Kisah Anak Derhaka Zaman Moden

9/25/2014 12:05:00 AM

Okay, entri kali ni macam biasalah, aku baca dari newsfeed facebook..
kisah pasal anak derhaka,
bila terkenang balik,
memang banyak salah aku pada mak bapak aku sebelum aku berkahwin,
biasalah jiwa remaja suka memberontak..

tapi lepas dah kahwin, dah minta maaf dengan mak bapak..
sekarang ni kena layan encik suami baik-baiklah supaya tak dipanggil isteri derhaka pulak...
bila dah jadi mak baru rasa apa yang mak bapak kita rasakan..

korang yang remaja-remaja tu eloklah layan mak bapak korang baik-baik selama mereka masih ada di dunia ni, jangan nanti menyesal tak berpendapatan pulak..


Yang ni aku jumpa,
sebenarnya aku tak sangka macam ni,
yerlah aku pun masih belajar tentang kehidupan walaupun sudah berkahwin.

memang aku jaga anak sendiri,
sebab aku tinggal dengan suami aku,
dan rumah aku jauh sikitlah dari rumah mak bapak aku..
aku balik kampung selalu jugaklah lawat mak bapak aku..
tapi tak boleh nak selalu sebab kadang-kadang bajet duit ke sana ke sini..
tapi orang cakap elok lawat mak bapak tiap-tiap kali sebab berkat murah rezeki..
tapi soal kemampuaan tu kena tanya lah..

Aku taknak mak aku jaga bukan sebab aku tak suka...
Aku sayang mak aku, tapi kasihan mak aku nak kena jaga cucu dia pulak,
kalau cucu dia jenis duduk diam je tak pe,
ni cucu jenis masih dalam otak berkembang masih belajar tentang kehidupan...
duduk melukis kreatif di dinding..
takut penat je mak ayah kita jaga cucu..
sedangkan mak ayah kita ada kerja lain nak buat macam jaga kebun tu..

So baiklah aku jaga anak sendiri...
biar aku merasa jadi ibu...

korang macam mana ? ada alasan lain tak ? 

You Might Also Like

Google+ Followers

Blog Followers

Penjual Shaklee

Penjual Shaklee