Pahitnya bermadu ketika hamil.

10/08/2015 06:05:00 PM

Harini syafierayamin.com tergerak hati nak buat entri pasal ni. Sebab kes ini melibatkan wanita hamil jadi emosi yang dialami mungkin lebih kurang. Sekarang ni syafierayamin.com pun tengah hamil tapi Alhamdulillah tak adalah suami nak perlakukan isteri bidadari dia yang cantik dan comel macam sesetengah lelaki yang tak bertanggungjawap di luar sana.

Sangat sedih mengenangkan nasib wanita hamil tu. Tapi syafierayamin.com taknak lah komen lebih-lebih nanti kena simen pula. Cuma pendapat kita la kan. Bukan nak mengutuk ke apa tapi dah minta pandangan dari kita ? Mestilah kita nak beri pendapat pandangan kita kan. Saya bukan pakar bab lain, sebab ni masalah rumah tangga orang berhak kah kita masuk campur ? Elok lah pergi ke pejabat agama tapi wanita ni tak nak pulak, dia lebih suka dengar pendapat orang lain dari pendapat pakar. Kalau tanya pendapat orang memang macam-macam lah cerita dengar memang semua takkan bersetuju dan tersangat geram pada sang suami dan isteri kedua walaupun hubungan mereka sekali pun.

Pada pandangan saya tentang poligami : Poligami akan menjadi indah jika sang suami bersikap adil. Tapi kali ni jadi lain pulak sebab apa ?

  1. Isteri tengah sarat hamil, emosi masih tak stabil.
  2. Terpaksa duduk sebumbung dengan wanita lain.
  3. Bermesra-mesra dengan bini baru ketika isteri tengah hamil.
  4. Rumah isteri kena bayar sewa.
Ini lah punca masyarakat lain yang non-muslim terutamanya memandang rendah pada orang melayu, kononnya nak ikut sunnah bagai tapi tu lah macam benda wajib dah dapat uruskan. hmm tak tahu lah.
Saya malas nak komen banyak2 sebab saya bukan pakar dalam hal ni.

Korang boleh baca lebih lagi pasal ni dalam facebook. Baca dan hadam pendapat orang lain.


Minta pandangan.Kwn sy sedang dlm kesedihan dan xtau nk buat apa n sgt2 mintak pendapat.skrng dia tengah pregnant dlm 4...

Posted by Nurulbadiah Lai on Wednesday, 7 October 2015

You Might Also Like

Google+ Followers

Blog Followers

Penjual Shaklee

Penjual Shaklee