dari kek hinggalah ke sandwich, hmm, bukan I je but my kids pun suka sangat makan roti, mungkin makanan ringkas tapi kalori boleh tahan tinggi juga. Heheh.

Anywhere I memang dah rasa sandwich dari 7-Eleven, not bad juga dari segi quality, tasty and kesegaran makanan masih ada. I beli semalam esok tengahari tu I makan, serious memang tak rasa basi lagi ! Memang masih segar. Lagipun setiap makanan yang disediakan ada tarikh luput so you all jangan khuatir! check the exp okayy !

I seriously memang suka sangat Marble Butter Cake Fresh-To-Go ni sebab kek ni comel sangat haha! Tapi yang tukang habiskan makanan anak I lagi, ish, rugi I tak beli banyak.


|Anak I makan camni la - tak ingat mama dia yan baru balik kerja. Hehe.|




|Makanan Fresh-to-go 7-Eleven yang boleh anda boleh dapati untuk|
| Breakfast Lunch Tea Dinner Supper |



 




  • F : Food for everyone no matter your race, age and religion !
  • R : Rest your mind from Cooking and Messy Groceries ~
  • E : Enjoy your time with 7-Eleven
  • S : Seriously Healthy and Affordable
  • H : Hesitate no more with delicious Food
  • T : Take away for yourself or family or for kids.
  • O : On the set or everywhere you are..
  • G : Go get for yourself Fresh-to-Go
  • O : Of course in 7-Eleven Around The Malaysia !
Kesimpulannya, Sepuluh sebab anda perlu dapatkan Fresh-To-Go di 7-Eleven :
  1. Tak perlu pening nak masak dekat rumah.
  2. Makanan dah siap just ambil dan bayar kat kaunter je.
  3. Fresh to go di jamin halal, sihat, segar, bersih dan berkualiti.
  4. Mudah di dapati di mana-mana cawangan terutamanya sekitar Kuala Lumpur.
  5. Makanan dibalut dengan kemas dan teliti.
  6. Banyak seleksi pilihan makanan dari Pagi sampai lah lewat malam.
  7. Murah dan Sedap.
  8. Boleh makan dekat 7-Eleven.
  9. Dari budak 6 tahun sampai orang dewasa boleh menikmati makanan yang sihat.
  10. Banyak sangat sebab kenapa korang patut layan Fresh-to-go dari 7-Eleven. 
 

Karangan di sediakan oleh Syafiera Yamin sebab harap sangat MENANG GoPro Hero 4 sebab I rakam dan tangkap gambar banyak-banyak sambil melancong ke- serata dunia macam cawangan 7-Eleven Malaysia. #‎FreshtoGo2016‬, ‪#‎7ElevenMY‬ yang telah berjaya menawan dunia dan hampir dikenali setiap makhluk yang wujud ! 
 Info:
Website : http://www.7eleven.com.my/
Facebook Page : https://www.facebook.com/7ElevenMalaysia/
Instagram : @7elevenmy

FRESH TO GO PhotoBlog Contest
ini dianjurkan oleh 7-Eleven Malaysia pada 5 - 15th May 2016. (extended)

Catat Ulasan

🌸Pengikut Blog🌸

www.syafierayamin.com