Kaki Busuk ? Petua Nenek boleh selamatkan.

10/19/2015 06:33:00 PM

Rata- rata ramai di antara kita mengalami masalah kaki berbau dan juga bau kaki yang melekat dalam kasut. Apakah puncanya sehingga kaki kita berbau - kucing bau kaki pun boleh pengsan inikan kita sendiri ? Jangan biarkan masalah kaki berbau ini menjadikan anda hilang keyakinan bertemu orang ramai atau jangan biarkan anda sendiri tertekan dengan bau kaki anda sendiri. Tekanan juga mampu membuatkan anda sakit mental gara-gara daripada masalah kaki berbau.

Antara punca/ penyebab kaki berbau :
  1.  Bakteria yang terkumpul di sekitar kaki
  2. Penyakit yang ada daripada badan sendiri, contohnya cepat berpeluj
  3. Kurang membasuh kasut dan jarang menjaga kebersihan kaki
Jadi adakah kita mahu dikenali sebagai orang yang malas menjaga kebersihan kaki ? Kaki itu adalah fungsi utama badan ye pembaca. Dari situ ada sistem saraf yang berhubung dengan seluruh  badan dari kaki hingga ke otak. Kalau tak berjaga-jaga kaki boleh hilang.

Banyak cara untuk kita hilangkan masalah kaki busuk Tapi Kalau Malas memang payahlah ! Ada kena rajin baru berkesan : Tips :

  1. Rendam kaki anda dalam air suam bersama perahan lemon dan juga garam selama 10 minit, lakukan 2-3 kali seminggu.
  2. Kurangkan penggunaan produk yang mempunyai kandungan kimia yang tinggi dan berbahaya, seeloknya carilah produk yang selamat.
  3. Pilih kasut yang mempunyai aliran udara yang bagus.
  4. Ciri-ciri kasut yang berplastik sangat-sangat tidak sesuai untuk kaki.
  5. Tukar stokin anda setiap minggu.
Itu adalah tips dari saya, ianya mungkin berkesan dan tidak berkesan bagi individu lain.
Jadi di sini saya jua telah mencuba satu produk remedi dari nenek moyang dan ianya telah di jual memang khas untuk Kaki yang busuk dan khas juga untuk kasut-kasut.

GRAN'S REMEDY FOR SMELLY FEET & FOOTWEAR

Penggunaan Rawatan selama 7 hari  untuk 1 botol dan untuk penggunaan selama 6 bulan sebagai perlindungan yang di import khas dari New Zealand.

Fungsinya : Khas untuk yang mengalami masalah kaki busuk dan kasut berbau.

Cara pemakaian :
  1. Goncang bekas sebelum guna, dalam bekas itu ada sudu kecil disediakan, setiap satu sudu kecil letak dalam kasut  setiap hari selama 7-10 hari. Letak dalam kasut yang dipakai setiap hari.
  2. Sesuai sangat untuk kasut yang selalu mengeluarkan bau tu terutamanya sneakers dan juga kasut sukan.
Ingat ye Jangan Pakai dekat Kaki yang mempunyai luka terbuka.

Jom tengok gambar-gambar di bawah dan saya sebagai testimoni. Saya suka sangat produk ni, sangat senang kot untuk hilangkan masalah kulit berbau terutamanya kasut yang saya pakai jenis kasut kulit. Ya Allah setiap kali  buka kasut bau kaki semerbak dalam kereta, pening kepala saya bau kaki sendiri. Kadang-kadang nak muntah bau kaki sendiri. Jadi terima kasih Gran's Remedy sebab bagi saya cuba produk ni. Saya suka betul lah bila ada produk yang hapuskan bau kaki yang macam ni !

Kandungan dalam produk :
Alum, Talc, Zinc Ocide, Zinc Undecylenate, Silicon Dioxide, Manuka Oil, Kawakawa, Patented NZ No : 225231

Ini adalah antara kasut keluarga saya - memang kasut jenis tutup semua jadi memang selalu naik je bau kaki


Kadang-kadang saya letak dekat kaki sebab dia macam bedak, hihi

Saya letak 1 sudu kecil untuk setiap kasut

Ini gambaran isi dalaman produk GRAN'S REMEDY FOR SMELLY FEET & FOOTWEAR ORIGINAL


Saya dah guna - anda bila lagi ? Takkan nak biarkan masalah kaki berbau menghantui diri anda.
Harga untuk produk ni :
RM98.00 MYR  
 
 Untuk anda yang ingin mengetahui produk ini lebih lanjut : Kini berada di Malaysia !
Sila lawati :
www.gransremedy.com.my

You Might Also Like

Twitter

Like me on Facebook

Instagram